• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
امام جمعه کرج تاکید کرد؛

ضرورت مطالبه گری در مورد هنجارشکنی‌ها/ مسئله حجاب فقط با بیانیه دادن درست نمی شود

  • کد خبر : 14928
  • 11 فروردین 1402 - 18:48
ضرورت مطالبه گری در مورد هنجارشکنی‌ها/ مسئله حجاب فقط با بیانیه دادن درست نمی شود
امام جمعه کرج با تاکید بر ضرورت مطالبه گری در مورد هنجارشکنی ها گفت: مسئه حجاب فقط با بیانیه دادن درست نمی‌شود، حتماً اقدام اجرایی و نظارت و استمرار می‌خواهد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه کرج گفت: اسلام، زن را کاملا آزاد و مختار می داند، زمانی که زن با اراده و اختیار خود جواب مثبت به خواستگارش می دهد، نهاد خانواده شکل می گیرد. اگر او این اختیار و اراده را نداشته باشد، مهمترین بستر رشد انسان ها شکل نمی گیرد.

وی در پاسخ به این شبهه که گاهی گفته می‌شود اسلام با فعالیت زنان مخالفت دارد و آن‌ها نباید در جامعه باشند و آیات حجاب را هم دلیل می‌گیرند که زن باید از جامعه جدا باشد، بیان کرد: این صحبت نسبت داده شده بسیار غلط است؛ اتفاقا آیات قرآن کریم در رابطه با حجاب، بر عکس ادعای آن ها را بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: آیه شریفه ای به مردان دستور می دهد که چشمان خود را فرو ببندید. اگر لازمه حجاب این بود که زن از جامعه جدا شود و در خانه بماند و بیرون نیاید، چرا آیه شریفه چنین دستوری داده است؟ در همه زمان ها بر رعایت حجاب و عفاف تاکید شده و امروز نیز یکی از تاکیدات جدی در این روزها حفظ حجاب است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به دوازدهم فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این روز یکی از ایام عظیم القدر تاریخ معاصر ماست که شاید به خاطر تعطیلات اول سال کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، در صورتی که اگر به درستی درک شود، بسیار پراهمیت است و مقام معظم رهبری ۱۲ فروردین را یک روز تاریخی برای بشریت می دانند.

امام راحل، انقلاب را با حضور مردم به پیروزی رساند 

وی اظهار کرد: در این روز، مردم پای صندوق ها رفتند و رأی قاطع خود را به جمهوری اسلامی دادند و با همه سختی‌هایی که وجود داشته، پای نظامشان ایستادند و طی این سال ها سختی های بسیاری را متحمل شدند. امام خمینی (ره) اعتماد واقعی و از عمق جان به مردم داشت و با اینکه می توانست از همین اعتماد استفاده و بدون همه پرسی اعلام جمهوری اسلامی کند، انقلاب را در مرحله دیگری به پیش برد و نقش مردم را پررنگ کرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امام راحل انقلاب را با حضور مردم به پیروزی رساندند، اذعان کرد: شاه توسط مردم ساقط شد لذا دستور داد در این مقطع باز از مردم استفاده و حکومت آینده کشور هم توسط مردم معین شود و با این کار آینده انقلاب را تضمین کرد. امام ریل‌گذاری انجام داد که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام برای همیشه حفظ شود.

وی با بیان اینکه در آن زمان اعتماد به مردم به حدی بالا بود که پس از گذشت ۵۰ روز، امام نظام و اهداف بلند آن را با همه پرسی تثبیت کرد، جمهوری اسلامی ایران را نظامی مردم پایه دانست و گفت: دشمن هم به همین مردم چشم طمع دارد. امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی همین اندیشه بلند را نسبت به نقش مردم در پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام دارند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان البرز، جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی به مصاف آمریکا رفته و در مهار توطئه‌ها و اقدامات آن‌ها موفق بوده است؛ خصوصاً در دو سال گذشته که شکست ‌خورده میدان، آمریکا بوده و این شکست‌ها برای دشمنان ادامه خواهد داشت.

