• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد؛

مهار تورم، تنها چالش امروز ما/ مسئولینی که نمی توانند جهادی باشند، کنار بکشند

  • کد خبر : 17711
  • 03 خرداد 1402 - 12:30
مهار تورم، تنها چالش امروز ما/ مسئولینی که نمی توانند جهادی باشند، کنار بکشند
مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز چه اتفاقی افتاده که نظام را به چالش می کشید؟ مسئولین باید خصوصیات مدیر جهادی را در خود ایجاد کنند، اگر نمی توانند، شرف داشته باشند و کنار بروند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار سالار آبنوش، مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز که در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و روز ایثار و مقاومت، دهه کرامت را عنایت خاص و ویژه خداوند به ما دانست و گفت: اگر ما امروز در دنیا الگو هستیم و آزادگان به وجودمان می بالند، این اتفاق در سایه سار این نعمت و گام برداشتن در مسیر ولایت رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه حامیان و پا به رکابان حفظ نظام ولایی از اتفاقات، حوادث و پدیده ها به درستی عبرت بگیرند، به فتح خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: ۴۱ سال پیش، این ساعات، سخت ترین و شکننده ترین زمان بود. خوزستانی ها یا افرادی که در این شهر خدمت کرده اند، می دانند که در این فصل و هوای گرم، آن هم در شرایطی که هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار نبود، رزمنده بوده به چه معناست.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی خرمشهر از ۱۰ اردیبهشت ماه بیان کرد: در آن شرایط صدام اعلام کرده بود که هر کس برگردد، اعدام می شود. در چنین شرایطی که رزمنده یا باید بجنگد و یا اگر برگردد اعدام می شود و راه سومی ندارد، چه حالی پیدا می کند؟ در آن زمان، قدرتمندترین فرمانده جهان عرب که به تعبیر نیروهای مسلح عراق، بی نظیر بود، فرماندهی قرارگاه دشمن را بر عهده داشت.

سردار آبنوش افزود: صدام به او گفته بود که اگر خرمشهر سقوط کند، تو را اعدام می کنم. این فرمانده در چنین شرایطی فرماندهی می کرد و تمام قوای قطح بین الملل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در خدمت حفظ خرمشهر بودند و پیشرفته ترین توپ ها، تانک ها و سلاح ها در اختیار دشمنان و برتری هوایی، پهبادی، دریایی و عکس هوایی نیز از آن آن ها بود و نفوذی های ستون پنجم نیز از داخل با دشمن بودند.

رزمندگان ما به سلاح «یا حسین (ع)» مجهز بودند

وی اذعان کرد: در مقابل دشمنان مجهز، بسیجیان نحفیف و دلداده به انقلاب، نظام و امام خمینی (ره) بودند که محدودیت فشنگ، گلوله و امکانات داشتند. در آن زمان، احدی بر روی کره زمین با ما همراه نبود و فقط یه نفر به نام حافظ اسد بعضا با ما همکاری می کرد. حتی بدنه دولت نیز با ما نبود و دو قطبی حاکم بود. دو قدرت آمریکا و شوروی همه دستاوردهای جدید خود را در اختیار فرماندهان عراقی و بعثی قرار داده بودند.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه سلاح های پیشرفته روسی، غربی و اروپایی و تمام سازمان های بین المللی در اختیار دشمن بودند و حتی قطعنامه ها را نیز بعثی ها می نوشتند و امضا می کردند، اظهار کرد: اگر بعضا قطعنامه ای هم صادر می شد، صددرصد به نفع دشمن بود اما رزمندگان اسلام در اوج مظلومیت قرار داشتند و جبهه ما ابتدایی ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی را داشت.

سردار آبنوش اذعان کرد: اما ما امام حسین (ع) را داشتیم که جبهه کفر نداشت. همه همرزمان ما با هر گرایش و دیدگاه به این موضوع تاکید دارند و اعتراف می کنند که قوی ترین و برنده ترین سلاح ما «یا حسین» هایی بود که در لحظات مختلف بر زبان می آوردیم. از نظر تاکتیک، تکنیک، طراحی و برنامه ریزی نیز جوان ترین فرماندهان را داشتیم. چند ماه از عملیات فتح المبین نگذشته و دشمن کاملا تاکتیک ها و تکنیک های ما را پیدا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه ما در عملیات فتح المبین، تیپ با فرمانده را به اسارت درآوردیم و دشمن به همه اصول و تاکتیک های ما پی برده بود، مطرح کرد: در آن روزها، همه برتری ها و اطلاعات از آن دشمن و کمترین توانمندی های فیزیکی در اختیار ما بود اما ما به توان غیرفیزیکی «یا حسین» مجهز بودیم و مدیران، فرماندهان و مسئولین ما جنس خاصی داشتند و مسلح به اخلاص و تقوا بودند.

