• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
در صورت کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته؛

مشترکین برق در بخش خانگی پاداش دریافت می کنند

  • کد خبر : 18031
  • 09 خرداد 1402 - 3:30
مشترکین برق در بخش خانگی پاداش دریافت می کنند
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق البرز خبر داد: همه مشترکین خانگی اعم از پرمصرف و کم مصرف که مصارف برق خود را نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش دهند به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی پاداش دریافت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حامد حمزه زاده، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به فرا رسیدن روزهای گرم سال و استفاده از وسایل خنک کننده، افزایش میزان مصرف برق و ایجاد ناترازی در بخش های تولید و مصرف برق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: با وجود تمهیدات و تلاش های شبانه روزی بخش های مختلف وزارت نیرو و شرکت توانیر، اعم از افزایش تولید و بهینه سازی تجهیزات شبکه انتقال و توزیع، بدون شک، تامین برق پایدار و مستمر، نیازمند همراهی و همکاری مجدانه شهروندان در مدیریت یا همان صرفه جویی در مصرف برق است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق البرز با بیان اینکه صرفه جویی یک مسئولیت اجتماعی است که با رعایت آن رفاه خود، حقوق شهروندان و آینده جامعه تامین خواهد شد، بیان کرد: در راستای بهره مندی همگان از نعمت برق در روزهای گرم تابستان، استفاده صحیح و به موقع و پرهیز از اتلاف این انرژی، کمک شایانی به همه ما خواهد کرد.

حمزه زاده در خصوص طرح های تشویقی صرفه جویی برق توضیح داد: با هدف جلب مشارکت همگانی در بخش مصارف خانگی در سال ۱۴۰۲ مشوق های جذاب تری نسبت به سال قبل پیش بینی شده است. طرح پاداش صرفه جویی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور سال جاری برنامه ریزی و اجرا می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق البرز افزود: در این طرح همه مشترکین خانگی اعم از پرمصرف و کم مصرف که مصارف برق خود را نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش دهند به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی پاداش دریافت خواهند کرد.

وی گفت: مشترکینی که میزان مصرف آن ها کمتر از ۱۵۰ کیلو وات ساعت در یک دوره باشد به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی ۲۰ هزار ریال و مشترکینی که مصرف آن ها در دوره از ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی ۱۵ هزار ریال پاداش دریافت خواهند کرد.

حمزه زاده با بیان اینکه با افزایش میزان مصرف، به صورت پلکانی نرخ پاداش به ازای هر کیلووات ساعت کمتر می شود، اظهار کرد: برای مثال مشترکینی که با صرفه جویی میزان مصرف خود را از ۳۰۰ به ۲۰۰ کیلووات ساعت کاهش دهند، معادل ۱۵۰ هزار تومان پاداش صرفه جویی دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص نحوه پرداخت این پاداش ها و آمار پرداختی های سال گذشته مطرح کرد: پاداش های مذکور در صورت حساب های دوره های بعد مشترکین محاسبه و بستانکار خواهد شد. از مجموعه بیش از یک میلیون و ۱۸۱ هزار مشترک بخش خانگی در البرز، بیش از ۶۳۲ هزار مشترک معادل حدود ۵۴ درصد مشترکین خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شده اند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق البرز با اشاره به پرداخت مبلغی بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین، اضافه کرد: برای راهنمایی و تشویق همشهریان به دریافت پاداش صرفه جویی، راه های زیادی جهت مدیریت مصرف در بخش خانگی وجود دارد.

حمزه زاده ادامه داد: خاموش کردن لوازم برقی مانند لامپ های اضافی، تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ و … در زمانی که از آن استفاده نمی شود، تعمیر و سرویس لوازم سرمایشی (کولرها) جهت افزایش راندمان، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه و بالاتر برخی از موارد کاهش مصرف برق هستند.

وی همچنین استفاده از لوازم پرمصرف غیرضروری مانند ماشین های ظرفشویی و لباسشویی، اتو، سشوار و … در ساعت بعد از ۱۰ شب تا قبل از ۱۰ صبح و استفاده از روشنایی نور خورشید در طول روز را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف انرژی برق در میان مشترکین بخش خانگی عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق البرز در پایان در رابطه به قطعی برق برای مشترکین بخش خانگی خاطرنشان کرد: با همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف، قطعی برق برای این بخش برنامه ریزی نشده است، تلاش می کنیم تا منازل هم استانی های عزیز خنک و روشن بماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18031

ثبت دیدگاه

  1. Pretty! This was an extremely wonderful post. Thanks for providing this info. bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.