سران آمریکا به افول ابرقدرتی خود اعتراف می کنند

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: اقدامات اساسی ایران، آن را وارد جرگه ابرقدرتی کرده است. بهترین تعریف صاحبنظران شاید این باشد که ابرقدرت، کشوری است که «ابرقدرت کشوری است که در روابط جهانی و ایجاد تغییرات محسوس در ارتباطات بین‌المللی تأثیرگذار باشد.» اگر کشوری این قابلیت را پیدا کرد که در روابط جهانی و تغییرات جهانی تأثیرگذار باشد آن ابرقدرت است.

وی اذعان کرد: امروز تاثیرات جهانی و بین المللی بیشتر کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا که حرف برای گفتن دارند، به‌شدت کاهش پیدا کرده است. سران آمریکا با اینکه از نظر اقتصادی و نظامی برتری‌هایی دارند اما خودشان به افول ابرقدرتی خود اعتراف می‌کنند و بعد ایران را رقیب خود می‌دانند. شاید دور از ذهن نباشد روزی که آمریکا به کشورهای کوچکی در آینده تجزیه شود.

امام جمعه کرج بیان کرد: ۴۴ سال است تنها و با انواع توطئه‌ها، کارشکنی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌ها و جنگ‌های سخت و نرم، بدون اتکا به ابرقدرت‌ها، با تکیه به خدای تعالی، با عقبه تمدنی که داریم، بهره‌برداری از آموزه‌های قرآن و عترت، تلاش بی‌وقفه دانشمندان فرهیخته، خون پاک هزاران شهید مظلوم، رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب و همراهی‌های مردم و جوانان هوشمند روی پای خودمان ایستاده ایم.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اکنون در موضوعات مختلف جزو اولین‌های جهان محسوب می‌شویم و در حال ابرقدرت شدن هستیم، خاطرنشان کرد: ما برای این ابرقدرت شدن جنگ و کشتار و جهانگشایی و هیچ کشوری را استعمار و استثمار نکردیم، بلکه دست مظلومان جهان را در مقابله با سلطه گران گرفتیم و به آن‌ها کمک کردیم.

یکی از مهمترین مولفه های قدرتمندی، افزایش جمعیت است

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد:‌ برای ادامه مسیر تا رسیدن به مطلوب و اقتدار جهانی باید بنیه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را قوی‌تر کنیم که یکی از مهمترین مولفه های قدرتمندی، افزایش جمعیت است. امروز همه‌کسانی که توان دارند باید این مسئله را به‌عنوان یک راهبرد اصیل و اصلی مورد توجه جدی قرار دهند و مردم و مسئولان نباید در این مهم کوتاهی کنند.

وی عنوان کرد: دشمن به گمان باطل خود با امیدواری انتظار نابودی این کشور و انقلاب را می‌کشد اما به فضل الهی ایران قوی‌تر از گذشته به حرکت مستقیم خود تا رسیدن به دولت پرفروغ ولایت عظما ادامه خواهد داد. یکی از مسائل مهم امروز که باید موردتوجه همه مسئولان و مردم باشد، حفظ شعارها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کرج مطرح کرد: دشمنان ما تلاش دارند در دهه پنجم انقلاب مردم را از شعارها و اهدافی که برای آن انقلاب کردند خسته و پشیمان و مسئولان را هم نسبت به انجام مسئولیت‌هایی که دارند سست و بی‌اراده کنند لذا لازم است با همت بیشتری در مقابل این تفکر ایستاد. اکنون ببینید که دشمنان ما چگونه مدیریت‌شده با کمک عناصر پلید و واداده داخلی به جان‌ همین اهداف و ارزش‌های انقلاب افتاده اند.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: آن ها زمانی شعار «نه غزه، نه لبنان» سر می‌دهند؛ یک‌وقت به اصل ولایت‌فقیه تعرض می‌کنند؛ زمانی به مقدسات و ارزش‌های دینی به مسجد، قرآن، شهدا و روحانیت بی‌احترامی می‌کنند و امروز هم احکام اسلام و حجاب را مورد هجوم قرار دادند. البته در این سال‌های متمادی حجاب مورد هجمه بوده است.

