• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس:

قانون مالیات بر عایدی سرمایه، عرصه را بر سفته بازی و دلالی تنگ می کند

  • کد خبر : 16870
  • 16 اردیبهشت 1402 - 20:22
قانون مالیات بر عایدی سرمایه، عرصه را بر سفته بازی و دلالی تنگ می کند
رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه، عرصه را بر سوداگری، سفته‌بازی و دلالی تنگ و از منافع 99 درصد مردم صیانت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی عسگری، رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه یا مالیات بر سوداگری گفت: این طرح که از سال ها پیش مورد توجه و انتظار کارشناسان اقتصادی قرار داشت، در این مجلس به نتیجه رسید و گام بزرگی برای تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این قانون عرصه را بر سوداگری، سفته‌بازی و دلالی تنگ و از منافع ۹۹ درصد مردم صیانت می‌کند، اذعان کرد: برخلاف جو‌سازی‌های برخی مخالفین و ذی‌نفعان، فعالیت‌های سالم اقتصادی و تولیدی مشمول این مالیات نخواهند شد به گونه ای بر اساس برآوردها حدود ۹۹ درصد مردم اساسا مشمول مالیات‌های این طرح نمی‌شوند.

به گفته رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، احکام قانونی این طرح فقط یک تا دو درصد جامعه را شامل شده و مردم عادی جامعه با پیش‌بینی‌های انجام شده، درگیر مالیات‌های این طرح نخواهند شد. معافیت‌های مالیاتی خوبی در این طرح برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

عسگری اضافه کرد: به طور مثال، هر خانواده به تعداد اعضای خانواده (حداکثر تا چهار نفر) می تواند منزل و خودرو داشته باشد. مالیاتی هم که مشمولین این قانون باید پرداخت کنند، مالیات بر مابه التفاوت قیمت خرید و فروش آن کالاست. همچنین فعالیت‌های تولیدی مانند تولید و فروش املاک نوساز از پرداخت این مالیات معاف هستند.

وی با اشاره به هدف قانونگذار از این مصوبه مطرح کرد: اساسا این طرح برای جهت‌دهی اموال به سمت بازارهای مولّد و تولیدی و مهار سودهای کلانی است که بدون زحمت و با خرید و فروش زمین و ملک، وسیله نقلیه، طلا و ارز ایجاد می‌شود و ضمن ایجاد تقاضای کاذب و گران‌سازی کالاها و خدمات، آرامش روانی جامعه را به هم می‌زند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون ۱۴۲ کشور در جهان دارای قانون مصوب برای مبارزه با سوداگری در بخش های غیرمولد هستند، زیرا سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر آسیب‌هایی که به بخش تولید و اشتغال جامعه می زند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری در حوزه قیمت املاک، وسایل نقلیه، طلا، سکه و ارز وارد می‌کند.

عسگری، یکی از ابزارهای کنترل نوسانات قیمت کالاهای ضروری جامعه را مالیات بر سوداگری و سفته بازی دانست تا انگیزه صاحبان سرمایه از فعالیت‌های غیرمولد به طور بنیادین از بین برود و اظهار کرد: دارایی‌هایی مانند املاک با انواع کاربری، انواع وسیله نقلیه، انواع سکه، طلا و جواهرآلات و انواع ارز مشمول این قانون خواهد شد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما دغدغه‌های منطقی مردم و فعالین اقتصادی درباره فعالیت هایی که ناظر بر نیاز واقعی و طبیعی مردم است، در معافیت و شمول مالیات‌ها در نظر گرفته شده است.

گفتنی است تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه یا همان مالیات بر سوداگری که روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت در مجلس صورت گرفت، با واکنش‌های مثبتی از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران همراه شده است. با اجرای این قانون، سیاستگذار دست دلالان را از فعالیت‌های سفته‌بازانه در بازارهای غیرمولد کوتاه می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16870

ثبت دیدگاه

  1. нужна медицинская справка spravki-kupit.ru

  2. I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase. купить диплом вуза

  3. If you desire to get a great deal from this post then you have to apply such techniques to your won weblog. гостиничные чеки с подтверждением спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.