• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

شهردار منتخب درصدد فساد ستیزی و رویکردهای تحول آفرین باشد

  • کد خبر : 10418
  • 12 مهر 1401 - 18:46
شهردار منتخب درصدد فساد ستیزی و رویکردهای تحول آفرین باشد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: انتظار می رود شهردار منتخب رویکرد تحول آفرین داشته و با ارائه و اجرای برنامه های مناسب و مبارزه با فساد، گره گشای مشکلات این کلانشهر باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در هفتاد و سومین جلسه رسمی این شورا به دستور جلسه انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: در راستای سیر قانونی انتخاب شهردار و اجرای آيين ‌نامه اجرايي ماده ۸۰ و ۸۳ قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهردار در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ شورای شهر نسبت به قطع همکاری با شهردار سابق اقدام کرد و در همان روز با انتخاب سرپرست، سیر انتخاب شهردار آغاز شد.

وی توضیح داد: این شورا در تاریخ چهارم مرداد ۱۴۰۱ شهردار مورد نظر خود را انتخاب و مدارک جلسه را در تاریخ هشتم مرداد به وزارت کشور ارسال کرد و ۲۰ شهریور نامه ای مبنی بر تجدید نظر انتخاب شهردار، از سوی وزارت کشور به شورا ارسال شد که برابر اختیارات قانونی در اولین فرصت جلسه ای تشکیل و‌ با استفساریه مدت ۱۰ روزه جوابی حاصل نشد و نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه تعامل شهرداری و شورا در جهت رفع مشکلات سطح شهر تاثیر گذار است و با تاکید بر اینکه از شهردار منتخب حمایت قاطع خواهیم داشت عنوان کرد: انتظار می رود شهروندان و مسئولان با حمایت حداکثری از شهردار منتخب در بهبود وضعیت عمومی کلانشهر کرج تاثیرگذار باشند.

قاسم پور در پایان خاطرنشان کرد: امید است با همفکری و برنامه ریزی مدون و با همکاری شهردار منتخب بتوانیم در دور ششم، گام های اساسی در جهت توسعه و آبادانی شهر برداریم. انتظار می رود شهردار منتخب نیز رویکرد تحول آفرین داشته و با ارائه و اجرای برنامه های مناسب و مبارزه با فساد، گره گشای مشکلات این کلانشهر باشد.

عمار ایزدیار سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در پایان این جلسه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: از پنج گزینه نهایی تصدی سمت شهردار کرج که شامل آقایان محمدرضا رضاپور، علی اکبر میروکیلی، علی سلطانی مقدم، مهرداد کیانی و کاوه حدادپور است، محمدرضا رضاپور انصراف خود را به رئیس شورا اعلام و از میان سایر گزینه ها مهرداد کیانی با رای حداکثری اعضا به سمت شهردار کرج منصوب و به وزارت کشور معرفی شد.

وی به طرح دو فوریتی تعدادی از اعضای شورا اشاره و بیان کرد: با عنایت به انتخاب مهرداد کیانی به عنوان شهردار منتخب کرج در جهت تسریع در پیشبرد امور شهر تعدادی از اعضا پیشنهاد دادند تا به قید فوریت شهردار منتخب از وزارت کشور به شهرداری کرج مامور شود که بلافاصله پس از انجام تشریفات اداری، ماموریت نامبرده به عنوان سرپرست شهرداری آغاز و وی مشغول به کار شود.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان خاطرنشان کرد: ریاست سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج و عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی پیام از جمله سوابق اجرایی مهرداد کیانی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10418

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.