• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی برای افزایش سرانه مطالعه/ کتابخانه های تخصصی در البرز احداث شود

  • کد خبر : 16990
  • 18 اردیبهشت 1402 - 15:32
ضرورت فرهنگ سازی برای افزایش سرانه مطالعه/ کتابخانه های تخصصی در البرز احداث شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: برای موضوع کتاب و کتابخوانی باید فرهنگ سازی شود و رسانه ها و دستگاه های ذیربط در ترویج فرهنگ کتابخوانی خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز امروز در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که با حضور مهران رجبی برگزار شد، با اشاره به اینکه وجود عقاید و تفکرات مختلف در جامعه یک اصل است، گفت: عده ای بر سر سفره نظام جمهوري اسلامي ارتزاق کرده اما در هنگام ضرورت، بعضاً از مسؤلیت اجتماعی خود شانه خالی می کنند.

وی با اشاره به علاقه وافر مقام معظم رهبری به کتاب و کتاب‌خوانی مطرح کرد: رهبر فرزانه انقلاب بسیار اهل مطالعه هستند و همواره این علاقه مندی را با تسلطی که بر تألیفات دارند، نشان داده اند. برای موضوع کتاب و کتابخوانی باید فرهنگ سازی شود و رسانه ها و دستگاه های ذیربط در ترویج فرهنگ کتابخوانی خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر ضرورت اختصاص یک کتابخانه ویژه به محققان و پژوهشگران در این استان بیان کرد: در مقوله فرهنگ و کتاب باید همبستگی و پیوستگی بین نهادهای ذیربط وجود داشته باشد. اگر آموزش و پرورش و صداوسیمای استان با برنامه های متنوع و جذاب در این زمینه ورود نکند، تلاش‌های ما آن گونه که باید نتیجه نخواهد داد.

ولی پوری اظهار کرد: شاید در سرانه مطالعه اقبال به کتاب کاغذی کم شده و ناشران به کتاب الکترونیک روی باشند، اما به جرات می توان گفت کتاب کاغذی همچنان در صدر است و تعداد چاپ‌ها نشان می‌دهد که کتاب مورد پسند مردم است. طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و استفاده بهینه از کتاب‌های بلااستفاده در استان در دستورکار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با فرهنگسازی و مشارکت همگانی در حمایت از مطالعه کتاب و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، شهروندان البرزی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی سهیم باشند. پیشنهاد ما این است که در راستای ارج نهادن به نقش و جایگاه والای کتاب و کتابخوانی، یکی از میادین استان، به نام «میدان کتاب» نامگذاری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه کمیته نامگذاری شورای شهر اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشد، بر ضرورت ترویج کتاب و کتابخوانی با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت خیرین در کنار تخصیص بودجه های دولتی در زمینه ساخت و تجهیز کتابخانه ها شد.

ولی پوری همچنین خواستار توجه ویژه به کتابخانه های روستایی شد و مطرح کرد: ارتقای شاخص های فرهنگی در جامعه از جمله وظایف شهرداری‌هاست و واریز سهم نیم درصد کتابخانه ها می تواند در افزایش شاخص‌های فرهنگی در جامعه موثر باشد. توجه ویژه به ساخت کتابخانه در شهرستان ها و شهرهای فاقد کتابخانه، ایجاد قفسه کتاب در ادارات و نمایشگاه های گل و گیاه در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر است.

وی با اشاره به تکثر قومیتی و مذهبی استان البرز و با بیان اینکه در تجهیز کتابخانه های عمومی استان باید از کتب و منابع تاریخ محور که بر اتحاد، وحدت و انسجام ملی تاکید دارد، استفاده شود، بر ضرورت برگزاری جشنواره دوستدار کتاب در البرز تاکید کرد و افزود: البرز باید در جشنواره پایتخت کتاب حضور فعال داشته باشد و در اجرای جشنواره نیز از مشارکت و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و مردمی استفاده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16990

ثبت دیدگاه

  1. When I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Thanks!

    http://www.vorbelutrioperbir.com

  2. медицинская справка ۲۰۲۳ spravki-kupit.ru

  3. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read? купить диплом о среднем образовании

  4. Hi, i think that i saw you visited my web site so i came to return the favor.I am trying to find things to improve my website!I suppose its ok to use some of your ideas!! bezogoroda.ru

  5. Pretty section of content. I simply stumbled upon your web site and in accession capital to claim that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing in your augment or even I fulfillment you get right of entry to consistently fast. гостиничные документы санкт петербург

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.