• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

مجازات حبس در انتظار تولیدکنندگان خاطی فاقد پروانه استاندارد

  • کد خبر : 5810
  • 14 خرداد 1400 - 17:31
مجازات حبس در انتظار تولیدکنندگان خاطی فاقد پروانه استاندارد
مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: در صورت تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا تأییدیه آن، مرتکبان به حبس تعزیری محکوم خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فتانه شکرالهی، مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: به استناد ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدمات، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می شود.

وی بیان کرد: بنا بر ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورت تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تأییدیه آن، مرتکبان به حبس تعزیری درجه شش یا جزای نقدی درجه سه و یا هر دو مجازات محکوم می شوند. 

شکرالهی با اشاره به اینکه در قانون مذکور علاوه بر تولیدکنندگان برای توزیع گنندگان نیز مجازات هایی منظور شده است، افزود: تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب می شود و متخلفان با حکم دادگاه به حبس تعزیری درجه هفت یا جزای نقدی درجه پنج و یا هر دو مجازات محکوم می شود. 

مدیرکل استاندارد استان البرز مطرح کرد: لذا در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان، موارد تخلف مشاهده شده با ارائه مستندات، به مراجع قضایی اعلام می شود تا بر اساس قانون، برخورد بازدارنده با متخلفان صورت گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.