• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

مجلس سؤال از رئیس‌جمهور و برخی از وزرا را در دستور کار خود قرار دهد

  • کد خبر : 5349
  • 10 اردیبهشت 1400 - 22:31
مجلس سؤال از رئیس‌جمهور و برخی از وزرا را در دستور کار خود قرار دهد
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم سؤال از رئیس‌ جمهور و برخی از وزرا در مجلس بیان کرد: در این جنگ روایت‌ها و بازی سیاسی عده‌ای دانسته یا ندانسته منافع ملی و امنیت ملی را حراج می‌کنند. تا دیر نشده مجلس برای ثبت در تاریخ، سؤال از رئیس‌جمهور و بعضی از وزرا را در دستور کار خود قرار دهد ولو آن‌ها پاسخ ندهند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی کرج با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع)، اظهار کرد: سراسر زندگی این امام را کار و تلاش و تولید پر کرده است و درعین‌حال کم‌مصرف و قانع زندگی می‌کردند.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) قسمت اعظم دارایی خود را خرج فقرا می‌کردند؛ یعنی در تولید، مصرف و توزیع از بهترین روش‌ها استفاده می‌کردند که این امر امروز همان اقتصاد مقاومتی است. روش این امام برای مسئولین، الگوی مدیریت جهادی و برای مردم الگوی چگونه مصرف کردن است. کدام مسئول نظام چنین مشی و روشی را دارد؟ درحالی‌که همه باید این‌گونه باشند.

امام‌جمعه کرج مطرح کرد: این شخصیت عظیم تنها بود و این تنهایی و غربت و تخریب وجهه از زمان رسول خدا شروع شد و تا زمان شهادت ادامه داشت و حتی پس‌ازآن نیز قبرش تا نزدیک به ۱۰۰ سال مخفی بود اما این وعده را داریم که حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه برنامه‌های امیرالمؤمنین را تکمیل می‌کنند.

شب قدر، شب رقم خوردن مقدرات

وی با بیان اینکه شب قدر شب نوشته شدن مقدرات برای افراد است، عنوان کرد: شب قدر شب بزرگی است که مقدرات و سرنوشت همه افراد و موجودات در آن سال بر اساس حکمت الهی تعیین می‌شود. علی بن ابراهیم قمی در تفسیرش می‌گوید: فرشتگان و روح‌القدس، در شب قدر، بر امام زمان (عج) نازل می‌شوند و آنچه را از مقدرات سالانه بشر نوشته‌اند، به او تقدیم می‌دارند؛ باید کاری کنیم که محروم نباشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب با تبریک روز جهانی کارگر، بر خرید کالای ایرانی تأکید کرد و بیان داشت: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. این روز را به همه کارگران عزیز و مجاهدان عرصه تولید تبریک عرض می‌کنم. سال رفع موانع تولید و پشتیبانی‌هاست. این مهم واقع نمی‌شود مگر با قدرت و توانایی‌هایی که کارگران دارند. یکی از موارد تقویت منافع ملی، تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در رشته‌های مختلف است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر امنیت شغلی کارگران اظهار کرد: در این روزها که مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه را دچار سختی کرده کارگران نسبت به دیگران آسیب بیشتری را تحمل می‌کنند که سخت‌ترین آن‌ها از دست دادن فرصت شغلی است که این موضوع، همت و تدبیر بیشتر مسئولین اجرایی و کارفرمایان را در ایجاد امنیت شغلی می‌طلبد.

ترویج خرید کالای ایرانی، یکی از راه‌های تأمین امنیت شغلی کارگران

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: یک مسئله، مسئله امنیّت شغلى کارگر است؛ اگر ذهن کارگر مشغول باشد که آیا فردا در این کارگاه خواهد بود یا نه، دستش به کار نمی‌رود؛ باید امنیّت شغلى به وجود بیاید؛ این هم راه‏هایى دارد، این هم باز از مسئولیّت‏هاى مسئولین گوناگون دولتى و مدیران و کارفرمایان و دیگران است؛ فقط هم مربوط به وزارت کار نیست؛ به بخش‏هاى مختلف ارتباط پیدا مى‏کند؛ باید کارى کنند که امنیت شغلى وجود داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تأمین امنیت شغلی کارگران، ترویج خرید کالای ایرانی است، بیان کرد: تعطیلى کارگاه‏ها جزو آفت‏هاى بزرگ و مصیبت‏هاى کارگر است. به نظر من امنیت شغلی را با ترویج خرید کالای ایرانی باید بالا برد چون محصول کار کارگر ایرانی است. یکی از مهم‌ترین موانع تولید مسئولینی هستند که دلداده غرب هستند و چشم به بیگانه دارند و فرصت رشد به داشته‌های داخلی نمی‌دهند که امیدواریم این مانع تولید به‌زودی مرتفع شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک روز معلم، خاطرنشان کرد: روز معلم، یعنی روز بزرگداشت عشق و تجلیل از عزیزان گمنامی که برای تربیت اخلاقی و رشد علمی فرزندان کشور ایثار کردند تا فردایی پرنشاط و پرامید و باعظمت داشته باشند، روز بزرگداشت و پاسداشت بزرگوارانی است که سنگر علم و دانش را به‌خوبی پاسداری و سربازانى با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.

