• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج:

ضرورت حذف سلیقه ای و جزیره ای عمل کردن در مدیریت شهری

  • کد خبر : 17624
  • 01 خرداد 1402 - 14:36
ضرورت حذف سلیقه ای و جزیره ای عمل کردن در مدیریت شهری
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهردار کرج باید به دنبال حذف مقطعی، سلیقه ای و جزیره ای عمل کردن بخش های مختلف مدیریت شهری باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین مهاجری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور یکصد و هشتمین جلسه رسمی این شورا به موضوع نظام برنامه ریزی، طراحی فنی و اجرای پروژه های عمرانی اشاره کرد.

وی گفت: بیش از صد سال از تاسیس شهرداری ها می‌گذرد و طی این سال ها، تنوع وظایف اختیارات، تکالیف و نوع نگاه به شهر به عنوان یک پدیده در حال رشد، تغییر کرده است. تغییر تفکر و نوع نگاه شهرسازی و معماری در ایجاد فضاهای خلاق، نوآور با معماری نوین و هدفمند می تواند خالق فضاهای شهری نشاط آور، جذاب و پویا باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مسائل و مشکلات شهر و تحقق آرمان های نوین شهری در ایجاد شهرسازی برآمده از نیازهای شهروندان افزود: در این راستا فقدان برنامه بلند مدت و کوتاه مدت، مجموعه مدیریت شهری (شورا و شهرداری) را با مشکل مواجه خواهد کرد. نبود یک نظام برنامه ریزی، طراحی فنی و اجرای پروژه های عمرانی تعریف شده در برنامه سالیانه بودجه، این نگرانی را دو چندان کرده است.

مهاجری در ادامه خطاب به شهردار کرج گفت: دو ماه از سال جاری گذشته و هنوز هیچ کدام از پروژه های عمرانی نه تنها آغاز نشده اند، بلکه گویا در پیچ و خم طراحی پروژه متوقف شده اند. عدم وجود فرآیند منسجم و نظام مند در تهیه مطالعات از امکان سنجی تا طراحی فاز یک پروژه و برآورد ریالی آن قبل از تعریف و اشغال ردیف بودجه در حوزه های مختلف شهرداری کرج نشان از نبود نگاه تعاملی، تحولی و علمی آینده نگر به عنوان حلقه مفقودی تعریف پروژه ها در نظام برنامه ریزی شهرداری است.

وی با تاکید بر نظام مند کردن همه فرآیندهای شهرداری از پروسه نیاز سنجی، طراحی تا اجرا و انطباق آن ها با سیاست ها و مصوبات بالادستی مطرح کرد: در همین راستا ضروری است بخش های مختلف تاثیرگذار در مراحل گوناگون زایش پروژه تا بهره برداری، شناسایی شده و با ارتباطات میان بخشی و تعاملی، شکل اصولی و هدفمندی به خود بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: همچنین باید از فعالیت های موازی و غیرمرتبط پرهیز شود و با استفاده حداکثری از ظرفیت های تخصصی و نیز توانمندی نیروهای کارآمد شهرداری به بالاترین شتاب ممکن در تحقق برنامه های مدیریت شهری رسید تا در پایان، آثار ارزشمندی در چهره و سیمای شهر کرج به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17624

ثبت دیدگاه

  1. I have been surfing online more than three hours today, yet I never found any fascinating article like yours. It’s pretty worth enough for me. Personally, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the internet might be much more useful than ever before. bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.