• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

عمر شورای پنجم کرج رو به پایان؛ ۲۹ پروژه ناتمام!

  • کد خبر : 1303
  • 26 آبان 1399 - 0:49
عمر شورای پنجم کرج رو به پایان؛ ۲۹ پروژه ناتمام!
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای شهر کرج طرحی را مصوب کرد که 29 پروژه اولویت دار شهر اجرا و تا پایان سال جاری تکمیل شود اما روند پیشرفت این پروژه ها نشان می دهد که قابلیت افتتاح تا پایان سال را ندارند و بهره برداری از آن ها به عمر این دوره شورای شهر قد نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دویست و بیست و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج عصر امروز با حضور اعضا، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری کرج و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورا برگزار شد.

اکبر سلیم نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور گفت: با توجه به قرار گرفتن در دوران شیوع کرونا و ضرورت انجام خدمات غیرحضوری، شورای شهر کرج در روزهای آینده میز خدمت الکترونیکی را راه اندازی می کند و شهروندان قادر به ارائه درخواست های خود و برقراری ارتباط با دفاتر اعضا به صورت آنلاین خواهند بود.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما ادامه داد: از شهرداری کرج تقاضا دارم با همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ کند تا هیچ فرد بی سرپناهی شب های سرد را در خیابان به سر نبرد؛ برای اسکان آن ها در گرمخانه ها تلاش کنید که زندگی این افراد وضعیت بهتری پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: با توجه ب گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز موج بارش ها در روزها و هفته های آینده، توجه ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری کرج به لایروبی انهار، تهیه مخازن شن و ماسه در سطح شهر و پیشگیری از وقوع سیلاب های شهری ضرورت دارد.

سلیم نژاد عنوان کرد: امیدوارم روند احداث کتابخانه مرکزی کرج تسریع شود و شهرداری به آن دسته از مجتمع های اداری و مسکونی که برای احداث کتابخانه های کوچک مقیاس پیش قدم می شوند تحویل دهد و پرداخت عوارض و معافیت های مشابه را نیز خواهیم داشت.

نمی شود مدیری را انتخاب کرد که مسلوب الاختیار باشد

رحیم خستو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ۱۰ روز از عزل رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و اداره آن توسط سرپرست می گذرد، اذعان کرد: مدیر سازمان طی ۴ ماه فعالیت هیچ یک از عوامل را خودش انتخاب نکرده بود و دستوراتش پیش نمی رفت؛ سرپرست جدید سازمان طی این ۱۰ روز برای ثبت امضای خود به بانک مراجعه نکرده است تا بتواند اسناد و مدارک را تحویل دهد.

وی تصریح کرد: به حد کافی ضعف بر پیکره سازمان فرهنگی خورده است، بیش از این اذیتش نکنید! نمی شود مدیری را انتخاب کرد که مسلوب الاختیار باشد؛ مگر مدیری که مسئولان اداره یا سازمانش را انتخاب نکرده می تواند پاسخگوی مشکلات و تخلفات حوزه کاری خود باشد؟

خستو افزود: در چنین شرایطی مدیرانی که انگیزه کمی داشتند نیز دیگر انگیزه ای برای بقا ندارند؛ مگر می شود مسئولیتی را بدون اختیار به کسی واگذار کنیم و انتظار داشته باشیم هم به شورا و هم به نهادهای نظارتی بیرونی پاسخ دهد؟ بیش از این مدیرانی که بعضا با سختی برای آبروداری تلاش می کنند را تحقیر نکنید.

وی با بیان اینکه نهاد شهرداری زمانی قدرت دارد که شورای شهر قدرتمند باشد، متذکر شد: آیا اقتدار شورای شهر حفظ شده است؟ انگار دنیا وارونه شده است؛ من کارمند شهرداری نیستم که در پروسه های اداری، در اتاق ها و ادارات مختلف به دنبال پاسخ سوالاتم باشم؛ زمانی که سوال میپرسم و تذکر می دهم باید به آن ها پاسخ داده شود.

