• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران افتتاح شد

  • کد خبر : 17060
  • 19 اردیبهشت 1402 - 18:05
مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران افتتاح شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خبر داد: با هدف توسعه امر مهارت آموزی، مرکز آموزش فنی و حرفه ای بین کارگاهی شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: با توجه به سیاست ها و اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای توسعه تعاملات با صنایع و بنگاه های اقتصادی در جههت افزایش بهره وری از طریق آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، این اداره کل اقدام به افتتاح مرکز مهارت آموزی بین کارگاهی شرکت لوله و پروفیل سپنتا تهران کرد.

وی ادامه داد: در این راستا رشد و توسعه آموزش های مهارتی با وجود منابع انسانی ماهر همگام با تحولات تکنولوژی محقق خواهد شد که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با همه ظرفیت های موجود و فعالیت صنایع بزرگ در استان به عنوان قطب علم و فناوری، بستر استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر را فراهم خواهد کرد.

غفاری بیان کرد: ایجاد این مراکز در توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت نیروهای کار و بالا بردن بهره وری در بنگاه‌ها اثرگذار است و برابر ماده ۱۱۰ قانون کار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ملزم شده تا برای بنگاه‌های اقتصادی با داشتن شرایطی، مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این ماده قانونی، واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی به منظور مشارکت در امر آموزش کارگر ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز خویش مکلف هستند نسبت به‌ ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و یا بین کارگاهی، همکاری‌های لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند.

گفتنی است مجموعه سپنتا از تولیدکنندگان ملی صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور در جاده قدیم کرج واقع شده است و با افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی در محل این شرکت، ضمن پاسخگویی بهتر به نیاز آموزشی شاغلان، ‌زمینه افزایش سطح مهارت کارگران و نیروهای شاغل در این مجموعه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17060

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.