• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرکل بهزیستی استان البرز تاکید کرد؛

ضرورت همکاری همه دستگاه ها در اجرای صحیح قانون عصای سفید

  • کد خبر : 10600
  • 23 مهر 1401 - 11:45
ضرورت همکاری همه دستگاه ها در اجرای صحیح قانون عصای سفید
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: بدون شک عزم ملی برای ساختن زندگی بهتر برای افراد دارای آسیب بینایی، مستلزم همکاری همه دستگاه ها در اجرای صحیح قانون عصای سفید و قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز، به مناسبت روز جهانی نابینایان در جمع اصحاب رسانه، به شعار این روز مبنی بر «اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نوید بخش حضور اجتماعی نابینایان» که از سوی سازمان بهزیستی کشور تعیین شده است اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۰ هزار نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی عنوان کرد: از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ نفر را افراد کم بینا و نابینا تشکیل می دهند که خدماتی همچون هزینه صد درصدی تحصیل، مستمری ماهانه، اعطای وام های اشتغالزایی و خوداشتغالی، تهیه کامپیوتر مخصوص نابینایان، کمک هزینه تهیه مسکن، هزینه درمان و لوازم توانبخشی و سایر خدمات درمانی را از این مجموعه دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با تاکید بر نیاز روشندلان به امکانات جهات انجام فعالیت های اجتماعی همانند دیگر شهروندان افزود: ایجاد بستری مناسب برای یادگیری، مناسب سازی اماکن و معابر عمومی، شکوفا کردن توانایی ها، استقلال فرد در تحصیل، کار و پژوهش و سرانجام مشارکت روشندلان در پیشرفت کشور، اهداف بلندی هستند که این سازمان برای این عزیزان در نظر دارد.

محمدی فلاح مطرح کرد: این موضوع در کشورهای پیشرفته به عنوان یک اصل در نظر گرفته می شود که در کشور ما نیازمند توجه بیشتری است. سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی، همواره جهت رایزنی بادستگاه های اجرایی و نهادهای نظارتی به منظور طرح مسائل نابینایان و پیگیری خواسته های آنان تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

وی اضافه کرد: بدون شک عزم ملی برای ساختن زندگی بهتر برای این افراد مستلزم همکاری همه دستگاه ها و بخش های جامعه و نیز اجرای صحیح قانون عصای سفید و قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است. به منظور پیشگیری از اختلالات بینایی، توجه به آمبلیوپی به عنوان یکی از اولویت های برنامه های پیشگیری، مورد توجه خاص قرار دارد.

محمدی فلاح با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار کودک در البرز در اجرای طرح بینایی سنجی غربالگری شده اند، مطرح کرد: بیماری تنبلی چشم، یک اختلال اکتسابی بینایی یک طرفه و گاه دوطرفه است که پس از رفع هر گونه عیوب انکساری و یا ضایعه ارگانیک در چشم برطرف نشده و کماکان باقی می ماند. بهترین سن برای تشخیص و درمان این بیماری قبل از پنج سالگی کودک است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۳ هزار و ۴۵۲ کودک تحت غربالگری بینایی قرار گرفته اند خاطرنشان کرد: طی اجرای این برنامه، اختلالات بینایی کودکان مشخص می شود و مداخلات لازم درمانی و کمک هزینه های درمان برای افراد بی بضاعت توسط سازمان بهزیستی انجام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10600

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.