• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت جانمایی اراضی برای مسکن کارگری در نزدیکی شهرک صنعتی اشتهارد

  • کد خبر : 17463
  • 28 اردیبهشت 1402 - 2:00
ضرورت جانمایی اراضی برای مسکن کارگری در نزدیکی شهرک صنعتی اشتهارد
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: تقاضای نیروی کار در شهرک صنعتی اشتهارد فراوان است اما نیروی کار به دلیل عدم تامین مسکن حاضر نیست در این شهرک مشغول به کار شود، بنابراین حتماً باید اراضی برای مسکن کارگری در نزدیکی شهرک صنعتی جانمایی شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، گفت: برخی دستگاه ها برای تحقق شعار سال تکلیفی برای خود تعریف نکرده اند و همانطور که سال گذشته، کاری برای مهار تورم انجام نمی شد، امسال نیز انجام نمی شود.

وی افزود: همانطور که سال گذشته رشد تولید با شتاب کمی انجام می شد، امسال نیز همان رویه ادامه دارد و تفاوتی دیده نمی شود؛ پس بودن و نبودن شعار سال چه تفاوتی دارد؟ یک مجموعه باید متولی برش استانی شعار سال شود، بر این اساس ستاد رشد و توسعه در راس کار و قرارگاه ها ذیل این ستاد می توانند برای تحقق شعار سال فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل آب شهرستان اشتهارد خطاب به استاندار البرز بیان کرد: پروژه پساب اشتهارد به یک معضل تبدیل شده است و از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ ادامه داشته و در سال ۱۳۹۸ قرار بوده ظرف مدت کمتر از یک سال به بهره برداری برسد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

عباسی با اشاره به اینکه پساب حاصل در شهرک صنعتی غیر از برای آبیاری فضای سبز قابل استفاده نیست، اضافه کرد: بنابراین مجوز بارگذاری صنعت بر اساس پساب اقدام صحیحی نیست و این امر غیرواقعی تلقی می شود. از طرفی هم وقتی کشاورزان می توانند از این پساب در زمینه کشت پنبه استفاده کنند، چرا انجام نمي شود و بلاتکلیف هستند؟

وی مطرح کرد: تقاضای نیروی کار در شهرک صنعتی اشتهارد فراوان است اما نیروی کار به دلیل عدم تامین مسکن حاضر نیست در این شهرک مشغول به کار شود، بنابراین حتماً باید اراضی برای مسکن کارگری با پیوست فرهنگی در شهرستان اشتهارد و در نزدیکی شهرک صنعتی جانمایی شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به استاندار البرز اظهار کرد: در حوزه کرج به ماهدشت چهار میلیون مترمکعب از ۲۰ میلیون مترمکعب پساب به صنعت اختصاص پیدا کرده است، در حالیکه شرکت شهرک های صنعتی هیچ برنامه ای برای استفاده از این چهار میلیون مترمکعب پساب ندارند.

در ادامه مجتبی عبداللهی، استاندار البرز بیان کرد: بخش اقتصادی به همراه شرکت شهرک های صنعتی باید یک برنامه کلی در زمینه استفاده از پساب در شهرک های صنعتی داشته باشد تا مشخص شود مدیریت بر پساب های شهرک های صنعتی بر چه اساسی صورت می گیرد و این امر باید جزو مصوبات شورای برنامه ریزی در حوزه صنعت باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.