• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

شهردار کرج در چارچوب زمان و قانون به تذکرات نمایندگان مردم پاسخ دهد

  • کد خبر : 1067
  • 19 آبان 1399 - 12:07
شهردار کرج در چارچوب زمان و قانون به تذکرات نمایندگان مردم پاسخ دهد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهردار باید به آنچه تحت عنوان تذکر و سوال مطرح می شود، در چارچوب زمان و قانون پاسخگویی شفافی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دویست و بیستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با حضور اعضا، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری و نیز بازرس کل استان البرز در سالن جلسات شورا برگزار شد.

اکبر سلیم نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور از صدور حکمی مبنی بر ابطال مصوبه شورای شهر در خصوص صدور پروانه ساخت برای املاک قولنامه ای از سوی دیوان عدالت اداری خبر داد و افزود: تعدادی از متقاضیان قبل از ابلاغ رأی صادره مراحلی از تشکیل پرونده را طی کرده یا مبلغی را به حساب شهرداری واریز کرده بودند که تلاش می کنیم به حق مکتسبه شان دست یابند.

وی عنوان کرد: نکته دیگری که یقین دارم اداره کل بازرسی استان نیز در خصوص آن پیگیری های لازم را داشته، بحث انتقال تونلی آب رودخانه کرج به تصفیه خانه تهران است که در این ارتباط وزارت نیرو باید بدون تبعیض عمل کرده و از هر اقدامی که منتهی به تخریب محیط زیست و اکوسیستم منطقه به ویژه بافت گردشگری جاده چالوس می شود، خودداری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: افت فشار و ضعف کیفی آب شرب مصرفی در محلات سطح شهر مسأله ای است که برای چندمین بار مطرح می شود و انتظار داریم مسئولان در جهت پاسخگویی به آن اقدام و حرکت کنند.

سلیم نژاد تصریح کرد: شورای شهر برآمده از بطن مردم و جامعه است و نمایندگان مردم برای پیگیری مشکلات مردم و انتقال مسائل کلان تر به نهادهای دولتی روی کار آمده اند و اساساً مشروعیت آن ها از ناحیه رای اعتماد مردم است.

وی اضافه کرد: در این راستا شهردار باید به آنچه تحت عنوان تذکر و سوال مطرح می شود، در چارچوب زمان و قانون پاسخگویی شفافی داشته باشد و برای رفع اشکالات در خدمت رسانی به شهروندان پیگیری های بیشتری را در دستورکار قرار دهد.

ظاهرا شهرداری اهتمامی برای تکمیل پروژه تعریض بلوار ارم ندارد

مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج ضمن انتقاد از کند بودن روند تعریض بلوار ارم گفت: ظواهر امر نشان می دهد که شهرداری علیرغم تاکیدات صورت گرفته برای تکمیل این پروژه تا پایان سال جاری، اهتمامی نمی ورزد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از بودجه عمرانی شهر صرف مناطق محروم می شود، افزود: عدم لحاظ امتیازات مصوب شده در قبال عقب نشینی املاک واقع در منطقه ۴ برای پلاک های واقع در منطقه ۳ یکی از مواردی است که موجب شده تسریع در تعریض بلوار ارم روند مطلوبی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: تقاضا داریم شهرداری طی لایحه ای این تبعیض را مرتفع کند؛ ضمناً برخی ساختمان ها بدون رعایت اصلاحی پروانه دریافت کرده اند که این موضوع نیز بر سرعت کار تاثیر سوء گذاشته است.

حاجی قاسمی اذعان کرد: مالکین برخی املاک واقع در خط تعریض بلوار ارم داوطلب همکاری برای عقب نشینی شده اند اما ظاهراً شهرداری اهتمامی برای عملیاتی کردن پروژه ندارد. از شهردار انتظار دارم در این رابطه اقدامات موثری را در دستور کار قرار دهد و موانع را نیز مرتفع کند.

