• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
استاندار البرز:

ساخت و تامین نیروی ۷ کلانتری در محلات محروم در دستورکار قرار گرفت

  • کد خبر : 18094
  • 11 خرداد 1402 - 11:43
ساخت و تامین نیروی ۷ کلانتری در محلات محروم در دستورکار قرار گرفت
استاندار البرز گفت: ساخت هفت کلانتری در محله های هدف در دستورکار است که باید هر چه سریع تر انجام و تامین نیرو شود که در این رابطه خیرین تاثیر بسزایی خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در چهلمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی بر ضرورت برگزاری نشستی ویژه با مدیران ۶۶ خانه محله در مناطق کم برخوردار البرز با محوریت احصای مشکلات و کمبودهای محلات تاکید کرد.

وی عنوان کرد: امسال باید به صورت خاص بر توانمندسازی محلات محروم استان البرز متمرکز شویم و با جدیت در این زمینه وارد عمل شویم. با توجه به اینکه کلانشهر کرج تعداد قابل توجهی محله محروم دارد، شهرداری باید با تخصیص اعتباری ویژه برای هر محله، اقدامات محسوسی در حوزه عمران و آبادانی رقم بزند.

استاندار البرز بیان کرد: فرمانداران باید رسیدگی به محله های محروم را در راس امور خود قرار دهند و زیرساخت های اساسی از جمله آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی و فرهنگی و … را تقویت کنند. زیباسازی محله های محروم، ایجاد زیرساخت های تفرجگاهی و ارتقای بسترهای نشاط و آسایش اموری مهم و ضروری هستند.

به گفته عبداللهی، امسال شهرداری کرج حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده خواهد داشت که باید در محله های محروم هزینه کند. این درآمد در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که بر اساس آنچه که اعلام شده، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از آن در حوزه عمران صرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و برنامه ها باید برای مردم ملموس باشند، بیان کرد: امسال از محل تعیین تکلیف منازل قولنامه ای علاوه بر رضایتمندی مردم در جهت سنددار شدن املاک، درآمد بسیار خوبی برای شهرداری حاصل می شود که همه این درآمد باید صرف رفاه و خدمت رسانی به مردم شود.

استاندار البرز مطرح کرد: اگر شهرداری ها برای هر محله حداقل ۵۰ میلیارد تومان هزینه کنند و چند اقدام اساسی از جمله ایجاد سالن ورزشی را انجام دهند، شاهد تحول بزرگی خواهیم بود. در تابستان امسال، مدارس استان باید نوسازی، مرمت، نظافت و زیباسازی شوند. همچنین شهرداری ها در راستای مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به رسیدگی به مساجد اقدام کنند.

عبداللهی اظهار کرد: با توجه به آغاز تعطیلی مدارس، این ظرفیت باید در اختیار ورزش و تفریح محله های محروم به ویژه برای بانوان قرار گیرد. ساخت هفت کلانتری در محله های هدف در دستورکار است که باید هر چه سریع تر انجام و تامین نیرو شود که در این رابطه خیرین تاثیر بسزایی خواهند داشت. جمع آوری و ساماندهی ضایعات فروشان، دستفروشان و سد معبر نیز باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18094

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.