امروز برخی مسئولین از همه چیز می ترسند به جز خدا

وی با بیان اینکه برخی مسئولین که فهم درستی از دین و ارزش‌های دینی ندارند و در مسیر بازی‌های سیاسی مناسبی را اشغال کردند، امروز کارهایی را به دست گرفته اند که باید فعال‌تر عمل کنند اما منفعل هستند، از همه‌چیز می‌ترسند الا خدا؛ می‌ترسد حرف بزند پستش را بگیرند، برایش در فضای مجازی حرف درست کنند و جایگاهش را از دست بدهد. بعضی‌ها هم که در مسیر دیگری اقدام می‌کنند.

رئیس ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان البرز عنوان کرد: مسئولی که امروز این حجم عظیم از خصومت نسبت به‌ حکم الهی حجاب را ببیند و قدرت اقدام داشته باشد و اقدامی نکند، آن هم با این ‌همه تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام راجع به این موضوع داشتند و دارند، من نمی‌خواهم اینجا عنوانی روی او بگذارم، عنوان روی او هست.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: عده ای اندک که زیاد هم نیستند اما قرق الهی را می‌شکنند، با دستوری که از بیگانه گرفتند می‌خواهند با بدترین اعمالی که از خودشان بروز می‌دهند نیروهای متدین و ارزشی و بعد مسئولین ما را عصبانی کنند تا اقدام نسنجیده‌ای صورت گیرد و آن‌ها سودش را ببرند. چرا فرصت سوزی؟ فرصت سوزی جایز نیست، باید اقدام عاجل و سنجیده داشت.

امام جمعه کرج با بیان اینکه کمترین اقدام اجرای با دقت قوانین است، ملاحظه هیچ‌کس را در این رابطه نکنید و از خدا بترسید، گفت: نباید فرصت فراهم کرد که افراد بتوانند علنی گناه کنند. در همین استان و شهر خودمان اگر نمی‌توانید بوستان ها وسط شهر را حفظ و کنترل کنید که با روزه‌خواری رسمی در شهر و فضاها حرمت ماه را عده‌ای از بین می‌برند، درب آن‌ها را ببندید.

دشمن کیان خانواده را در رصد قرار داده است

وی افزود: البته چرا ببندید؟! باید باز باشد. برای معذورین، مسافرین و کسانی که نمی‌توانند جایگاه‌های خاص درست کرده و راهنمایی کنید که به آنجا بروند؛ فضا برای دیگران که می‌خواهند استفاده کنند باز باشد. مکرر عرض کردیم در مورد این هنجارشکنی‌ها باید مطالبه گری کنیم. بعضی راهکارها هم به دوستان عرض کردیم و تذکر دادیم و اینجا هم بعضی نکات عرض شد و این مطالبه گری‌ها تأثیرگذار بود.

آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد: دشمن کیان خانواده را در رصد قرار داده و با مقدماتی می‌خواهد آن را از بین ببرد. وزارت کشور بیانیه ای داد و در استان ‌هم استاندار دستوراتی را صادر کرد. البته باید زودتر این کار می‌شد اما همین مقدار هم جای تشکر دارد. یک تذکر هم می‌دهیم و اینکه این مهم فقط با بیانیه دادن درست نمی‌شود، حتماً اقدام اجرایی و نظارت و استمرار می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: نمی‌شود بیانیه بدهیم که ما با حجاب موافقیم و هرکس این کار را کند مخالفیم و ما درصددیم که …؛ این‌ها همه درست است، باید باشد، کار خوبی هم هست، تقدیر و تشکر هم می‌کنیم اما باید اجرا کرد و نظارت داشت و استمرار داشته باشد. از استاندار می‌خواهم که نظارت بر اجرا را به جد دنبال کند. خودم هم این قصه را رصد می‌کنم که تا چه مقداری دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه بحث حجاب را خود خانم‌ها باید مدیریت کنند چراکه عمده کار دست آن هاست، بیان کرد: امروز باید بدون خستگی و با کمک هم در همه‌جا حضور گسترده داشته باشید. طرف مقابل شما تعدادی نیستند و شما زیاد هستید. اما به خاطر اینکه او تبرج و حضور دارد، بی‌پروایی و پررویی می‌کند، زیاد جلوه می‌کند وگرنه زیاد نیستند. تأکید من بر حضور هوشمندانه شما در عرضه های موردنیاز است.

