• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
با شهیدان/

زندگینامه شهید فرهاد جهانی

  • کد خبر : 10946
  • 08 آبان 1401 - 2:13
زندگینامه شهید فرهاد جهانی
شهید فرهاد جهانی در سال 1337 در تهران به دنیا آمد و در سال 1362 در مریوان به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج به خاک سپرده شد.

یه گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، شهید فرهاد جهانی فرزند محبت الله، در سال ۱۳۳۷ در یکی از محله های جنوب شهر تهران به دنیا آمد، پدرش خیاط و مادرش خانه دار بود. او اولین فرزند خانواده بود و چهار برادر داشت. قبل از ورود به دبستان پدرش او را در کلاس های آموزش قرآن ثبت نام کرد تا از همان کودکی با قرآن و اهل بیت (ع) انس بگیرد.

وی در سال ۱۳۴۳ وارد دبستان شد و در سال ۱۳۵۵ موفق به اخذ دیپلم در رشته برق شد. خانواده وی در سال ۱۳۵۶ به کرج آمدند اما او در دوران شکل گیری انقلاب به تهران می رفت و به صورت فعال در تظاهرات ها و راهپیمایی های مبارزان انقلابی علیه حکومت پهلوی شرکت می کرد.

جهانی از مخالفان سرسخت رژیم ستم شاهی بود و در جلسات مذهبی علمای دینی شرکت فعال داشت و کتاب های زیادی با موضوعات مذهبی مطالعه می کرد. یکی از روزها نیروهای ساواک متوجه وجود این کتاب ها در کیفش شدند و او را دستگیر کردند و از وی تعهد گرفتند که چنین عملی را تکرار نکند.

پس از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه کرج درآمد. او در سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر بود. جهانی برای اولین بار در سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شد و در عملیات های مختلفی همچون فتح المبین و والفجر ۴ شرکت کرد و سرانجام در سال ۱۳۶۲ در منطقه مریوان بر اثر اصابت تیر به سینه شربت شهادت را نوشید و پیکرش در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج به خاک سپرده شد.

مادر شهید جهانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز می گوید: او فردی آرام، متواضع، مهربان و دلسوز بود و تلاش می کرد در امور خانه به مادر و در امور بیرون از منزل به پدر کمک کند. به نماز اول وقت و انجام فرائض دینی بسیار اهمیت می داد و به شرکت در جلسات مذهبی و دینی بسیار علاقه داشت و در برگزاری جلسات این چنینی بسیار همت می ورزید.

همسر وی نیز می گوید: از تجمل گرایی و اسراف و از بیان سخنان بی مورد و شوخی های نابجا دوری می کرد. به مطالعه، تفریحات سالم و کوه نوردی علاقه داشت. مایجتاج ضروری افراد بی بضاعت را تهیه و شبانه بین آن ها تقسیم می کرد. در برابر مشکلات صبور بود و دیگران را نیز به صبر و استقامت دعوت می کرد.

در بخشی از وصیت نامه شهید جهانی آمده است: « شهادت در راه خدا برای برپایی دین اسلام و جاری کردن احکام اسلام افتخار است و این عظمتی است که نصیب هرکس نخواهد شد …».

روحش شاد و یادش گرامی …

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10946

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.