• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
در یک‌سالگی جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی؛

عبرت‌آموزی و مسئولیت‌پذیری برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه ضروری است

  • کد خبر : 17553
  • 30 اردیبهشت 1402 - 12:32
عبرت‌آموزی و مسئولیت‌پذیری برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه ضروری است
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بازخوانی، عبرت‌آموزی و مسئولیت‌پذیری برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه در یک‌سالگی جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ ارز، میزان تورم، قدرت خرید مردم و مردمی‌سازی اقتصاد، در طول یک‌ سال گذشته دچار چه نوساناتی شد؟ عده‌ای هم تلاش کردند به جای مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، این جراحی را به یک تکلیف قانونی حواله دهند.

وی با تاکید بر ضرورت بازخوانی، عبرت‌آموزی و مسئولیت‌پذیری برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه در یک‌سالگی جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی، عنوان کرد: مگر تصمیم‌سازان، میزان تورم حاصل از این جراحی را ۷٫۶ درصد پیش‌بینی نکرده بودند؟ مگر همان زمان نسبت به این خطای محاسباتی بارها هشدار ندادیم؟

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون و پس از تحمیل خسارات جدی به مردم، به اذعان بانک مرکزی حذف ارز ترجیحی و افرایش نرخ دلار علت اصلی تورم کم سابقه در یک‌سال گذشته بوده است. نگرانی مهم ماجرا این‌ است که این چرخه معیوب همچنان ادامه یابد.

عسگری افزود: با این دست فرمان اشتباه که محصول تفکرات نئولیبرالیِ رسوخ کرده در دستگاه کارشناسی دولت است، تورم نه تنها مهار نمی‌شود بلکه به مسیر معیشت‌سوز خود ادامه می‌دهد مگر اینکه دولت با تغییر ریل، دست به اقدامات اصلاحی در خصوص ریشه‌های واقعی تورم بزند؛ ریشه‌هایی همچون دلارزدایی و مهار بانک‌های خصوصی و شکستن احتکار زمین که البته منافع طبقه اشراف و سرمایه‌داران یک درصدی، با آن گره خورده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا وقتی تصمیماتی که پیامدهای سهمگین برای مردم دارد، برای متولیان آن تصمیم، بی هزینه باشد، این چرخه معیوب ادامه خواهد داشت. برای شکستن این چرخه که نیاز به یک جریان فکری مردمی دارد، همچنان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17553

ثبت دیدگاه

  1. нужна медицинская справка spravki-kupit.ru

  2. I was recommended this website by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my difficulty. You are amazing! Thanks! диплом о высшем образовании проверенный

  3. Every weekend i used to go to see this web site, because i want enjoyment, as this this website conations really good funny data too. чеки гостиницы с подтверждением санкт петербург

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.