• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

شهادت، مزد سال ها مجاهدت حاج قاسم بود

  • کد خبر : 7133
  • 13 دی 1400 - 16:27
شهادت، مزد سال ها مجاهدت حاج قاسم بود
رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح گفت: حاج قاسم سرانجام به آرزوی خود رسید و نحوه شهادتش تداعی‌گر شهادت حضرت ابوالفضل (ع) بود، او مزد سال‌ها مجاهدت و رشادت خود را با شهادت گرفت و به یک مکتب تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار بهرام حسینی مطلق رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح امروز در اجتماع سلیمانی‌ها که در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: همه ما وظیفه داریم در جهت بزرگداشت سردار دل‌ها و زنده نگه‌داشتن مکتب او هر آنچه در توان داریم را به کار گیریم.

وی افزود: زحمات سردار سلیمانی در طول حدود سه دهه پس از دفاع مقدس در امتداد دفاع مقدس بود و عملاً در دفاع از جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش مضاعف کرد. شاید اشتباه باشد که بگوییم دفاع مقدس هشت سال بود؛ جنگ تحمیلی هشت سال بود اما دفاع مقدس، پیش از جنگ نیز وجود داشته و تا پس از آن نیز ادامه داشت اما با جغرافیا، منطقه و روش متفاوت.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح مطرح کرد: می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت دفاع مقدس، دوره فرماندهی سردار قاسم سلیمانی بر محور مقاومت بود. وی در آن مسیر اهدافی را دنبال می‌کرد که توانست به‌خوبی به آن‌ها جامه عمل بپوشاند. دشمن ما را رها نکرده بود اما سردار سلیمانی، تهدیدها را از مرزهای کشور دور و محور مقاومت را تقویت کرد. وی به‌عنوان نماینده و بازوی توانمند جمهوری اسلامی در منطقه اقدامات مهمی را انجام داد.

سردار حسینی مطلق نتیجه زحمات و اقدامات حاج قاسم را حاکم شدن امنیت و آرامش بر کشور و برقرار شدن ثبات و امنیت در منطقه دانست و با اشاره به اینکه جغرافیای منطقه، صحنه رویارویی رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت بود، خاطرنشان کرد: به همت سردار سلیمانی و یارانش، خاورمیانه متمایل به جمهوری اسلامی ایران و علاقه‌مند به محور مقاومت شکل گرفت و نقشه‌های استکبار، نقش بر آب شد. حاج قاسم در جبهه مقاومت میدان‌داری می‌کرد.

به گفته وی، یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی، ظرفیت‌سازی بود. وی از هیچ همه‌چیز می‌ساخت و با تعداد انگشت‌شماری از یارانش به یاری جبهه مقاومت می‌شتافت. جبهه مقاومت پیش از حاج قاسم نیز وجود داشت اما در زمان فرماندهی او متحول و ظرفیت‌های جدیدی به ظرفیت‌های اسلام و انقلاب و نظام افزوده شد. زمانی که سردار دل‌ها وارد معرکه سوریه شد، با یک برآورد نظامی دریافت که مقابله با اقدامات دشمنان و خنثی‌سازی آن‌ها نیازمند توان و امکانات و تجهیزات بسیار است.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح افزود: در چنین شرایطی، حاج قاسم به ظرفیت‌های پنهان منطقه روی آورد و جوانان علاقه‌مند را سازمان‌دهی کرد، بخشی از ظرفیت‌های کشورهای منطقه را نیز به کار گرفت و مدل جدیدی از عملیات مرکب را سازمان‌دهی کرد و الگوی جدیدی را ابداع کرد. وی به‌گونه‌ای ظرفیت‌ها را سازمان‌دهی کرد که هر جا نیاز باشد، همه با یک هدف واحد که اعتلای ارزش‌های نظام و انقلاب است، پای کار می‌آیند.

سردار حسینی مطلق بیان کرد: در دوران کنونی، شهید مدافع حرم به یک برند و ارزش تبدیل شده است و کشورهای مختلف احساس می‌کنند مدافع حرم هستند. حرم اصلی جمهوری اسلامی است که اگر آسیب ببیند، همه حرم‌ها آسیب خواهند دید. سردار سرافراز سپاه اسلام با ظرفیت آفرینی و فرماندهی مقتدرانه، تهدید را از جمهوری اسلامی دور کرد، طراحی دشمنان را به هم زد و اجازه نداد شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که هدف آن‌ها بود، بلکه آن‌طور شد که جمهوری اسلامی می‌خواست.