مسئولینی که در تراز مدیران جهادی نیستند، بر شهدا خائن هستند 

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: صدام در مصاحبه ای با خبرنگاران بین المللی رسما اعلام کرده بود که اگر ایران خرمشهر را بگیرد، کلید بصره را به آن خواهم داد. در چنین ساعاتی که فتح خرمشهر اعلام شد، او با گلوله مغز فرمانده مشهور قرارگاه را متلاشی و هر کس را که بر می گشت اعدام می کرد، لذا رزمندگان اسلام ۲۰ هزار نیروی نظامی عراقی را به اسارت درآوردند و بیش از چند هزار تجهیزات خودرویی، تانکی و … به غنیمت گرفتند.

سردار آبنوش با بیان اینکه خرمشهر در عین ناباوری همه ناظرات جهانی، با ایثار و مقاومت به پیروزی رسید و سوم خرداد به سمبل استقامت تبدیل شد، تصریح کرد: تا قبل از فتح خرمشهر، سازمان های بین المللی توجهی به ما نداشتند و مقامات ما را در جلسات بازی نمی دادند و تا آن روز موضع آمریکا در مقابل ایران و عراق یکی بود اما پس از فتح خرمشهر، وزارت امور خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که با عراق ارتباط دوستانه و دیپلماسی برقرار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از آن زمان ایران در سطح بین الملل جایگاه پیدا کرد و توانست تاثیرگذار باشد و مفاد قطعنامه ها نیز تغییر کرد. افرادی که امروز حرف از مماشات، تسلیم شدن، کوتاه آمدن و مدارا با دشمن می زنند، نیم نگاهی به تاریخ چند ساله ایران داشته باشند. پس از فتح خرمشهر، امام خمینی (ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و هر کس که از کم ترین عقل و هوش نیز بردار است، به این موضوع اعتراف می کند.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ضرورت بررسی خصوصیات مدیران و فرماندهان آن دوران که جنگ را از سر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دور کردند، متذکر شد: مسئولین و مدیران امروز خود را با این ویژگی ها بسنجند؛ اگر در این تراز هستند که درود بر شرف آن ها اما اگر نیستند، بر همه شهدا خائن هستند. رزمندگان، فرماندهان و مدیران ما در دوران دفاع مقدس، جهادی بودند.

مدیر جهادی، اسیر وعده و وعیدها نمی شود

سردار آبنوش عنوان کرد: زمانی که واژه جهاد به میان می آید، نبرد با دشمن مطرح است. یک مدیر جهادی با تمام سلول های بدن خود باور دارد که دشمن او را محاصره کرده و شبانه روز رصد می کند، بنابراین شب نمی خوابد و شب عملیاتی می شود. یک مدیر شب عملیاتی سبک و چابک است و ویلا، باغ، خودرو و منزل او را اسیر نکرده و آماده فداکاری و جان دادن در راه دفاع از ارزش های نظام و انقلاب و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه یک مدیر جهادی اسیر وعده و وعیدها و تهدیدها نمی شود، با فامیل و اقوام معامله نمی کند، به فکر فردای خود و حفظ میز و صندلی و جایگاهش نیست و به موقع نه می گوید و به موقع نیز تسلیم می شود، اظهار کرد: شب عملیاتی بودن به معنای واقعی کلمه یعنی آماده بودن برای زدن به قلب دشمن. اگر ما توانستیم با حداقل امکانات بر تجهیزات و قوت و قدرت جهانی فائق بیاییم، به دلیل وجود این جنس مدیران و فرماندهان بود.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: آقایان مسئول، مدیران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آیا جنگ تمام شده است؟ خیر، این جنگ ادامه دارد اما جبهه تغییر کرده است. در آن روزها، گرفتار جنگ سخت و آفندی بودیم و جبهه و دشمن مشخص بود اما امروز در یک جنگ ترکیبی و شناختی قرار داریم. اگر در آن دوران دزد به خانه ما زده بود، امروز از درون خانه با دزد همراهیم و از زمین و هوا و خفا نیز به ما حمله می شود.