وی بیان کرد: هر یک از پارکینگ های خصوصی سطح شهر تعرفه جداگانه ای دارند و نظام خاصی بر فعالیت آن ها حاکم نیست که شهرداری باید در جهت ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان آیین نامه ای مشتمل بر چگونگی دریافت مجوز، نرخنامه و نظارت بیشتر بر نحوه خدمت رسانی آنها تدوین و جهت تصویب به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر ضرورت ساماندهی ترمینال شهید کلانتری و انتقاد از جلسات نیمه تمام و مصوبات اجرایی نشده در این خصوص گفت: با توجه به مشکلات موجود در محدوده آزادراه، انتظار داریم شهرداری دست روی دست نگذارد و اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

بیشتر املاک بافت های فرسوده فاقد اسناد رسمی مالکیت هستند

احد رسولی، رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت: در ایران بالغ بر ۷۵ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه های خودرو وجود دارد که از ۲۰ تا ۴۵ درصد مساحت بسیاری از فضاهای شهری شهرهای کشور را شامل می شود که باید به این مسئله مهم توجه ویژه ای داشت زیرا این موضوع می تواند به کاهش مشکلات شهری و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز منجر شود.

وی افزود: پس از مطرح شدن بحث بازآفرینی فضاهای شهری با اضافه شدن آمار بافت های تاریخی و میانی به مساحت بافت های فرسوده این آمار به بیش از ۱۴۰ هزار هکتار رسیده که عمده اراضی و املاک واقع در آن نیز فاقد اسناد رسمی مالکیت هستند و به صورت قولنامه ای و وکالتی خرید و فروش می شوند که اگر راهکاری برای آن نداشته باشیم، پروسه نوسازی و بازآفرینی حرکتی لاک پشتی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: پس از تصویب قانون احیای اراضی مصوب شورای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی، هیأت مورد اشاره در بند ۹ این قانون در کرج به منظور ساماندهی املاک و اراضی قولنامه ای تشکیل نشده و باید پذیرفت بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از بی توجهی به تاکیدات قانونی است.

رسولی با اشاره به اینکه قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی یا قانون جامع کاداستر در کرج به صورت کامل اجرایی نشده است، افزود: مساحت قابل توجهی از محلات شهر را پلاک های قولنامه ای تشکیل داده اند و نوسازی آنها می تواند گام خوبی در راستای بازآفرینی فضاهای شهری و تقویت ایمنی در برابر بلایایی همچون زلزله باشد.

شهرداری الکترونیک در حال تحقق است

محمدحسین خلیلی اردکانی، رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: اعضای دوره کنونی شورای شهر از ابتدا بنای شفاف سازی و مقابله با فساد را داشته اند که در این راستا با پیگیری های متعدد و تذکراتی که مطرح شد، موفق به انجام کارهای زیربنایی شدیم و تقریباً شهرداری الکترونیک در حال محقق شدن است.

وی افزود: اکنون بسیاری از فرایندها و خدماتی که شهروندان از شهرداری دریافت می کنند اعم از صدور پروانه یا پرداخت عوارض یا پاسخگویی به استعلامات به صورت غیرحضوری و الکترونیک صورت می گیرد یا حداقل مراحلی از کار آنلاین شده است که کاهش مراجعات حضوری ضمن کاستن از ترافیک و مشکلات شهری، موجب از بین رفتن زمینه های فساد و تخلف نیز می شود.

خلیلی اردکانی مطرح کرد: شورای پنجم کرج چه در چابک سازی منابع انسانی که مانع از پرداخت های بیشتر از خزانه شهر برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شد و چه در تحقق شهرداری الکترونیک و راه اندازی درگاه های ارائه خدمات غیرحضوری پیشگام بوده است البته هنوز کارهای نیمه تمامی داریم که باید عملیاتی شوند لکن ما از شفاف سازی و نظارت بیشتر دستگاه ها استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم همه دارایی ها و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری کرج در قالب بانک های اطلاعاتی هر لحظه قابل دسترس باشند تا بتوانیم به خوبی از منافع شهر صیانت کنیم و به مقابله با تخلفات احتمالی بپردازیم. پیش بردن این کار در ابتدا کار سخت و نفسگیری بود زیرا ظاهراً بخش هایی از شهرداری به شفاف سازی عادت نداشتند اما امروز پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است.

سبدهای زباله جلوی درب منازل به ساکنین تحویل داده شود

سارا دشت گرد، عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به جمع آوری سطل های زباله توسط شهرداری افزود: سبدهای زباله جلوی درب منازل که مدتی است توسط شهرداری در حال جمع آوری است باید به ساکنین آپارتمان ها تحویل و برای آنها توضیح داده شود که این امر برای رسیدگی به بهداشت خیابان و محله است و باید راس ساعت مقرر زباله ها را جلوی درب منازل قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: اطلاع رسانی شود که در صورت عدم تحویل آن ها در ساعت مقرر آن ها را به سطل های مکانیزه منتقل کنند. از شهردار درخواست دارم این امر را با ابزارهای اطلاع رسانی که در شهر فراهم است مانند تلویزیون های شهری به مردم اطلاع رسانی کند تا موجبات نارضایتی حاصل از ناآگاهی رفع شود و بتوانند این کار ارزشمند را بیشتر معرفی کنند.