چرا از دو هزار نفری که در شورای سوم و چهارم جذب شهرداری شده اند آماری وجود ندارد؟

سارا دشتگرد، عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن ابراز ناراحتی از برخی موضوعات مطرح کرد: پایان ماموریت ما در شورای شهر نزدیک بوده و تنها چیزی که در ذهن ما نمایندگان مردم باقی می ماند آزار و اذیت هایی است که طی این مدت با آن ها مواجه بوده ایم. افراد سودجویی در شهر حضور دارند که با شیطنت آمار نادرستی را به دستگاه ها و ارگان های ناظر و غیرناظر ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این افراد، از پرسنل شهرداری هستند، اذعان کرد: در دوره های گذشته بیش از دو هزار نفر که قطعا از بستگان اعضای شورای شهر و دستگاه های نظارتی بودند، جذب شهرداری شده و باری بر دوش شهر و مردم گذاشته اند. شهریور ماه ۹۶، ۳۰۰ کارگر موقت جذب شدند که از شهردار درخواست می کنم اسامی آن ها را به من ارائه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه این تعداد نیرو از کجا آمده اند و آن زمان سازمان بازرسی کجا بوده که متوجه چنین اتفاقی نشده است؟ افزود: چرا از دو هزار نفری که در شورای سوم و چهارم جذب شده اند آماری وجود ندارد؟ اگر اشخاصی آمار اشتباه به امام جمعه شهر می دهند، آمار اقدامات خودشان را نیز دربیاورند.

محمد نبیونی، عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تشکر از مجموعه مدیریت شهری به ویژه سازمان های سیما و منظر و عمران و مدیران مناطق ۵ و ۶ کرج به واسطه اقدامات بسیار خوبی که طی دو سال گذشته در محدوده پرجمعیت مناطق ۵ و ۶ انجام شد، افزود: آخرین اقدام افتتاح و بهره برداری از بخش های مهمی از پل شهدای حصارک بود که این منطقه را از نعمت تردد آسان و تسهیل شده بهره مند کرد.

وی افزود: اقدامات مطلوبی که با مصوبه شورای شهر در راستای بهسازی حاشیه اتوبان، حد فاصل عوارضی قدیم به سمت بهشت سکینه (س) در حال انجام است، علاوه بر توسعه فضای سبز شهری شرایط مناسب تری را برای منطقه رقم خواهد زد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: مناطق ۵ و ۶ شهرداری کرج از پایین بودن سرانه فضای سبز رنج می بردند که سال گذشته با مصوبه شورای شهر، تدبیری اتخاذ، بودجه مناسب در نظر گرفته و عملیات اجرایی پارک هشت هکتاری واقع در منطقه ۵ کرج آغاز شد که از شهرداری درخواست می کنم تکمیل پروژه تسریع و در این راستا از تمام پتانسیل های شهرداری استفاده شود.

نبیونی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه یکی از اهداف توقف گردشگری در کرج محقق و شرایط خوبی برای تردد فراهم می شود، عنوان کرد: با پیش بینی های صورت گرفته، شهربازی و امکانات تفریحی نیز می تواند سرانه تفریحی و ورزشی منطقه را افزایش دهد بنابراین تکمیل و افتتاح این پروژه توجه ویژه ای را می طلبد.

ضرورت ایجاد گرمخانه در منطقه ۵ کرج

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جمعیتی، بخشی از افراد فاقد سرپناه در منطقه ۵ شهرداری کرج هستند که درخواست می کنیم اگر امکاناتی در این منطقه وجود دارد به ایجاد یک گرمخانه حتی به صورت موقت اختصاص پیدا کند تا به موجب این اقدام شرایط نامناسب حاکم بر حاشیه اتوبان به ویژه پارک شهید ایرانی بهبود یابد و این افراد نیز شب ها را در گرمخانه به سر ببرند.

نبیونی با اشاره به طراحی و نصب تابلوهای هوشمند در برخی نقاط شهر از جمله روبروی پمپ بنزین حصارک افزود: اطلاعاتی بر روی این تابلوها وجود دارد اما حدود یک سال است که مورد استفاده قرار نگرفته اند. نمی دانم کدام سازمان یا معاونت شهرداری این تابلوها را نصب کرده و اگر قرار است در مسیر تردد مردم از آن ها راهنمایی گرفته شود، چه زمانی به نتیجه خواهد رسید؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به طولانی شدن روند نصب و بهره برداری از پل های عابرپیاده واقع در ورودی متروی گلشهر و میدان حصارک، بر تسریع در روند تکمیل پروژه و نصب آسانسورهای پل ها و بخش های بازدارنده از ایجاد سطوح لغزنده هنگام بارندگی تأکید کرد.

