• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

مردم گران شدن نان و تعطیلی نانوایی ها را به ۱۲۴ گزارش دهند

  • کد خبر : 8041
  • 22 خرداد 1401 - 13:51
مردم گران شدن نان و تعطیلی نانوایی ها را به ۱۲۴ گزارش دهند
سرپرست سازمان‌جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ما همچنان آماده برخورد با تخلفات انجام شده در این زمینه هستیم، کافی است مردم مواردی از قبیل گران شدن نان و تعطیلی نانوایی ها را به ۱۲۴ گزارش دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان‌جهاد کشاورزی استان البرز امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با اشاره به تقارن آغاز هفته جهاد کشاورزی و میلاد امام رضا (ع)‌ و تجلیل از جهادگران عرصه تولید در آغازین روز این هفته گفت: یکی از اتفاقات مهمی که از سال گذشته رقم خورده، واگذاری بخشی از وظایف سازمان صمت به جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وظیفه تامین، توزیع کالاهای اساسی و نظارت بر آن ها از جمله وطایف سازمان است که در این مدت اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و با کوشش و تلاش همکاران در سازمان و جدیت های لازم، آرامش نسبی در موارد مذکور بر بازار و جامعه حاکم شده است. یکی از موارد مهم مد نظر، حمایت از واحدهای تولیدی علی الخصوص تولید دام و طیور و تلاش ما بر تداوم آن است که در این راستا تامین نقدینگی از سوی سازمان و بانک کشاورزی در حال اجراست.

سرپرست سازمان‌جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: در زمینه اجرای پروژه های افزایش بهره وری آب و سیستم های نوین آبیاری پیگیری های زیادی صورت گرفته تا اراضی سطح استان البرز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شوند. طرحی با عنوان توسعه کشت های گلخانه ای در استان در حال اجراست که برنامه ریزی شده در سال جاری حدود دو هزار هکتار از گلخانه ها در استان جهت بهره وری آب و استفاده بهینه از اراضی کشاورزی استفاده شوند.

روشن نژاد مطرح کرد: در حوزه اراضی نیز یکی از مهم ترین اهداف ما، جلوگیری از تغییر کاربری آن ها بوده و هست و در شهرستان های استان البرز با جلوگیری از تغییر کاربری ها و اجرای قانون حفظ اراضی زراعی و باغات از این تغییرات جلوگیری می شود.

وی در خصوص برنامه های سازمان در هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: روز گذشته مانور سراسری نظارت و بازرسی کالاهای اساسی با رمز یا علی بن‌ موسی الرضا (ع) آغاز شد؛ جلوگیری از تخلفات هر روز تشدید می شود تا بازار به آرامش مورد نیاز و هدف مورد نظر برسد. افتتاح ۳۲ پروژه در بخش های آب و خاک و صنایع با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان و اشتعالزایی برای ۶۷۹ نفر نیز در این پروژه ها صورت می گیرد.

سرپرست سازمان‌جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه استان البرز از نظر سطح اراضی کوچکتر از دیگر استان ها و از نظر بهره وری پیشرو است و با اشاره به وجود نخبگان این عرصه در البرز ادامه داد: تجلیل از ۵۱ نفر نمونه در بخش های مختلف جهاد کشاورزی که پنج تن از آنان موفق به کسب رتبه ملی شده اند، از دیگر برنامه های سازمان در این هفته است.

روشن نژاد گندم را برکت غذایی دانست و با بیان اینکه آغاز جشن برداشت گندم در نطرآباد به عنوان قطب گندم خیز استان البرز با حضور مسئولین و کشاورزان برگزار خواهد شد اضافه کرد: استان البرز سه دهم سطح اراضی کشور را به خود اختصاص داده اما بیش از دو درصد از محصولات کشور در این استان تولید می شوند که این موضوع نشان دهنده اقدامات و تلاش های همکاران ما در این سازمان است.

به گفته وی، برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه با حضور مسئولین با هدف پاسخگویی به مردم‌ در جهت رفع دغدغه های ان ها در مورد مسائل مربوط به کشاورزی و نیز سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط یکی از معاونین سازمان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در البرز در هفته جهاد کشاورزی است.

روشن نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر واگذاری برخی مسئولیت های اداره صمت به جهاد کشاورزی و سردرگمی مردم و عدم پاسخگویی های مناسب و بجا در این زمینه ضمن تقدیر از همکاری اداره صمت توضیح داد: این انتزاع از مرداد سال گذشته اجرا و وظیفه سنگینی به سازمان واگذار شد، باید سازوکارهایی برای آن‌ پیش بینی شود تا این مهم به خوبی صورت گیرد اما در کل این انتقال مسئولیت، تخصص، امکانات و زیرساخت ها کار دشوار و زمانبری است که مدیریت و درایت خاصی نیاز دارد.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی مردم ادامه داد: این امر منوط به افزایش بهره وری در کشاورزی است که جز با دانش بنیان کردن کشاورزی محقق نمی شود که در این راستا قرارگاه امنیت کشاورزی دانش بنیان در جهاد کشاورزی راه اندازی شده و به صورت مستمر از شرکت های داخل و خارج استان دعوت به عمل می آید تا در مورد نحوه فعالیت خود و موارد مربوط به  کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات صحبت کنند و از نظرات کارشناسان استفاده شود.

سرپرست سازمان‌ جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد؛ در حال حاضر طرح های تحقیقاتی بسیاری مانند انواع بذر میوه و سبزی و کودهای زیستی تحقیقات روی ارقام مختلف بادام در استان در حال انجام است که امیدواریم با افزایش شرکت های دانش بنیان و بکارگیری یافته های آن ها افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی نیز حاصل شود.

روشن نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص بیشترین آمار تخلفات در بازرسی های سازمان تشریح کرد: پس از انتزاع، مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی راه اندازی و تعدادی از نیروها و بازرسان صمت به جهاد کشاورزی ملحق شدند و در این سازمان به فعالیت خود ادامه می دهند. در طول این مدت در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا، احتکار، کم فروشی و گرانفروشی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به دو معضل گرانفروشی و کم فروشی اذعان کرد: یکی از وظایف بازرسان جلوگیری از این دو مورد بسیار مهم است که در همین راستا در روزهای اخیر اقداماتی در خصوص ساماندهی نانوایی ها و جلوگیری از خروج آرد از شبکه نیز انجام و مقادیر زیادی آرد کشف شد و در چرخه صحیح و پخت نان مصرفی مردم قرار گرفت. ما همچنان آماده برخورد با تخلفات انجام شده در این زمینه هستیم، کافی است مردم مواردی از قبیل گران شدن نان و تعطیلی نانوایی ها را به ۱۲۴ گزارش دهند.

سرپرست سازمان‌ جهاد کشاورزی استان البرز در رابطه با مرجوع شدن برخی محصولات کشاورزی اظهار کرد: هر کشوری برای تولیدات کشاورزی و استفاده از سموم و کودها استانداردهایی دارد و ممکن است برخی سموم‌ استفاده شده در کشور ما با استانداردهای مذکور متفاوت و ناشناخته باشد و به همین دلیل محصول مورد نظر را مرجوع می کند و این ارجاع به منطور بی کیفیت و مضر بودن‌ سم نیست بلکه نتیجه تفاوت استانداردهاست و این در حالی است که محصولات کشاورزی تولید شده در استان البرز مرجوع نشدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.