اجازه روزه خواری را به هیچ وجه به هیچکس ندهید

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه در امربه‌معروف باید امت باشید، گفت: باید همه با هم باشند. مثلاً همین روزها از باغ گلها بازدید کنید، بانوان محجبه هم بازدید داشته باشید و آنجا را پر و با حضور خود به مسئولین در بهتر برگزار شدن این رخداد کمک کنید. مسئولین هم حداقل برای تشویق عزیزان از خانم‌هایی که حجاب کامل دارند هزینه بلیط را دریافت نکنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه این گونه اقدامات نیازمند پیوست فرهنگی است، گفت: نمی‌شود که شما ۶ ماه قبل پیاز لاله را بخرید و در کنارش پیوستش را نگذارید، بعد هر شب در تمام کانال‌ها تبلیغ کنید که حتماً بیاید اینجا را ببینید و تمهیدات لازم را برای پیوست‌های فرهنگی را اتخاذ نکرده باشید؛ در این صورت کار بی‌ثمری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجازه روزه‌خواری را به‌هیچ‌وجه به هیچ‌کس ندهید مگر در همان مکان خاص، اظهار کرد: هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهد کسی که آرامش جامعه را به هم می‌زند آزاد باشد. چهره کسی که عناد دارد زود معلوم می شود و آن زمان، برخورد با او آسان‌تر خواهد بود. با زبان لین درصورتی‌که لازم باشد تذکری داده شود این کار را انجام دهید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14928

ثبت دیدگاه

  1. order tadalafil 5mg online cheap generic cialis india best erection pills

  2. order generic cefadroxil order proscar for sale buy proscar 5mg generic

  3. oral duricef 500mg proscar 5mg tablet proscar for sale

  4. fluconazole 200mg pill cipro 500mg ca cipro 1000mg over the counter

  5. order fluconazole sale order fluconazole 200mg without prescription order ciprofloxacin 1000mg online

  6. buy estradiol tablets buy prazosin 2mg online cheap buy generic minipress for sale

  7. order estrace pill lamotrigine 200mg cost minipress 2mg brand

  8. buy metronidazole 200mg pills order keflex without prescription buy keflex 500mg pill

  9. order mebendazole 100mg pills oral tadalis 20mg tadalafil online buy

  10. clindamycin oral order cleocin 150mg sale cost fildena 100mg

  11. cleocin 150mg pills ed pills that really work brand fildena 50mg

  12. order avanafil pill avana for sale online generic voltaren 50mg

  13. buy avana cheap voltaren 100mg ca buy cambia online

  14. order tamoxifen 20mg for sale buy cefuroxime 500mg order generic ceftin 500mg

  15. buy indocin 75mg online buy cefixime pills for sale suprax 100mg brand

  16. cheap trimox 250mg amoxicillin 500mg us buy biaxin 500mg generic

  17. purchase careprost generic order trazodone 100mg buy trazodone 100mg online cheap

  18. amoxicillin pills buy trimox paypal biaxin 250mg cost

  19. buy bimatoprost order trazodone 50mg order desyrel 100mg without prescription

  20. clonidine 0.1mg for sale antivert medication tiotropium bromide 9mcg pill

  21. clonidine brand meclizine online tiotropium bromide 9mcg pills

  22. sildenafil 50mg for sale sildenafil online sildalis order

  23. suhagra 100mg without prescription sildenafil 100 mg sildenafil pills 25mg

  24. cheap minocycline 50mg minocin over the counter oral pioglitazone 15mg

  25. order minomycin without prescription terazosin 5mg tablet buy pioglitazone 15mg without prescription

