• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

شکل گیری شهری ایمن نتیجه تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی

  • کد خبر : 6632
  • 07 مهر 1400 - 21:15
شکل گیری شهری ایمن نتیجه تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: امروز نگاه نظام مهندسی باید معطوف به خدمت رسانی به مردم به خصوص در حوزه های مختلف ساخت و ساز باشد، تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی منجر به شکل گیری شهری ایمن می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا رحیمی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: حجم عظیمی از سرمایه های شهر در غالب ساختمان های مسکونی و تجاری است که این سرمایه های ملی توسط مجموعه ای از حوزه ها و دستگاه ها مانند شهرداری ها، راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسان و سایر ارگان های مرتبط، احداث و نظارت می شود.

وی یادآور شد: تقویت و توسعه فرهنگ و معماری و شهرسازی، بالا بردن کیفیت و تأمین موجبات رشد و اعتلای مهندسی، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن و نیز مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره‌ وری و ساماندهی مجموعه، از وظایف ده گانه ای است که قانون برای سازمان نظام مهندسی تعریف کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ایجاد رونق مهندسی در میان اعضای سازمان نظام مهندسی و با بیان اینکه عملکرد این سازمان در استان البرز و کرج باید نقش آفرین باشد، افزود: یکی از کارهایی که باید انجام شود رونق مهندسی در بین اعضای این سازمان است.

رحیمی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان امروز نیازمند یک حرکت دو سویه از سوی مجموعه پرتوان نظام مهندسی و مجموعه شهرداری و شورای شهر است تا بتواند بار حوزه ساخت و ساز را از دوش مردم بردارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: امروز نگاه نظام مهندسی باید معطوف به خدمت رسانی به مردم به خصوص در حوزه های مختلف ساخت و ساز بوده و همکاری با شهرداری و معماری اسلامی داشته باشد. تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی منجر به شکل گیری شهری ایمن خواهد شد.

وی با بیان اینکه حاشیه سازی و گروه بندی ها باید از سازمان نظام مهندسی که یک سازمان اقتصادی است دور باشد، گفت: شورای شهر و مدیریت شهری حمایت خود را از سازمان نظام مهندسی در راستای مشارکت هر چه وسیع تر مهندسان، در انتظام امور شهر و تحقق اهداف شهرسازی اعلام می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6632

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.