• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
در قرارگاه جهادی اشتغال استان مطرح شد؛

لزوم توجه ویژه به ایجاد بسترهای اشتغال برای جوانان

  • کد خبر : 12198
  • 21 آذر 1401 - 13:23
لزوم توجه ویژه به ایجاد بسترهای اشتغال برای جوانان
استاندار البرز بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدی در راستای ایجاد بسترهای اشتغال، تاکید کرد و گفت: این موضوع، یکی از مهم ترین دغدغه ها و مطالبات جوانان است که باید مورد توجه ویژه قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، چهارمین جلسه قرارگاه جهادی اشتغال استان البرز به ریاست استاندار، دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و نیز با حضور معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه، بررسی وضعیت ثبت اشتغال ایجادی توسط دستگاه های اجرایی در استان البرز در سامانه ملی رصد و همچنین ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در حوزه دبیرخانه اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ صورت گرفت.

ارائه گزارش در خصوص مهارت آموزی نیروهای کار در استان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز از دیگر موضوعات این جلسه بود و مقرر شد دستگاه های اجرایی همه تعهدات مشخص شده مربوط به ایجاد اشتغال را ظرف مدت معین عملیاتی کنند.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش های برخی دستگاه های اجرایی فعال در امر ثبت اشتغال در سامانه ملی اشتغال، با اخطار به دستگاه های کم کار در این بخش، خواستار توجه جدی مدیران این دستگاه ها نسبت به انجام تکالیف قانونی خود شد.

وی همچنین بر موضوع اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: ذیل این قرارگاه، کارگروه اشتغال جوانان فعال و مدل های کمک به اشتغال جوانان بررسی و تسهیل گری شود. از مدیران دستگاه های اجرایی استان می خواهم با بررسی زمینه های اشتغال فوری جوانان تا جلسه بعدی اقدامات پیشنهادی خود را ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در استان البرز در ادامه بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدی در راستای ایجاد بسترهای اشتغال، تاکید کرد و افزود: این موضوع، یکی از مهم ترین دغدغه ها و مطالبات جوانان است که باید مورد توجه ویژه این قرارگاه قرار گیرد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای استان باید در جهت مهارت افزایی جوانان برای دستیابی به اشتغال پایدار، به صورت برنامه محور ورود کند. کارگروه های ویژه اشتغال جوانان و تامین مسکن جوانان نیز باید ذیل قرارگاه های اشتغال و مسکن تشکیل شودن.

وی اضافه کرد: تمامی بانک ها باید گزارش دقیقی از روند اقدامات خود در خصوص جذب اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸، وام ازدواج، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و… احصا و ارائه دهند. باید افق مشخصی از برنامه های استان در حوزه اشتغال به ویژه برای جوانان ترسیم و براساس زمانبندی دقیق دنبال شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12198

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.