  26. leflunomide for sale online azulfidine without prescription azulfidine 500mg ca

  27. order arava generic buy leflunomide generic order sulfasalazine 500mg sale

  28. isotretinoin cost oral zithromax zithromax price

  29. isotretinoin 20mg us order isotretinoin 20mg generic zithromax 250mg brand

  30. tadalafil 20mg drug price cialis order tadalafil 10mg generic

  31. female cialis tadalafil cheap viagra pill female cialis pill

  32. order generic azithromycin 500mg gabapentin online gabapentin drug

  33. buy azipro prednisolone 5mg pill buy gabapentin 100mg generic

  34. ivermectin 3mg pills stromectol 3mg us buy generic prednisone 20mg

  35. buy ivermectin 3mg for humans buy ed medication deltasone 5mg cost

  36. order furosemide 40mg sale monodox brand buy ventolin online

  37. furosemide cheap albuterol 4mg oral ventolin 4mg for sale

  38. buy ramipril 10mg pill brand ramipril 5mg arcoxia 120mg without prescription

  39. buy generic levitra 10mg levitra 10mg generic cost hydroxychloroquine 200mg

  40. levitra 10mg sale brand vardenafil buy plaquenil online cheap

  41. buy altace 5mg pills ramipril order online order arcoxia for sale

  42. levitra 10mg for sale plaquenil 400mg ca order hydroxychloroquine 400mg sale

  43. where can i buy levitra buy levitra 10mg online order plaquenil 400mg generic

  44. buy asacol 400mg pills buy mesalamine generic buy irbesartan 150mg generic

  45. buy temovate online buspar 10mg for sale buy cordarone 200mg pill

  46. olmesartan online buy buy depakote without prescription buy divalproex paypal

  47. oral benicar 20mg order verapamil 120mg generic order divalproex 500mg generic

  48. buy temovate order temovate for sale buy cordarone medication

  49. acetazolamide 250mg sale acetazolamide 250mg pill imuran 25mg tablet

  50. purchase coreg sale order cenforce online aralen 250mg usa

  51. carvedilol uk aralen sale order chloroquine 250mg pills

  52. buy generic acetazolamide over the counter order diamox 250mg online cheap buy imuran 25mg pill

  53. digoxin 250 mg tablet molnunat 200 mg for sale how to get molnupiravir without a prescription

  54. No matter if some one searches for his required thing, thus he/she desires
    to be available that in detail, thus that thing is maintained over here.

    Feel free to surf to my webpage : mp3juice

  55. lanoxin for sale online molnupiravir price order molnupiravir pill

  56. buy naproxen 500mg pills order omnicef 300mg online cheap prevacid pill

  57. Amazing issues here. I’m very glad to peer your article.\r\nThanks a lot and I’m having a look forward to touch you. my website : youtube to mp3

  58. naproxen pill buy cefdinir 300mg pills buy lansoprazole 30mg without prescription

  59. order proventil generic phenazopyridine 200mg tablet where to buy phenazopyridine without a prescription

  60. proventil 100 mcg price oral pyridium 200 mg phenazopyridine canada

  61. buy singulair pills for sale symmetrel 100 mg generic dapsone for sale online

  62. baricitinib for sale online glycomet 500mg uk atorvastatin 10mg ca

  63. baricitinib 4mg drug atorvastatin 20mg uk buy lipitor without prescription

  64. buy montelukast 5mg generic singulair 5mg canada avlosulfon 100mg tablet

  65. nifedipine pill cheap allegra 180mg allegra 120mg ca

  66. buy adalat 10mg online adalat 30mg usa fexofenadine 180mg cost

  67. norvasc 10mg for sale buy generic norvasc online order prilosec 20mg generic

  68. norvasc uk order norvasc 5mg buy omeprazole online cheap

  69. order dapoxetine 90mg purchase misoprostol generic orlistat order online

  70. dapoxetine 90mg cheap purchase xenical pill order xenical

  71. order metoprolol 100mg online order metoprolol 100mg without prescription purchase medrol online cheap

