• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
مشاور استاندار البرز در امور رسانه و فضای مجازی:

منطقی نیست که دشمن در پلتفرم خارجی حمله کند و ما در پیام رسان داخلی دفاع کنیم

  • کد خبر : 12174
  • 20 آذر 1401 - 17:28
منطقی نیست که دشمن در پلتفرم خارجی حمله کند و ما در پیام رسان داخلی دفاع کنیم
مشاور استاندار البرز در امور رسانه و فضای مجازی گفت: دفاع باید در همان جایی انجام شود که حمله صورت می گیرد؛ منطقی نیست که دشمن در اینستاگرام مانور دهد و ما در پیام رسان های داخلی از خود دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سعید محسنی راد، مشاور استاندار البرز در امور رسانه و فضای مجازی امروز در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه و روابط عمومی استانداری البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه با اشاره به اهمیت جایگاه زن در اسلام گفت: امروز عده ای شعار «زن، زندگی، آزادی» را در مقابل اسلامی سر می دهند که بنیانگذار ارزش به زن است.

وی مطرح کرد: این ایام که اغتشاش و اعتراض با یکدیگر همراه شدند، سنگ محکی برای مسئولین و رسانه ها شد و بسیاری امتحان خود را پس دادند. مسئولین باید قبول کنند که خوب عمل نکردند و این موضوع موجب اعتراض مردم شد؛ البته عده ای نیز با سوءاستفاده از این شرایط، انقلاب را متهم و فضای اعتراض را به آشوب و اغتشاش تبدیل کردند. در چنین شرایطی دریافتیم که علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین خیلی جدی گرفته نشده است.

مشاور استاندار البرز در امور رسانه و فضای مجازی اذعان کرد: قرار نبود مردم در مقابل یکدیگر بایستند و با هم مقابله کنند زیرا ما خود را برای مقابله با آمریکا آماده می کنیم نه هموطنان؛ جالب اینجاست که دشمنان می دانند با که طرف هستند اما برخی افراد هنوز قدرت خود و کشور را باور نکرده اند. در راستای ارتقای سطح سواد رسانه ای، پیشنهاد ایجاد قرارگاه رسانه و فضای مجازی مطرح شد که در صورت تحقق آن، از ظرفیت های همه تشکل های رسانه ای که دستی بر قلم دارند، استفاده خواهد شد.

محسنی راد عنوان کرد: امیدبخشی به مردم، رفع شبهات اعتقادی، شفاف سازی مسائل روز، بیان اقدامات انجام شده توسط دولت، بالا بردن سواد رسانه ای و قدرت تجزیه و تحلیل اخبار حداقل در سطح مدیران، نخبگان و دانشجویان و …، شناسایی افراد دست به قلم برای تولید محتوا، یک جانبه گرایی و شفافیت اطلاع رسانی، از جمله موضوعاتی هستند که در قرارگاه رسانه و فضای مجازی پیگیری و دنبال خواهند شد.

وی با اشاره به فیلترینگ پلتفرم های خارجی اذعان کرد: فیلترینگ راهکار حل مشکلات موجود نیست و باید وجین کردن رسانه ها صورت گیرد. وقتی دشمنان و معاندین در پلتفرم های خارجی مانور می دهند و به ما حمله می کنند، چگونه می توانیم در پیام رسان های داخلی با آن ها مقابله و از خود دفاع کنیم؟ دفاع باید در همان جایی انجام شود که حمله صورت می گیرد؛ منطقی نیست که دشمن در اینستاگرام مانور دهد و ما در پیام رسان های داخلی از خود دفاع کنیم.

مشاور استاندار البرز در امور رسانه و فضای مجازی با تاکید بر ضرورت تولید محتوای قوی و مناسب در مقابله با دشمنان در شبکه های اجتماعی خارجی اظهار کرد: اگر این تولید محتوا به موقع و به عنوان روایت اول صورت گیرد، دشمنان و رسانه های معاند نمی تواند روی برخی موضوعات مانور دهند و آنچه که می خواهند را بیان کنند و به خورد مخاطب بدهند.

علیرضا پیغمبردوست، مشاور عالی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز نیز در این نشست ضمن عرض خداقوت به فعالان سازمان بسیج رسانه این استان که به ویژه در ناآرامی های اخیر شاهد خدمات آن ها بودیم، بیان کرد: این افراد همواره یاریگر نظام و انقلاب بوده اند. امید است در این مسیر، با همدلی و همفکری و استفاده حداکثری از ظرفیت های استانداری و سازمان بسیج رسانه، خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12174

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.