معلمان و مدرسه مورد طمع دشمنان قرار دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن مهم خواندن نقش معلم در جامعه مطرح کرد: معلم، چون نقش انسان‏سازى دارد کاری خدایی کرده و در مسیر انبیای الهی حرکت می‌کند. معلم است که می‌تواند دانش‌آموز را پرانگیزه و با اهداف متعالی و متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی جهت داده و خدمت گذار مردم و کشور و دین را پرورش دهد.

وی با بیان اینکه مدارس مورد هجمه‌های فرهنگی توسط استکبار جهانی قرارگرفته‌اند، اذعان کرد: معلم و مدرسه مورد طمع دشمنان اسلام و نظام قرار دارند. استکبار جهانی و به‌خصوص آمریکا در راستای نفوذ فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی با هدف «مهار»، «تغییر رفتار» و «تغییر ساختار» نظام اسلامی تلاش دارد که در سیستم آموزشی نفوذ کند تا باز این طریق بر اذهان و باور آینده‌سازان کشور تأثیر بگذارد و لذا می‌بینیم که برای عملیاتی شدن اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ هر کاری می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: یکی از وزارتخانه‌های مهمی که در دولت اسلامی حتماً باید یک اسلام‌شناس و مجتهد در رأس آن باشد وزارت آموزش‌وپرورش است تا بتواند نظام آموزشى را با در نظر گرفتن مبانى فکرى و اندیشه‌ای‏ اسلام به‌صورت هدفمند هدایت و تناسب لازم بین محتواى آموزشی با مهارت‏هاى حرفه‏اى و شغلى موردنیاز و انگیزه خدمت‌رسانی به جامعه را در دانش آموزان برقرار کند.

قدرت دیپلماسی به خاطر قدرت میدان است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه بی‌انصافی به مرد میدان موجب سوءاستفاده معاندان شده است، متذکر شد: تذکری هم در رابطه با این جریانی که این روزها راه انداخته‌اند و نسبت به مرد میدان بی‌انصافی کردند و منشأ سوءاستفاده معاندان شد عرض کنم. اولاً اینکه گفته می‌شود نفوذ مسئله جدی است، خود را در چنین مواقعی نشان می‌دهد. نشت اطلاعات مهم از خود آن مطالبی که لو رفته مهم‌تر است و باید زودتر ترمیم شود.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: مطالبی خلاف واقع مطرح شد که امنیت ملی و اقتدار ما را نشانه گرفته بود. البته مردم بصیر ما به‌خوبی حرکت‌های انتخاباتی را تشخیص می‌دهند اما حتماً باید با این گفتمانی که به راه انداخته‌اند و آثاری که دارد مرزبندی خودمان را اعلام و در راستای تبیین جریانی که اشخاص در مواقع لزوم آن را نمایندگی می‌کنند تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم سؤال از رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در مجلس بیان کرد: در این جنگ روایت‌ها و بازی سیاسی عده‌ای دانسته یا ندانسته منافع ملی و امنیت ملی را حراج می‌کنند. این را قبلاً عرض کردم، بازهم می‌گویم، تا دیر نشده مجلس محترم برای ثبت در تاریخ، سؤال از رئیس‌جمهور و بعضی از وزرا را در دستور کار خود قرار دهد ولو آن‌ها پاسخ ندهند.

وی با بیان اینکه اکنون در یکی از حساس‌ترین زمان‌های پس از انقلاب قرار داریم، ادامه داد: مشکلات عدیده‌ای به‌خصوص مسائل اقتصادی که ناشی از سو مدیریت و بی‌تدبیری است مردم را به‌سختی انداخته و درست در وقتی‌که باید مردم را برای شرکت در انتخابات پرشور و سرنوشت‌ساز دعوت و آماده کنیم مسائل انحرافی را مطرح می‌کنند.