  72. metoprolol 100mg over the counter buy generic atenolol online buy generic medrol for sale

  73. buy generic diltiazem diltiazem 180mg drug oral allopurinol

  74. diltiazem pill allopurinol 100mg tablet zyloprim price

  75. brand aristocort 4mg desloratadine online buy buy loratadine 10mg generic

  76. buy crestor without a prescription domperidone for sale online buy domperidone pill

  77. buy rosuvastatin generic buy generic crestor for sale motilium buy online

  78. buy generic sumycin online sumycin brand buy lioresal without a prescription

  79. buy acillin for sale order flagyl 400mg pill buy generic metronidazole

  80. buy ampicillin 500mg purchase ampicillin generic metronidazole 400mg for sale

  81. order tetracycline generic order lioresal sale generic lioresal

  82. buy ketorolac sale order colcrys 0.5mg sale buy inderal 10mg without prescription

  83. buy septra pills for sale buy clindamycin generic cleocin medication

  84. ketorolac cheap purchase inderal sale inderal 20mg generic

  85. generic plavix buy plavix 75mg online how to buy coumadin

  86. erythromycin 500mg pill order nolvadex online cheap order tamoxifen 20mg pills

  87. cheap erythromycin sildenafil 100mg pill tamoxifen 20mg over the counter

  88. order clopidogrel 75mg sale buy warfarin medication buy coumadin 2mg online

  89. buy cheap generic rhinocort rhinocort online buy bimatoprost oral

  90. budesonide nasal spray purchase budesonide buy bimatoprost medication

  91. cheap reglan esomeprazole 20mg cost cheap esomeprazole

  92. buy topiramate imitrex over the counter levaquin pill

  93. topiramate 100mg usa order imitrex 25mg generic levofloxacin without prescription

  94. buy robaxin no prescription how to buy robaxin sildenafil 50mg usa

  95. cost robaxin 500mg order trazodone 100mg pill order sildenafil pill

  96. order avodart generic mobic ca buy generic mobic for sale

  97. avodart for sale mobic 7.5mg over the counter buy mobic generic

  98. sildenafil 50mg uk sildenafil professional estradiol 1mg usa

  99. order sildenafil 50mg pills sildenafil pharmacy estradiol 1mg over the counter

  100. buy celebrex without a prescription purchase celecoxib without prescription order zofran 4mg online

  101. brand celecoxib 200mg order flomax generic buy zofran cheap

  102. медицинская справка ۲۰۲۳ spravki-kupit.ru

  103. lamotrigine 50mg generic order mebendazole 100mg generic order prazosin 2mg online cheap

  104. lamotrigine 200mg generic order prazosin 2mg for sale buy minipress 1mg generic

  105. I don’t know if it’s just me or if everyone else experiencing problems with your blog. It appears as if some of the text on your posts are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them too? This could be a problem with my web browser because I’ve had this happen before. Cheers купить диплом вуза

  106. aldactone 25mg canada buy aldactone 25mg generic valtrex sale

  107. brand tadalafil 20mg buy ed pills tablets buy cheap ed pills

  108. buy generic cialis 10mg buy ed pills best price ed pills comparison

  109. order terbinafine generic terbinafine 250mg tablet buy trimox 500mg for sale

  110. lamisil 250mg generic suprax 100mg price amoxicillin 250mg pills

  111. First off I want to say wonderful blog! I had a quick question that I’d like to ask if you don’t mind. I was curious to know how you center yourself and clear your mind before writing. I have had trouble clearing my mind in getting my thoughts out. I do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted just trying to figure out how to begin. Any ideas or tips? Cheers! купить чеки на гостиницу в санкт петербурге

  112. Thanks to my father who informed me concerning this website, this webpage is in fact awesome. bezogoroda.ru

  113. buy azulfidine 500 mg generic verapamil over the counter verapamil 240mg sale

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.