تمرکز بر پاکسازی و بهسازی نهر دلمبر

وی بیان کرد: بیش از یک سال است که فرایند اصلاح هندسی در بلوار گلستان در حال انجام است اما تکمیل نشده که از شهردار کرج درخواست می کنم دستورات لازم را به منظور رسیدگی به این پروژه صادر کند تا به موجب اجرای آن تصادفات و حوادث راهنمایی و رانندگی در این محدوده کاهش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: با توجه به آغاز فصل بارش ها، تمرکز بیشتر بر پاکسازی و بهسازی حریم نهر دلمبر امری ضروری است زیرا در صورت عدم توجه به قسمت بالادستی، قسمت های پایین دستی دچار مشکل می شود. البته یک یا دو رسوب گیر برای اولین بار در این منطقه در جهت آرام سازی سیلاب نصب شده که باید تکمیل و رسوبگیرها و آرام سازهای بیشتری نصب شود.

مهدی حاجی قاسمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج یکی از مهمترین وظایف شورای شهر را نظارت بر مجموعه شهرداری و نحوه انجام اقدامات و رسیدن به دستاوردها دانست و گفت: علیرغم تذکرات دو الی سه سال اخیر تنها پاسخگویی به تذکرات صورت گرفته اما منتج به نتیجه نشده است.

تکمیل ۲۹ پروژه اولویت دار کرج به عمر شورای این دوره قد نمی دهد

وی مطرح کرد: شورای شهر کرج در تاریخ ۱۴ تیر ماه طرحی را مصوب کرد که ۲۹ پروژه اولویت دار شهر اجرا و تا پایان سال جاری تکمیل شود که اولین پروژه بازیافت زباله و آخرین خانه نمایش بود اما روند پیشرفت این پروژه ها نشان می دهد که قابلیت افتتاح تا پایان سال را ندارند و بهره برداری از آن ها به عمر این دوره شورای شهر قد نمی دهد.

علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج نیز گفت: ۲۸ پروژه اولویت دار در بودجه سال ۹۹ دیده شده که پیگیر اجرای آن ها هستیم؛ یکی از این پروژه ها تقاطع غیرهمسطح جمهوری است که لایحه تعلیق آن تا سال ۱۴۰۵ مد نظر من نیست زیرا لایحه در سال ۹۸ ارسال و قرارداد آن نیز در سال ۹۹ براساس بودجه مصوب سال جاری منعقد شده است.

پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری اجرا می شود

وی اضافه کرد: در تباصر بودجه، شورای شهر کرج شهرداری را مکلف به اجرای این پروژه کرده و مستندات نیز موجود است؛ به احترام سخنان اعضای شورا پروژه را به تعویق انداختیم اما به نظر من بهترین گزینه شمال به جنوب است بنابراین عملیات اجرایی این پروژه انجام می شود.

شهردار کرج عنوان کرد: در خصوص بسیاری از این پروژه ها پس از ابلاغ بودجه باید فرایند قرارداد آن ها طی می شد اما با توجه به شرایط مالی پروژه ها برای برخی از آن ها ۴ بار مناقصه برگزار شده اما فاقد شرکت کننده بوده اند. از این تعداد پروژه ممکن است ۴ یا ۵ مورد نیز با مشکل مواجه شود اما تلاش ما به ثمر رساندن آن هاست.

کمالی زاده اذعان کرد: باغ کتاب هم در قالب این ۲۸ پروژه قرار نگرفته و تنها دو میلیارد تومان اعتبار برای انجام این پروژه در نظر گرفته شده است که با این رقم فوندانسیونش را نیز نمی توان تکمیل کرد. اگر شورای شهر آمادگی دارد لایحه ای را برای تقویت بودجه ارائه دهم تا بتوانیم این پروژه را نیز به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1303

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.