• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

مکتب عاشورا با هیچ مکتب دیگری قابل قیاس نیست

  • کد خبر : 8721
  • 12 مرداد 1401 - 10:28
مکتب عاشورا با هیچ مکتب دیگری قابل قیاس نیست
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مکتب عاشورایی اسلامی با هیچ مکتب و فرهنگ دیگری قابل مقایسه نیست، این مکتب، ظرفیتی عظیم است که با محوریت آن می توان در راستای تعالی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام برداشت.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با حضور در مراسم آغاز به کار هیئت هنر و رسانه استان البرز که با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در حسینیه حوزه هنری این استان برگزار شد گفت: مکتب عاشورا جریان ساز و گفتمان محور است.

 وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی های فرهنگی ادامه داد: مکتب شیعه جریان ساز و گفتمان ساز است. مکتب عاشورایی اسلامی با هیچ مکتب و فرهنگ دیگری قابل مقایسه نیست، این مکتب، ظرفیتی عظیم است که با محوریت آن می توان در مسیر تعالی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام برداشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز  مطرح کرد: استفاده از ابزار هنر در مسیر تبیین و تعالی معارف الهی به ویژه واقعه عاشورای حسینی فرصتی بی نظیر برای رشد و کمال معرفتی است. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، راهبرد تعالی معرفتی جامعه را مشخص کرده اند.

ولایی برحق با بیان اینکه به واسطه بهره مندی از ظرفیت هنرمندان می توان مسیر بیانیه گام دوم و راهبر تعالی معرفتی را طی کرد گفت: قیام امام حسین (ع) جهادی معین و الهی برای تبیین اسلام حقیقی است، اسلام ناب به واسطه قیام حماسی عاشورا تبیین شد زیرا امام حسین(ع) پرچمدار جهاد تبیین بود.

شایان ذکر است، طی این آیین هیئت حسینی هنر و رسانه استان البرز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8721

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.