وی بازگشت ثبات و امنیت به کشورهای هم‌پیمان با ما را یکی از دیگر از اهداف حاج قاسم برشمرد و اذعان کرد: با توجه به مردم پایه بودن امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران مدام تأکید می‌شد که برای برقراری امنیت در سوریه باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود. سردار دل‌ها و یارانش از طریق قبایل، عشایر و بزرگانی که در سوریه بودند، مردم را مسلح کردند و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه دادند و موفق شدند سوریه را از دهان گرگ بیرون بکشند.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اکنون سوریه به یک کشور باثبات تبدیل شده است، عنوان کرد: حاج قاسم همیشه می‌گفت باید قدردان حکیمی باشیم که سکان هدایت جمهوری اسلامی را در دست دارد. تدبیر اصلی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می‌گرفت اما سردار سلیمانی بسیار مبتکرانه و خلاقانه و به شیوه‌های مناسب و مطلوب آن را اجرا می‌کرد.

سردار حسینی مطلق خاطرنشان کرد: ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا اذعان می‌کرد که قبلی‌ها رسیدن به اهدافشان در رابطه با ایران، هفت تریلیون دلار، احمقانه هزینه کردند و الان مجبورم با چراغ خاموش و در نهایت احتیاط وارد عراق شوم؛ در تمام طول عمرم به این اندازه نترسیدم. البته ترسم برای خودم نبود بلکه نگران ریاست جمهوری و ملانیا بودم. با همه این اوصاف، سردار سلیمانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده در منطقه تمام زحمات و هزینه‌های دشمن را به باد داد و شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که جمهوری اسلامی می‌خواست.

وی با بیان اینکه حاج قاسم قاعده‌ای را پیاده کرد و به اثبات رساند که پیروزی ارتش‌های کوچک و مردمی بر ارتش‌های مدرن و پرهزینه بود، اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی بسیار مؤثرتر از حیات او بود تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: شهادت او زنده بودن انقلاب ما را به رخ دنیا کشید. با شهادت این سرباز بی‌ادعای وطن، دیدید که چه شور و هیجانی در کشور و منطقه ایجاد شد و ده‌ها میلیون نفر از طیف‌های مختلفی اعم از پیر و جوان، باحجاب و کم حجاب، شیعه، سنی، ایرانی و خارج از سراسر دنیا در مراسم تشییع پیکر او شرکت و به وی ادای دین کردند.

رئیس اداره عملیات ستادکل نیروهای مسلح افزود: اگر پیکر سردار دل‌ها را در ۳۱ استان کشور تشییع می‌کردند، تاریخ‌سازترین و انبوه‌ترین جمعیت را در هر استان شاهد بودیم. پس از مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، بلای آسمانی کرونا نازل و تجمعات تعطیل شد. اگر دشمنان ذره‌ای تفکر کرده بودند که پس از شهادت حاج قاسم ممکن است چه تحولاتی ایجاد شود، دست به این عمل نمی‌زنند زیرا همه معتقد هستند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است.

سردار حسینی مطلق با اشاره به اینکه حاج قاسم مزد سال‌ها مجاهدت و رشادت خود را با شهادت گرفت و به یک مکتب تبدیل شد، بیان کرد: به گفته دوستان نزدیک سردار سلیمانی، او دوست داشت در عراق شهید شود زیرا معتقد بود حتماً حکمتی وجود داشته که حضرت علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و برخی دیگر از ائمه در این کشور به شهادت رسیده‌اند. سرانجام نیز به آرزوی خود رسید و نحوه شهادتش تداعی‌گر شهادت حضرت ابوالفضل (ع) بود.

وی ادامه داد: این سردار سرافراز سپاه اسلام در نیمه‌های شب و به دستور پلیدترین فرد روی زمین به شهادت رسید و برای همیشه ماندگار شد. هم حیات و هم شهادت سردار دل‌ها مایه خیر و برکت بوده و هست و تلفیق این دو با یکدیگر موجب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان مکتب سلیمانی را مطرح کنند. منحصربه‌فرد بودن زندگی برجسته و اعمال و حرکات وی موجب تبدیل شدن او به یک مکتب شد. این عنوان به‌راحتی به هر کس داده نمی‌شود و باید مقدمات آن فراهم شود. رفتار ۴۰ ساله سردار دل‌ها و اعتقادات محکم، وی را شایسته نام‌گذاری مکتب حاج قاسم کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7133

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.