سردار آبنوش با طرح این سوال که چقدر از فرماندهان و مدیران جهادی آن روز امروز صحنه را مدیریت می کنند؟ برخی مسئولین اضافه کار و حق جلسات خود را دریافت و فکر می کند که بر گردن همه مردم ایران حق دارد، در صورتیکه یک مدیر جهادی، شب و روز و تعطیلات و مرخصی نمی شناسد و دائما در حال انجام امور، گره گشایی و رفع مشکلات و موانع است. مدیریت جنگ ترکیبی امروز که نظام، انقلاب، مملکت و مردم را تهدید کرده، نیازمند مدیران جهادی است.

امروز برخی مسئولین با تصمیمات خود دل مردم را می شکنند

به گفته وی، امروز بعضی از کسانی که به برکت خون شهدا و صدقه سر ایثار و فداکاری رزمندگان، در جایگاه و مسئولیتی قرار دارند، نگاه و اعتقاد آنچنانی به تمامیت کشور ندارند و با رفتار، کردار، تصمیم و مدیریت خود دل مردم را می شکنند و ضمن تضعیف روحیه آن ها، ناامیدی را به جامعه القا می کنند. در مجموع، دشمن شناسی، اعتقاد و باور به وجود دشمن، شب عملیاتی و آماده نبرد واقعی بودن و نگاه مولوی و اطاعتی به ولایت و رهبری ویژگی های مدیران جهادی است.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی در جنگ ها و عرصه های مختلف اذعان کرد: وی که فرماندهی بی نظیر و به معنای واقعی کلمه ژنرال بود، توانست بر دل ها، ملت ها و فرهنگ ها فرماندهی کند. در جنگ ۳۳ روزه لبنان که تعداد شهدای فرزندان و همسران نیروهای حزب الله بیشتر از خود آن ها و همه شواهد و قرائن دال بر شکست حزب الله بود، وی نزد رهبر معظم انقلاب رفت و گزارشات لازم را که امیدی در آن نبود، ارائه داد.

سردار آبنوش افزود: رهبر معم انقلاب به حاج قاسم فرمودند که برگرد و سلام مرا به سید حسن نصرالله برسان و بگو شما پیروز هستید، جوشن صغیر بخوانید. ای مسئولین و کارگزاران، این ژنرال تمام عیار اطاعت محض کرد و بازگشت و فرمایشات رهبری را به سید حسن نصرالله انتقال داد و او نیز پشت بیسیم اعلام کرد که هر کس صدای مرا می شنود، از همین لحظه جوشن صغیر بخواند و در نهایت نیز حزب الله پیروز شد.

وی با بیان اینکه هنوز هم همه در کره زمین مات و مبهوت هستند که چگونه در جنگ ۳۳ روزه لبنان، جبهه مقاومت پیروز شد، خاطرنشان کرد: مدیر جهادی از این جنس است که توانست ما را از گردنه ها و خطرات بسیار عبور دهد. اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، با چالش های مختلفی مواجه بودیم و به صورت همزمان ۷۲ تن از بهترین شخصیت ها و بزرگان نظام ترور شدند و رئیس جمهور و نخست وزیر به شهادت رسیدند.

چه شده که نظام را به چالش می کشید؟

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه علیرغم همه دشواری ها و چالش ها، پیروز شدیم و نظام را محکم کردیم، تصریح کرد: امروز فقط یک چالش داریم و آن هم مهار تورم است و برای تحقق آن نیازمند مدیران جهادی هستیم. ما بر همه مشکلات فائق آمدیم و امروز قدرت مطلق منطقه هستیم اما امروز چه اتفاقی افتاده که نظام را به چالش می کشید؟ مسئولین باید خصوصیات مدیر جهادی را در خود ایجاد کنند، اگر نمی توانند، شرف داشته باشند و کنار بروند.

سردار آبنوش در پایان مطرح کرد: مدیران جهادی کم هزینه بودند، به عنوان مثال، سردار حاج قاسم سلیمانی و حسین همدانی هیچ هزینه ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشتند و تمام وجود آن ها سرمایه بود اما امروز مدیران که از صبح تا غروب در محل کار هستند، چقدر برای نظام هزینه دارند؟ یک مدیر جهادی همچنین نباید برای نظام بهانه تراشی کند و باید فدا شود تا بر این جنگ ترکیبی نیز فائق بیاییم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17711

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.