• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
استاندار البرز:

صدور پروانه رایگان برای ساخت درمانگاه/ از ساخت بیمارستان استقبال می کنیم

  • کد خبر : 27362
  • 30 فروردین 1403 - 15:39
صدور پروانه رایگان برای ساخت درمانگاه/ از ساخت بیمارستان استقبال می کنیم
استاندار البرز گفت: رایزنی هایی نیز با شورای اسلامی شهر کرج صورت گرفته تا هر کسی بخواهد درمانگاه بسازد بدون اخذ وجه پروانه صادر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در آیین افتتاح بخش MRI بیمارستان آرام کرج، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این بیمارستان در راستای ارائه خدمات درمانی به شهروندان، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را حکیمانه و هوشمندانه دانست و گفت: امیدواریم در راستای سیاست ها و منویات معظم له وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف کارگاهی در مورد چگونگی مشارکت دادن مردم در کاهش مشکلات اساسی کشور و افزایش تولید اذعان کرد: امروزه ساخت یک بیمارستان خوب و مجهز کار ساده ای نیست و کسانی که اقدام به احداث بیمارستان می کنند ارق و علاقه خاصی به کشور و خدمت رسانی به همنوعان خود دارند که این تفکر و اقدام جای قدردانی دارد.

استاندار البرز اظهار کرد: با توجه به قیمت های امروز احداث و بهره برداری از یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مجهز ۱۰۰ تختخوابی، یک هزار میلیارد هزینه دارد تا بتوان از این سرمایه عظیم در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد تا پس از عمل به تعهدات، آرام آرام این سرمایه به جای خود بازگردد؛ این اقدام چیزی جز عشق و علاقه به وطن و هموطن نیست که ریاست این بیمارستان این موضوع را ثابت کرد.

عبداللهی تاکید و نگاه دولت را توجه ویژه به حوزه درمان دانست و اعلام کرد: با توجه به جمعیت البرز سرانه تخت بیمارستانی در این استان تقریبا نصف سرانه کشوری است و ما در حال حاضر در البرز دو هزار و ۲۰۰ تخت دولتی و یک هزار تخت خصوصی داریم و کمبود این سرانه، در حوزه زیرساخت ها ما را با مشکلاتی مواجه کرده که باید جبران شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به حوزه درمان و با بیان اینکه به شدت از ساخت بیمارستان استقبال و کار را تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم، خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز هر کس یا مجموعه ای بخواهد نسبت به ساخت بیمارستان اقدام کند از او حمایت می کنیم. رایزنی هایی نیز با شورای اسلامی شهر کرج صورت گرفته تا هر کسی بخواهد درمانگاه بسازد بدون اخذ وجه پروانه صادر شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به تلاش برای افتتاح بیمارستان های کمالشهر و سیدالشهدا (ع) در البرز مطرح کرد: امیدواریم این مراکز درمانی تا هفته دولت به بهره برداری برسند. کلنگ زنی دو بیمارستان در هشتگرد صورت گرفته و پروانه تاسیس یک درمانگاه تامین اجتماعی نیز از سوی شهرداری به صورت رایگان صادر و تحویل داده شده است.

عبداللهی با اشاره به وجود کادر درمان متبحر و متخصص که در خاور میانه نمونه و زبانزد هستند، عنوان کرد: با وجود همه تحریم ها و مشکلات اقتصادی ۳ هزار و ۲۰۰ تخت دولتی و خصوصی در استان داریم و در همین دولت سه هزار و ۵۰۰ تخت یعنی ۵۰ درصد اضافه می کنیم و در راستای افزایش سرانه درمانی این استان هر چه در توان داریم انجام می دهیم و با روحیه جهادی خدمت می کنیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.