• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
رئیس پلیس راهور استان البرز:

مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه، جرم است/ برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف

  • کد خبر : 14766
  • 09 فروردین 1402 - 20:51
مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه، جرم است/ برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف
رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: هرگونه تغيير و دستکاري در پلاک وسایل نقلیه جرم است و با مجرم برابر قانون و بدون اغماض رفتار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور، رئیس پلیس راهور استان البرز مطرح کرد: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامي، هرگونه تغيير و دستکاري در پلاک وسایل نقلیه جرم است و با مجرم برابر قانون و بدون اغماض رفتار خواهد شد.

وی مطرح کرد: گاها مشاهده شده که مجرمان با دستکاری و پوشش در پلاک خودرو، اقدام به ارتکاب جرائمی همچون سرقت های عادی و مسلحانه، زورگيري، مزاحمت براي نواميس و … اقدام می کنند که این وظیفه پلیس را در برخورد قاطع با خودروهای دارای پلاک مخدوش سنگین تر می کند.

رئیس پلیس راهور استان البرز با تاکید بر اینکه پلاک هويت وسيله نقليه است و هیچگاه نباید توسط رانندگان پوشانده و مخدوش شود، بیان کرد: پوشاندن پلاک با قاب هاي شيشه اي و دودي به قصد فرار از ثبت تخلفات رانندگي جرم محسوب شده و توسط دوربين ها ثبت می شود.

سرهنگ رحمتی پور با بیان اینکه پليس در راستاي احقاق حقوق شهروندي نسبت به شناسايي، احضار و برخورد قانوني با رانندگان متخلف اقدام مي کند، گفت: پلیس در صورت مشاهده این موضوع، ضمن تشکیل پرونده، صاحب خودرو را به مراجع قضایی معرفی می کند که در ایام نوروز ۱۴۰۲، چند فرد خاطی معرفی شده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14766

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.