• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ضرورت انسجام در اقدامات دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی

  • کد خبر : 7025
  • 17 آذر 1400 - 9:50
ضرورت انسجام در اقدامات دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی
رئیس کل دادگستری استان البرز بر لزوم انسجام در اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: این امر موجب اثربخشی بیشتر اقدامات می شود و از فعالیت‌های جزیره‌ای در این حوزه جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در کارگروه  اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان البرز به تشریح و تبیین شرایط استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: دادگستری البرز در سال ۱۳۹۴ اقدام به ایجاد مراکز تخصصی مشاوره پیش از طلاق کرد که اکنون علاوه بر کرج، در سه شهر فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در حال فعالیت هستند و سالانه به حدود ۶ هزار مراجعه کننده خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهند.

وی افزود: این مراکز با فعالیت بیش از ۴۰ مشاور، سالانه ۱۸هزار جلسه مشاوره برگزار می‌کنند و حدود ۱۵ درصد موارد منجر به صلح و سازش می‌شود که با توجه به بافت فرهنگی استان دستاورد مهمی است. در ۸ ماهه نخست امسال، یک هزار و ۴۶۰ مراجعه به مراکز مشاوره خانواده انجام شده که حدود ۱۳ درصد این موارد منجر به سازش شده است. دخالت خانواده طرفین، بیکاری و نبود درآمد کافی، عدم آشنایی با مهارت های زندگی و اختلال روانی از جمله موارد متعدد درخواست طلاق در استان البرز است.

رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده های طلاق در سطح استان البرز در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال های ۹۸ و ۹۹ تاکید کرد: شرایط کنونی و برطرف کردن زمینه های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاه های مسئول در استان برای کاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.

فاضلی هریکندی اجرای طرح های «هجرت» و «هور» با هدف باز اجتماعی کردن زندانیان جرائم اجتماعی در استان را یکی از طرح های موفق دادگستری برشمرد و مطرح کرد: در ۸ ماهه سال جاری اجرای این طرح ها در ندامتگاه‌های استان، منجر به مرخصی منتهی به آزادی، مرخصی، آزادی با اخذ رضایت شاکی، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو و پابند الکترونیک برای یک هزار و ۶۰۱ زندانی شده است.

وی با اشاره به ایجاد مرکز ماده ۱۶ برای اولین بار در استان با پیگیری دستگاه های قضایی و اجرایی، افزود: با ایجاد این مرکز، جمع آوری و بازتوانی معتادان متجاهر با شدت بیشتری در حال انجام است. پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی نیز در دستور کار کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی بوده و اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییرکاربری، تشکیل کمیته مشترک بین دستگاه های عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ و نظارت بر عملکرد آن در کنترل تغییرکاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز موثر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار البرز برای ایجاد قرارگاه اجتماعی استان بیان کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی دستگاه های مختلف وظایف متعددی دارند و کارگروه ها و شوراهای متعددی هم مسئولیت دارند و قرارگاه مذکور می‌تواند ضمن ایجاد وحدت رویه و انسجام در اقدامات دستگاه‌های متولی، موجب اثربخشی بیشتر اقدامات شده و از فعالیت‌های جزیره‌ای در این حوزه جلوگیری کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7025

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.