• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

ضریب اشغال تخت در البرز بیش از ۷۲ درصد است/ کاهش ۵ درصدی شاخص سزارین نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 13859
  • 25 بهمن 1401 - 17:24
ضریب اشغال تخت در البرز بیش از ۷۲ درصد است/ کاهش ۵ درصدی شاخص سزارین نسبت به سال گذشته
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ضریب اشغال تخت در البرز بیش از 72 درصد است که با توجه به رشد بالای جمعیت استان، روند توسعه فضای درمانی و تخت بیمارستانی باید تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر امیرعباس واعظی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص اقدامات این حوزه طی ۱۸ ماه اخیر، با اشاره به فعال بودن ۲ هزار و ۸۹ تخت بیمارستانی در بخش دولتی استان گفت: ضریب اشغال تخت در البرز بیش از ۷۲ درصد است که با توجه به رشد بالای جمعیت استان، روند توسعه فضای درمانی و تخت بیمارستانی باید تسریع شود.

وی مطرح کرد: در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو از نظر شاخص دقت در بازدیدها (درصد تعداد کشف تخلفات منجر به اقدام قضایی یا انتظامی به تعداد بازدیدهای انجام شده) دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد. شاخص سزارین نسبت به سال ۱۴۰۰، پنج درصد کاهش یافته و شاخص خوشایند سازی فرآیند زایمان طبیعی و ارتقای فرآیند بی دردی زایمان در البرز با رشد همراه بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از افزایش آمار اهدای عضو در استان و نجات جان بیماران نیازمند به اهدای عضو خبر داد و گفت: شاخص سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایت های درمانی نیز افزایش یافته است. ساختمان جدید دیالیز در مجتمع امام علی (ع)، افزایش دسترسی بیماران دیالیزی به خدمات مربوطه و افزایش تخت دیالیز در بخش خصوصی و دولتی از دیگر اقدامات هستند.

دکتر واعظی ارتقای دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت باکیفیت با هدف توانمندی کارکنان پرستاری و ارتقای دسترسی آحاد مردم جامعه به مراقبت های پرستاری ایمن و باکیفیت و رشد ۱۵ درصدی میزان تخت های فعال استان نسبت به ۱۸ ماه گذشته را از دیگر دستاوردهای این مدت برشمرد.

به گفته وی، ارتقای سلامت نوزادان با هدف کاهش شاخص موربیدیتی و مورتالیتی با انجام اقداماتی از قبیل نظارت بر پذیرش و بستری نوزادان بر اساس سطح بندی خدمات پری ناتال در مراکز درمانی استان، برگزاری کارگروه نوزادان و شیر مادر جهت رابطین شیر مادر و مراکز درمانی و برگزاری کارگاه و دوره آموزشی برای کارکنان نیز در طول این مدت صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، ابلاغ اهم مصوبات کمیته های دانشگاهی مرگ پری ناتال به تمامی مراکز درمانی جهت جلوگیری از بروز تکرار موارد مشابه، تدوین درس آموخته از بررسی پرونده های موربیدتی و مورتالتی نوزادی و اطلاع رسانی آن به مراکز درمانی و نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه های ابلاغی وزارت متبوع در خصوص فرآیندهای مراقبت نوزاد در تمامی مراکز درمانی تابعه را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13859

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.