غدیر مهدوی کلیشمی، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: در خصوص نامه اینجانب به رئیس شورا در خصوص بررسی روند پیشرفت طرح های کرج، خواهشمند است شهردار به صورت مفصل گزارشی در خصوص طرح های کلان شهری مانند قطار شهری، امور ساخت و سازها، بزرگراه شمالی، راهکارهای مقابله با فساد و اخذ رشوه و … را ارائه کند.

طرح انتقال آب سد امیرکبیر به پایتخت بدون ارزیابی زیست محیطی انجام شده است

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: سد امیرکبیر و رودخانه کرج علاوه بر تأمین آب شرب منطقه عامل توازن سفره‌های زیرزمینی آب هستند. با اجرای این طرح به دلیل کاهش سفره‌های زیرزمینی شاهد فرونشست‌ های بیشتر زمین در دشت کرج از جمله شهریار و کرج خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تونل انتقال آب موجب از بین رفتن زراعت و باغداری در مناطق پایین ‌دست می شود که تبعات اقتصادی زیادی خواهد داشت، افزود: محیط‌ زیست حاشیه رودخانه کرج در حال حاضر نیز با مشکل مواجه بوده و با خشک شدن این رودخانه که یکی از تبعات اجرای طرح انتقال آب سد امیرکبیر به تهران است، این مشکلات وخیم تر خواهد.

مشکل کمبود فضای سبز و تفریحی محدوده گلشهر مرتفع می شود

محمد نبیونی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز مناطق ۵ و ۶ کرج اظهار کرد: اتخاذ رویکردهای توسعه ای نسبت به فضای سبز در تصویب بودجه سال ۹۹، موجب افزایش این سرانه در مناطق مذکور شده است.

وی با بیان اینکه رفع کمبود فضاهای تفریحی در دستور کار است، تصریح کرد: ایجاد فضای سبز در حاشیه شمالی و جنوبی اتوبان کرج – قزوین تا محدوده سازمان آرامستان ها با هدف افزایش سرانه فضای سبز در این محدوده نیز در دستورکار است که تاکنون بخشی از آن صورت گرفته و مابقی نیز به سرعت در حال انجام است.

نبیونی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز در مناطق ۵ و ۶ افزود: ایجاد سرانه فضای سبز در این مسیر علاوه بر رفاه حال شهروندان و سرسبزی محیط، موجب ایجاد دسترسی خوب برای مسافران عبوری نیز می شود. این تدبیر در قالب اجرای طرح توسعه پارک شهید ایرانی عملیاتی می شود؛ این پارک در حاشیه جنوبی بلوار شهید ایرانی قرار دارد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن این پارک، بین بلوار شهید ایرانی و اتوبان کرج – قزوین، امکان توقف کوتاه مدت برای مسافران عبوری فراهم می شود که این امر می تواند به توسعه منطقه از حیث فرهنگی و فضای سبز کمک کند.

نبیونی در خصوص ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در محدوده گلشهر نیز مطرح کرد: با تصویب لایحه ای که شهرداری برای توافق ایجاد پارک و توسعه فضای سبز در زمین یکی از شهروندان به شورا ارائه کرده بوده، تلاش کردیم بخشی از این مشکل را رفع کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1067

ثبت دیدگاه

  1. tadalafil 10mg cost order tadalafil 10mg online cheap buy best erectile dysfunction pills

  2. buy cefadroxil 500mg for sale cefadroxil sale order finasteride 1mg generic

  3. fluconazole where to buy purchase fluconazole ciprofloxacin 1000mg cheap

  4. estrace without prescription lamotrigine 50mg generic prazosin 2mg uk

  5. order metronidazole 200mg online cheap buy keflex pill buy generic cephalexin over the counter

  6. buy vermox pills for sale mebendazole online buy tadalafil cheap

  7. cleocin brand erythromycin 500mg cheap buy generic fildena online

  8. buy nolvadex 10mg sale order generic cefuroxime 500mg cefuroxime cheap

  9. order amoxicillin 500mg online order anastrozole 1mg online buy clarithromycin 250mg generic

