• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

فعالیت کارخانه کمپوست کرج از سرگرفته می‌شود

  • کد خبر : 9437
  • 16 شهریور 1401 - 14:59
فعالیت کارخانه کمپوست کرج از سرگرفته می‌شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پس از اعاده دادرسی و شکایت قانونی از پیمانکار سابق کارخانه کمپوست کرج وی خلع ید شد و این مجموعه به‌زودی راه‌اندازی و روند بازیافت و جلوگیری از دفع غیربهداشتی پسماند در آن از سر گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا خسروی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه طی سنوات گذشته، فعالیت کارخانه کمپوست شهرداری کرج به دلیل برخی اختلافات با پیمانکار متوقف شده بود، اظهار کرد: پیمانکاری که این کارخانه را در اختیار گرفته بود به تعهداتش عمل نمی‌کرد و همین موضوع باعث توقف فرایند بازیافت پسماند و تحمیل ضرر زیادی به شهرداری کرج شد.

وی با اشاره به همراهی اعضای شورای شهر کرج و دستگاه قضا اذعان کرد: پس از اعاده دادرسی و شکایت قانونی، رای قضایی به نفع شهرداری صادر و پیمانکار، خلع ید و محکوم به تخلیه فوری کارخانه شد؛ این مجموعه به‌زودی راه‌اندازی و روند بازیافت و جلوگیری از دفع غیربهداشتی پسماند در آن مجددا از سر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج همچنین بر لزوم تمرکز برای جمع آوری زباله های عفونی شهر نیز تاکید کرد و گفت: علیرغم آن که بر اساس قانون، مدیریت پسماند بر عهده شهرداری نیست اما با حدود سه هزار مطب و مرکز درمانی قرارداد منعقد کرده ایم تا جمع آوری زباله‌های عفونی این بخش را انجام دهیم. به زودی اپلیکیشن حوزه تفکیک پسماند نیز به‌روزرسانی می‌شود و شهروندان می‌توانند با استفاده از آن، پسماندهای تفکیک شده منازل را به پیمانکار تحویل داده و در ازای آن هزینه یا کالایی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9437

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.