• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

شفافیت یکی از مطالبات جدی مردم است که شهردار آینده باید به‌دنبال آن باشد

  • کد خبر : 6290
  • 25 مرداد 1400 - 10:16
شفافیت یکی از مطالبات جدی مردم است که شهردار آینده باید به‌دنبال آن باشد
یک پژهشگر مدیریت شهری بيان كرد: یکی از مواردی که باید در برنامه هفت کاندید تصدی پست شهرداری کرج به دنبال آن بود، شفافیت در موضوعات مختلف از جمله گزارش‌دهی و تصمیم‌گیری هاست، شفافیت یکی از مطالبات جدی مردم است و شهردار آینده باید به‌دنبال این قضیه باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پويا پارسا مدرس دانشگاه و پژوهشگر مديريت شهری با اشاره به لیست منتشر شده هفت گزینه نهایی تصدی پست شهرداری کرج گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه هایی که اعضای شورای شهر باید در برنامه هفت کاندید تصدی پست شهرداری به دنبال آن باشند درآمدزایی، بازار سرمایه و ساخت‌وساز است.

وی با اشاره به چالش های موجود در زمینه درآمد‌زایی خاطرنشان کرد: مسلما باید درآمد‌های شهرداری پایدار باشد، اما حفظ منابع و سرمایه‌های زیستی، ارزشی و هویتی شهر کرج در اولویت قرار دارد. انسان‌محوری در برنامه کاندیداها اهمیت زیادی دارد و اولویت آن به معنای عابرپیاده و تنوع دسترسی برای تمام اقشار است، اکنون با وجود تلاش‌های فراوان، کرج همچنان یک شهر خودرو محور است.

این پژوهشگر مديريت شهری گفت: شهردار جدید کرج باید انرژی و سرمایه‌های فکری و نیز منابع محدود مالی را صرف انسان‌ محوری کند که این مقوله وجوه مختلفی از شبکه عابرپیاده در تمام شهر تا دسترسی تمام اقشار به حمل‌ونقل عمومی دارد و اگر این کار انجام شود، حتما می‌تواند در وجوه دیگری مانند توسعه پایدار و عدالت اجتماعی به شهر کمک کند و مسلما این اقدامات بر احساس تعلق شهروندان تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به پیشبرد امور شهر کمک کند.

پارسا افزود: شهردار آینده باید به موضوعات دیجیتال و آی‌تی نگاه تحولی داشته باشد زیرا هر یک از حوزه های ماموریتی شهرداری را که ملاحظه می‌کنیم، به نوعی با هوشمندسازی و فناوری اطلاعات عجین شده است. این موضوع طلب می‌کند که شهردار آینده در برنامه های خود بر حوزه شهر هوشمند و حوزه تحول دیجیتال تمرکز ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک مطالبه جدی در بحث شفافیت شکل گرفته است بيان كرد: مسئله مهم دیگری که باید در برنامه هفت کاندید تصدی پست شهرداری کرج به دنبال آن بود، شفافیت در موضوعات مختلف به خصوص در بحث فرآیندی، گزارش‌دهی و تصمیم‌گیری است، شفافیت یکی از مطالبات جدی مردم است و شهردار آینده باید به‌دنبال این قضیه باشد.

این پژوهشگر مديريت شهری با اشاره به اين كه کسی که سکان شهر را به‌دست می‌گیرد باید به سرمایه‌های کرج آگاه باشد گفت: سرمایه های این شهر می تواند میراث فرهنگی‌ آن باشد، این میراث شامل کاروانسرای شاه عباسی، قلعه صمصام، کاخ سلیمانیه، موزه جانور شناسی، پل دختر و حمام مصباح و… هستند که شهردار آینده باید برای آن ها برنامه داشته باشد و برای این مهم تلاش کند.

پارسا در پايان تصریح کرد: سکاندار شهر کرج باید در اجرای برنامه های مدیریت شهری جدیت و تلاش‌های شبانه‌روزی داشته باشد و در برنامه های او نسبت معرفت به این شهر، شناخت و حس تعلق خاطر کاملا قابل لمس باشد و این عوامل باعث می شود وی کمبودهای شهر را بهتر درک کند و دلسوزانه تر پیگیر موضوعات باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6290

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.