• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6
رئیس جمهور؛

ظرفیت های البرز در حوزه های کشاورزی، صنایع و گردشگری باید شکوفا شود

  • کد خبر : 7684
  • 18 فروردین 1401 - 18:15
ظرفیت های البرز در حوزه های کشاورزی، صنایع و گردشگری باید شکوفا شود
رئیس جمهور گفت: استان البرز دارای ظرفیت های مختلفی در حوزه های کشاورزی، صنایع و گردشگری است که باید شکوفا شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده ان البرز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز در ابتدای ورود خود به موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از پنج هزار شهید استان البرز و خانواده های جانبازان، ایثارگران و مدیران پرتلاش این استان گفت: زمینه های بسیاری برای رشد کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان البرز وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت شهرک های صنعتی و صنایع در این استان و وجود زمینه مناسب برای گردشگری مطرح کرد: استان البرز دارای ظرفیت های مختلفی در حوزه های کشاورزی، صنایع و گردشگری است که باید شکوفا شود؛ از طرفی به دلیل همسایگی با استان تهران دارای مزایا، مشکلات و معایبی نیز هست.

رئیس جمهور با اشاره به وجود جمعیت مهاجر بسیار بالا در استان البرز عنوان کرد: در این استان، تمام اقوام با همه گویش ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به حق ایران کوچک نام گرفته است که این موضوع خود می تواند مزیت و زمینه ای برای رشد و پیشرفت باشد.

وی با بیان اینکه گام هایی برای ارتقای البرز برداشته شده که لازم بوده اما کافی نبوده است، افزود: مراکز تحقیقاتی داریم که می توانند در حوزه فناورانه بسیار موثر باشند و نیروی انسانی کارآمدی در این استان وجود دارد که این ظرفیت در استان های دیگر کمتر است؛ ضمن اینکه نیروی انسانی کارآمد تحصیل کرده در البرز بسیار زیاد است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: پیش از این نمایندگانی از ریاست جمهوری با استاندار و نمایندگان و مقام معظم رهبری نشست هایی داشته اند و مشکلات احصا شده در نشست شورای اداری مورد بحث قرار می گیرند که مصوباتی را به دنبال خواهد داشت تا مشکلات این استان به زودی مرتفع شود.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات مردم و فرهیختگان، از تداوم سفرهای استانی خود خبر داد و عنوان کرد: امید است این سفر برکاتی را به همراه داشته باشد تا گره ای از مشکلات استان باز شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7684

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.