• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

صرفا آوردن احکام روی کاغذ مشکلات را برطرف نمی‌کند/ برنامه توسعه باید سالانه ارزیابی شود

  • کد خبر : 18047
  • 09 خرداد 1402 - 13:17
صرفا آوردن احکام روی کاغذ مشکلات را برطرف نمی‌کند/ برنامه توسعه باید سالانه ارزیابی شود
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: باید برنامه‌ توسعه‌ای بنویسیم که قابلیت اجرایی داشته باشد، آوردن احکام بر روی کاغذ و عدم اجرای آن مشکلی از مشکلات کشور را برطرف نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عباسی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای در خصوص برنامه هفتم توسعه در حوزه های کشاورزی، آب و محیط زیست به منظور همفکری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست و تصویب برنامه ای با کارآمدی بالا در حوزه های مذکور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه و سایر برنامه ها در خوش بینانه ترین حالت ۳۰ درصد محقق شده اند، عنوان کرد: باید برنامه‌ توسعه‌ای بنویسیم که قابلیت اجرایی داشته باشد، آوردن احکام بر روی کاغذ و عدم اجرای آن مشکلی از مشکلات کشور را برطرف نمی‌کند.

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، باید احکامی را در برنامه هفتم توسعه بیاوریم که تامین نیازهای اساسی کشور در آن دیده شود و قابلیت کمی سازی داشته باشد تا بتوانیم حداقل هر سال روند اجرای آن را ارزیابی کنیم، در غیر اینصورت، پنج سال آینده گفته می‌شود که برنامه هفتم نیز اجرایی نشد.

عباسی با تاکید بر اینکه باید در کارگروه‌ها و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه احکام چکش کاری و بر روی جزئیات آن بحث شود تا برنامه‌ای عملیاتی داشته باشیم، افزود: مشکلاتی در حوزه‌های آب، محیط زیست و کشاورزی داریم که باید رفع آن ها در برنامه هفتم توسعه دیده شود. مقرر شد در صورت امکان نشستی با دولت داشته باشیم و پیشنهادات را ارائه کنیم تا بخش زیادی از این اصلاحات از سوی دولت در برنامه هفتم توسعه اعمال شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18047

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.