• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
یک فعال رسانه؛

ما حق نداریم در مقوله جهاد از امید فاصله بگیریم

  • کد خبر : 18021
  • 08 خرداد 1402 - 20:15
ما حق نداریم در مقوله جهاد از امید فاصله بگیریم
یک فعال رسانه گفت: در مقوله جهاد ما حق نداریم از امید فاصله بگیریم زیرا در زمان تحقیر و ناامیدی ما، دشمن می تواند به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین شمسیان، یک فعال رسانه، امروز در اولین نشست «نقش رسانه در جهاد تبیین» که با حضور جمعی از فعالان رسانه در سالن‌ جلسات باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، بر ضرورت لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در حوزه تبیین و روشنگری در سطح جامعه توسط اصحاب رسانه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مفهوم‌ جهاد با کار روزانه ای که در ازای آن، دستمزدی دریافت می کنیم متفاوت است، عنوان کرد: جهاد، به معنای تلاش مضاعف و برگرفته از ایمان است؛ در شرایط جنگ ترکیبی که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به اهدافش برسد، باید به خود سختگیر باشیم و با ایمان و باور قلبی در مسیر جهاد تبیین گام برداریم، قطعا ایمان، ما را در تنگناها از سختی ها نجات می دهد.

این فعال رسانه با بیان اینکه ایمان، نقطه پایان محسوسات ماست، مطرح کرد: در مورد موضوعی که معمول و محسوس باشد، نیازی به وجود ایمان نیست، ایمان و باور، دقیقا نقطه ای است که موضوعی خلاف امر معقول اتفاق می افتد. ایمان، ماندن در نقطه ای است که با وجود لشکر ۷۰ هزار نفری یزید، در شب عاشورا با امام حسین (ع) بمانم یا خیر؟ اگر کسی به این نقطه رسید که باید بماند، می تواند نام‌ خود را جهادگر بگذارد.

شمسیان با اشاره به حساسیت ماموریت اصحاب رسانه اظهار کرد: در گام ‌نخست جهاد، باید مومن باشیم زیرا بدون رسیدن به این جایگاه نمی توان جهاد کرد، جهاد باید پایه اولیه ای به نام ایمان داشته باشد. رهبر معظم انقلاب خطاب به اصحاب قلم و رسانه فرمودند که شمایی که بلندگویی به دست دارید و مردم صدای شما را می شنوند، رزمندگان خط مقدم جهاد هستید، عده ای با اعتماد به اینکه شما بیدارید، خوابند.

این فعال رسانه خاطرنشان کرد: این تعبیر رهبری وظیفه ما را در شرایط سخت امروز، سنگین تر می کند زیرا به فرموده ایشان، ما مرزبان هستیم ‌و حق نداریم لحظه ای تردید داشته باشیم چرا که دقیقا در همین لحظه که دست ما از روی ماشه برداشته شود، دشمن در پشت سر ما افکار عمومی را قتل عام‌ می کند. بنابراین ایمان، یعنی بدانیم حق و حقیقت چیست و با همه وجود پای آن بایستیم.

بیداری ما جهاد است

وی پایه اول جهاد را ایمان و ریشه آن را اخلاص دانست و عنوان کرد: ما نتوانستیم جامعه را به گونه ای پرورش دهیم که به خوبی ها و داشته های خود فکر کنند، باید باور کنیم که ما در برابر جنگ رسانه ای و ترکیبی سختی قرار گرفته ایم اما امتیازاتی مانند ایمان به خدا داریم که دشمن ندارد اما باید حواسمان باشد که دشمن اسلحه خود را به روز کرده است.

این فعال رسانه با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که فرمودند اصحاب ما کسانی هستند که خواب را مزه مزه می کنند، تاکید کرد: ما باید هوشیار، بیدار و به روز باشیم، همین بیداری ما جهاد است. ما صد سال است که یک نوع کار رسانه ای انجام می دهیم زیرا مطالعات خود را به روز نکرده ایم اما دشمن در هر زمان و مناسبتی تلاش می کند به ملت ایران القا کند که هیچ امیدی به اصلاح وضعیت کشور نیست.

شمسیان اظهار کرد: آن ها همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا ملت ایران را ناامید کنند و تصویرسازی مثبتی از هر ویرانه ای در مقابل این کشور داشته باشند. ناامیدی و تحقیر، ترجیع بند همه تلاش های این سال های دشمنان و راه مبارزه با این موضوع، جهاد تبیین و روشنگری است، در مقوله جهاد ما حق نداریم از امید فاصله بگیریم زیرا در زمان تحقیر و ناامیدی ما، دشمن می تواند به اهداف خود برسد.

وی توضیح داد: اهالی رسانه علاوه بر اینکه وظیفه دارند صدای مردم را به گوش مسئولین برسانند، باید دانش خود را افزایش دهند و از اسلحه به روز استفاده کنند تا بتوانند تاثیرگذار باشند و در این مسیر از هر ابزاری که لازم است استفاده و خود را برای یک مبارزه علمی و عملی آماده کنند. باید سنگرها را در اختیار گیریم و اجازه ندهیم کسی صدای ما شود.

این فعال رسانه بیان کرد: کادرسازی، انسان سازی و امیدوار کردن باید در راس امور همه ما قرار گیرد و اگر این مسیر را طی نکردیم نباید کسی جز خودمان را سرزنش کنیم. دشمن بیش از هر کسی از نزاع ها و درگیری های ایجاد شده شادمان است بنابراین با وحدت و همدلی نباید شرایطی فراهم کنیم که دشمن، شاد شود؛ این وحدت را با هیچ چیز دیگری عوض نکنید.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.