• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام ابلاغ شد

  • کد خبر : 5665
  • 30 اردیبهشت 1400 - 18:35
طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام ابلاغ شد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خبر داد: هیات وزیران طرح جامع منطقه ويژه اقتصادی فرودگاه پیام که در بهمن ماه سال گذشته و در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسیده بود را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نادر ثناگو مطلق مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: هیات وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد تبصره ۱ ماده ۱ قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، طرح جامع منطقه ويژه اقتصادی فرودگاه پیام را که در بهمن سال گذشته به تصویب رسیده بود، ابلاغ کرد.

وی افزود: بر اساس این طرح هر گونه عملیات اجرایی در این منطقه با رعایت تمام ضوابط و مقررات از جمله ملاحظات زیست محیطی، میراث فرهنگی و قوانین و مقررات ناظر بر حفظ آثار تاریخی، فرهنگی و هنری در این منطقه انجام می شود. همچنین هرگونه تغییر در کاربری های طرح جامع، منوط به تصویب در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه اجرای طرح جامع، ۲۰ ساله در نظر گرفته شده عنوان کرد: هدف از تصویب این طرح توسعه و فراهم کردن زیرساخت های زمینه حضور سرمایه گذاران، تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز، قزوین و غرب استان البرز و نیز پشتیبانی از فعالیت های منطقه در زمینه صادرات و واردات است.

ثناگومطلق ادامه داد: همچنین انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا، توسعه و تجهیز منطقه در غالب کاربری‌های صنایع تبدیلی، فرودگاه، انرژی خورشیدی و تعیین نقش منطقه به‌عنوان شهرک آی.سی.تی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دانش‌بنیان نیز از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

وی مطرح کرد: ایجاد دهکده‌ها و پارک‌های لجستیکی متکی به فناوری‌های موج چهارم به‌عنوان زیرساخت اصلی توسعه تجارت، ارتقای سطح مهارت و فناوری در صنعت، پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان، شکل‌گیری بنگاه‌های فناوری صادرات گرا و ارتقای فناوری و توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه کشور را از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام می‌توان برشمرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5665

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.