• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

معرفی آثار نهایی جشنواره ملی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب

  • کد خبر : 7440
  • 17 بهمن 1400 - 12:29
معرفی آثار نهایی جشنواره ملی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب
دبیر دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب از معرفی آثار نهایی در دو بخش این جشنواره خبر داد و گفت: پس از گذشت دو ماه از اعلام فراخوان جشنواره، 160 اثر به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت 18 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بهزاد دودانگه، دبیر دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب از معرفی آثار نهایی در دو بخش این جشنواره خبر داد و مطرح کرد: پس از گذشت دو ماه از اعلام فراخوان جشنواره، ۱۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۹۷ تئاتر خیابانی و ۶۳ اثر فیلم کوتاه بودند.

وی با بیان اینکه پس از داوری آثار، ۱۰ اثر در بخش تئاتر خیابانی و هشت اثر در بخش فیلم کوتاه به بخش مسابقه راه یافتند و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، ادامه داد: در آئین اختتامیه جشنواره، با اهدای تندیس جشنواره و جوایز نقدی از نفرات اول تا سوم در رشته‌های کارگردانی، طرح و ایده، فیلم‌نامه‌نویسی و بازیگری زن و مرد تجلیل خواهد شد.

به گفته دبیر دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب، «چرخه تلخ» اثر حسین نادری و سعیده پاوه از کرمانشاه، «سرزمین من» اثر حسن جعفری از تهران، «داوطلب» اثر مهدی روزبهانی از تهران، «اسو» اثر بهنام کاوه از آبادان، «مرد فریاد رس» اثر امیر زارع زاده از سقز و «وطن و تن» اثر مجتبی خلیلی از اصفهان، آثار برگزیده در بخش تئاتر خیابانی هستند.

دودانگه، «موج» اثر مریم رضازاده از البرز، «سراب خونی» اثر محمدامین نجار از نیشابور، «دو مانلی سرحد» اثر مصطفی آذری از مرند و «سرمستان دیر» اثر کاظم ارجمند نیا از بوشهر را از دیگر آثار برگزیده در این بخش برشمرد و گفت: در بخش فیلم کوتاه نیز، «هاوار» اثر یونس شهباز از مرند از جمله آثار راه‌یافته به بخش مسابقه است.

وی افزود: «بادکنک سفید» اثر نوشین نوری از کرمانشاه، «روز جوراب» اثر عمران چراغی از همدان، «خواهر هیچ ساله‌ام» اثر نیما عربیان از اصفهان، «ابوذر» اثر امید خیرخواه از پاکدشت، «حامی» اثر حمید گرشاسبی از کرج و «سکوت شمعدانی‌ها» اثر مهدی صالحیار از تبریز نیز به بخش مسابقه راه پیدا کرده‌اند و «عملیات خیابانی» اثر عباس صیادی نیز مشروط شده است.

دبیر دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب بیان کرد: این جشنواره کاملاً ملی و مردمی بوده و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.

دودانگه با اشاره به اینکه دومین جشنواره ملی مردمی یار انقلاب از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ بهمن با حضور ۶۰ هنرمند از سراسر کشور در سطح شهر کرج برگزار می‌شود، عنوان کرد: آثار برگزیده در بخش فیلم کوتاه، علاوه بر اکران در فضای مجازی، در روز ۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه، در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و بوستان‌ها و اماکن عمومی شهر کرج به اکران عمومی درخواهند آمد.

وی از برگزاری افتتاحیه این جشنواره همراه با غبارروبی مزار شهدای گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج با حضور هنرمندان سراسر کشور و مسئولین استان البرز در تاریخ ۲۱ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ صبح خبر داد و عنوان کرد: آئین اختتامیه نیز در تاریخ ۲۳ بهمن از ساعت ۱۶ الی ۱۸ همراه با تقدیر از برگزیدگان هر بخش و تقدیر از خانواده‌های سه شهید شاخص استان البرز در یکی از سالن‌های کرج برگزار می‌شود.

«حسین شوندی»، «مهدی فتحی» و «بهزاد دودانگه» اعضای هیئت‌داوران این جشنواره بودند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7440

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.