  10. order careprost generic brand desyrel 100mg trazodone tablet

  11. clonidine 0.1 mg usa brand antivert 25 mg order tiotropium bromide 9mcg pills

  12. buy generic suhagra 100mg cheap aurogra 50mg sildalis without prescription

  13. minocycline 50mg pills minocin 100mg brand actos buy online

  14. how to get isotretinoin without a prescription order accutane online buy zithromax 250mg online

  15. oral leflunomide 10mg leflunomide 20mg sale azulfidine online

  16. order azipro 500mg cheap azithromycin 500mg order gabapentin 100mg generic

  17. buy cialis 10mg without prescription cialis 5mg cost cialis cheap

  18. buy lasix 40mg generic purchase vibra-tabs albuterol price

  19. buy ivermectin 6 mg for humans buy ed pills gb order deltasone 40mg generic

  20. order vardenafil 10mg online cheap tizanidine over the counter order hydroxychloroquine 400mg without prescription

  21. buy ramipril pill altace 10mg ca arcoxia 60mg without prescription

  22. buy generic vardenafil 20mg buy generic tizanidine over the counter order plaquenil 200mg online

  23. buy mesalamine pills buy irbesartan without prescription buy irbesartan online cheap

  24. generic olmesartan 20mg buy generic depakote purchase divalproex

  25. order carvedilol 25mg sale cenforce over the counter purchase chloroquine without prescription

  26. buy diamox no prescription purchase acetazolamide online order imuran 50mg pill

  27. digoxin 250mg drug molnupiravir 200mg ca purchase molnunat without prescription

  28. If you want to grow your know-how only keep visiting this
    website and be updated with the most up-to-date gossip posted here.

    Feel free to surf to my webpage: mp3juice

  29. order naproxen 250mg for sale order cefdinir 300mg sale buy cheap lansoprazole

  30. buy olumiant 2mg for sale buy atorvastatin 80mg pill lipitor 40mg us

  31. No matter if some one searches for his required thing, thus he/she desires\r\nto be available that in detail, thus that thing is maintained over here.\r\n\r\nFeel free to surf to my webpage : ytmp3

  32. purchase albuterol pills order phenazopyridine 200 mg online order generic pyridium 200mg

  33. montelukast brand buy amantadine pills oral avlosulfon 100mg

  34. buy norvasc cost omeprazole omeprazole over the counter

  35. nifedipine pills cost aceon 8mg allegra online order

  36. lopressor online buy methylprednisolone ca purchase medrol for sale

  37. buy dapoxetine paypal purchase dapoxetine orlistat for sale

  38. buy generic triamcinolone over the counter order generic loratadine brand claritin

  39. buy diltiazem without a prescription generic zyloprim 300mg zyloprim 300mg for sale

  40. rosuvastatin 10mg for sale ezetimibe cheap domperidone ca

  41. ampicillin 250mg without prescription buy metronidazole sale metronidazole generic

  42. tetracycline drug buy ozobax cheap order baclofen 10mg pill

  43. buy septra buy cephalexin online cleocin 150mg pill

  44. ketorolac drug inderal 10mg usa inderal 10mg drug

  45. buy erythromycin without a prescription how to buy nolvadex buy nolvadex tablets

  46. where can i buy clopidogrel buy clopidogrel 150mg generic warfarin online buy

  47. purchase budesonide inhalers brand rhinocort bimatoprost for sale

  48. brand reglan purchase cozaar pills nexium capsules

  49. purchase robaxin sale buy desyrel 100mg sale suhagra oral

  50. buy topiramate tablets order topamax 200mg generic levaquin 500mg ca

  51. buy generic aurogra for sale estrace 1mg ca order estrace 1mg pill

  52. order avodart 0.5mg generic purchase meloxicam pills order mobic 7.5mg sale

  53. celecoxib brand order celebrex 100mg generic ondansetron generic

  54. lamotrigine online buy prazosin paypal buy prazosin generic

  55. spironolactone usa generic spironolactone cheap valacyclovir

  56. buy generic retin gel retin gel sale oral avana

  57. oral terbinafine 250mg buy amoxicillin 500mg pills order trimox 500mg pills

  58. buying cialis cheap order diflucan 200mg for sale generic ed drugs

  59. cost arimidex 1mg buy catapres for sale purchase clonidine pill

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.