سردار سلیمانی سرمایه‌ای برای جبهه مقاومت

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه مطرح کرد: حرف‌های خلافی که زده‌شده مطالب مهمی است که فقط با گفتن اینکه مواضع شخصی بوده کار تمام نمی‌شود. شورای امنیت ملی و دستگاه‌های مربوطه باید این موضوع را دنبال و قاطعانه عمل کنند تا شاهد موارد دیگر در آینده نباشیم.

وی با بیان اینکه قدرت دیپلماسی به خاطر قدرت میدان بوده است، افزود: مسئول دیپلماسی کشور به‌طوری تحلیل می‌کند که نه دیپلماسی را می‌فهمد و نه میدان را می‌شناسد. همه می‌دانند که دیپلماسی و میدان هر دو باهم برای امنیت ملی و اقتدار ملی کار می‌کنند. اگر در دیپلماسی قدرتی هم داشتید به خاطر قدرت میدان بود. آقای وزیر توضیح دهند در این سال‌های مسئولیت، تا چه مقدار برای دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی اقدام کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی به اشاره به شخصیت کم‌نظیر شهید سردار سلیمانی افزود: همه می‌دانیم که سردار سلیمانی به دلیل ویژگی‌های متعددی که داشت به‌تنهایی برای جبهه بزرگ مقاومت و ایران اسلامی سرمایه است و روش او در مسائل گوناگون از او یک مکتب ساخت که اگر دوستان زمینه تحقیق بیشتر در مکتب سلیمانی را از فرصت پیش‌آمده دنبال کنند مطلوب است؛ هم دیپلماسی را آموزش می‌دهد و هم مبارزه و جهاد را.

امام‌جمعه کرج اذعان کرد: خط نفوذ از اول انقلاب کارش را با ترور شروع کرد که اخیراً هم اقدامات تروریستی داشته‌اند اما بعداً نفوذ در مراکز حساس صنعتی و هسته‌ای در دستور کارشان قرار گرفت تا اطلاعات حساس را دریافت و در کار اختلال ایجاد و فعالیت مراکز اختلال و در دستگاه‏هاى حساس تصمیم‏گیرى و تصمیم‌سازی کشور نفوذ و براى اثرگذارى در نظام محاسباتى مسئولین کشور تلاش کنند. برای تحریف واقعیت طوفان توییتری راه می‌اندازند.

مهم‌ترین هدفِ جنگ روایت‌ها روایت معکوس است

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: در جهان حاضر کسی برنده است که داستانش پذیرفته شود؛ این جمله «جوزفنای»، پژوهشگر سیاسی آمریکایی، کلیدی‌ترین استراتژی رسانه‌های دنیا یعنی جنگ روایت‌ها را بیان می‌کند؛ جنگی که هر طرف سعی می‌کند داستان خودش را به‌عنوان حقیقت جا بیندازند. «روایت» آن چیزی است که واقعیت بیرونی را برای ما بازنمایی و تفسیر می‌کند.

وی با اشاره به جنگ روایت‌ها بیان کرد: در جنگ روایت‌ها واقعیت‌ها بنا به انگیزه‌ها، رفتارها، تربیت، فرهنگ، عوامل اقتصادی و فردی بازنمایی می‌شوند و وقتی آدم‌ها باهم تعارض منافع پیدا کنند، بین روایت‌هایشان جدال شکل می‌گیرد. جریان تحریف با شیوه جنگ روایت‌ها فقط اطلاع‌رسانی نمی‌کند بلکه در عرصه فکری و ذهنی، برای تصاحب افکار عمومی نیز تلاش می‌کند تا حقایق و واقعیت‌ها را منحرف و روایت غالب را تعیین کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه افکار عمومی تحت سیطره روایت غالب است، عنوان کرد: مهم‌ترین هدفِ جنگ روایت‌ها روایت معکوس و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده درباره یک موضوع خاص است تا از این طریق افکار عمومی را به آن موضوع حساس کرده و بر اساس اطلاعات و آماری که به آن‌ها می‌دهند افکار عمومی را با اهداف از پیش تعیین‌شده و مغرضانه خود بمباران رسانه‌ای کنند.

مشارکت در انتخابات یعنی تقویت قدرت ملی

وی گفت: امروز مشارکت در انتخابات یعنی تقویت قدرت ملی چون مشارکت مردم و ایستادگی آن‌ها موجب شده تا نقشه‌های دشمنان با شکست روبه‌رو شود. پیام روشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بی‌اثر بودن هر نوع تحریم و تهدید و پایبند بودن مردم به آرمان‌ها و اعتقاداتشان است. راهبرد دشمن در آستانه انتخابات تلاش برای کم‌رنگ کردن حضور است تا اقتدار را کم کند و بتواند با فشار به مطالباتش برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5349

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.