• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
4
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز تاکید کرد؛

ضرورت پرورش خلاقیت در کودکان

  • کد خبر : 10510
  • 20 مهر 1401 - 13:54
ضرورت پرورش خلاقیت در کودکان
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: کودک ما هر شغلی را برای آینده خود انتخاب کند لازم است خلاقیت را نیز چاشنی کار خود کند، هدف اصلی ما این است که کودکان امروز و جوانان فردا در راستای رعایت حقوق شهروندی رفتارهای متناسبی از خود بروز دهند.

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به مناسبت هفته ملی کودک در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز در رابطه با جایگاه هنر کودک در استان البرز گفت: تاکنون عده زیادی به این حوزه ورود کرده اند و آموزش های مختلفی به کودکان ارائه شده است و به نوعی موازی کاری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کودک نباید برای انجام هنرهای مختلف مانند نقاشی، خطاطی و مجسمه سازی … ابتدا آموزش ببیند بلکه باید در وهله اول بازی با خمیر، وسایل نقاشی و ارتباط با رنگ ها یا هر وسیله دیگر را انجام دهد و آرام آرام از کار خود لذت ببرد و به آرامش برسد؛ آن زمان است که خلاقیت های وی بروز کرده و اثری را خلق می کند.

سرپرست کانون پرورش فکری استان البرز، هدف اصلی کانون را پرورش استعدادها و خلاقیت های کودکان دانست و افزود: ما در کانون ارائه آموزش مستقیم در رابطه با هنر به کودکان نداریم بلکه معتقدیم آن ها باید ابتدا در جمع کودکان هم سن و سالان خود حضور پیدا کنند و از این دور هم بودن لذت ببرند، سپس استعدادهای آن ها در زمینه های مختلف شناسایی می شود و می توان در جهت رشد آن ها به کودک کمک کرد.

فلاح همچنین در مورد شناسایی خلاقیت ها و پرورش استعدادهای کودکان و تاثیر این امر بر جامعه عنوان کرد: جامعه ما نیازمند وجود انسان هایی است که از شخصت سالم و بالایی برخوردار باشند؛ کودکان نیز باید در راستای داشتن زندگی کیفی تر، انسان مفیدی برای جامعه باشند. به همین دلیل ما در کانون به دنبال تربیت هنرمند نیستیم بلکه استعدادهای کودکان را شناسایی می کنیم و خلاقیت های آن ها را پرورش می دهیم.

وی اذعان کرد: کودک ما هر شغلی را برای آینده خود انتخاب کند لازم است در کنار آن حرفه، خلاقیت نیز داشته باشد، حتی اگر یک فروشنده باشد لازم است خلاقیت را چاشنی کار خود کند. هدف اصلی ما این است که جوان آینده ما در جامعه شغل مورد نظر را به نحو احسن انجام دهد و در راستای رعایت حقوق شهروندی رفتارهای متناسبی از خود بروز دهد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان مناطق کم برخوردار در کرج خاطرنشان کرد: برخی از کودکان مناطق مذکور اعتماد به نفس کافی برای انجام امور ساده ای همچون نقاشی کردن نداشتند و برپایی میز خدمت در این مناطق فرصتی را برای آن ها فراهم کرد تا حس خوب نقاشی را تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

کودکان خلاق امروز، جوانان آینده ساز فردا هستند

فلاح ضمن ابراز خرسندی از شناسایی برخی استعدادهای کشف نشده در این مناطق، مطرح کرد: با برپایی این نمایشگاه، داشتن حقوق یکسان برای کودکان به همه یادآوری شد؛ تلاش ما نیز بر آن بود تا نگاهی متفاوت به کودکان مناطق کم برخوردار داشته باشیم و بچه هایی را وارد فعالیت های هنری کنیم که تاکنون استعداد آن ها کشف نشده و در این فضا قرار نگرفته بودند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم شناسایی استعدادهای کودکان همه مناطق به ویژه مناطق حاشیه ای و محروم استان البرز گفت: پرورش به موقع خلاقیت های کودکان و نوجوانان می تواند نقش بسزایی در آینده اجتماعی، شغلی و … آن ها داشته باشد و حتی در برخی موارد مسیر زندگی آنان را به سوی افق های روشن تغییر دهد؛ چه بسا استعدادهایی از دل همین مناطق استخراج شوند و افتخار این سرزمین باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10510

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.