• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
در مراسم «اهدای عضو، اهدای زندگی» مطرح شد؛

میانگین شاخص اهدای عضو در البرز بالاتر از سطح كشور است

  • کد خبر : 17608
  • 31 اردیبهشت 1402 - 18:20
میانگین شاخص اهدای عضو در البرز بالاتر از سطح كشور است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: میانگین شاخص اهدای عضو در کشور 12 و در استان البرز ۱۶ و بالاتر از سطح کشور بوده که نشان دهنده اعتلای این فرهنگ در این استان و تلاش تیم پیوند در دانشگاه علوم پزشکی البرز است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در مراسم «اهدای عضو، اهدای زندگی» که با حضور خانواده های اهداکنندگان در پردیس دانشگاه برگزار شد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که در آن ذکر شده است، «هر کس جان یک نفر را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است» گفت: زبان و کلام از بیان مهربانی، انسانیت و اقدام ارزشمندی که خانواده‌ های اهدا کننده انجام می دهند، قاصر است و با هیچ کلمه نمی توان از این افراد قدردانی کرد.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه اهدای عضو خاطر نشان کرد: میانگین شاخص اهدای عضو در کشور ۱۲ و در استان البرز ۱۶ و بالاتر از سطح کشور بوده و این موضوع نشان دهنده اعتلای این فرهنگ خداپسندانه در این استان و تلاش تیم پیوند در دانشگاه علوم پزشکی البرز است.

صیادی با اشاره به ۴۷ مورد اهدای عضو در سال گذشته عنوان کرد: ۱۵۰ عضو از بیماران مرگ مغزی به نیازمندان و درخواست کنندگان عضو اهدا و در واقع نجات دهنده جان ۱۵۰ بیمار نیازمند پیوند شد. با توجه به اهمیت این موضوع و با هدف ترویج این فرهنگ و ماندگار شدن نام اهدا کنندگان، بوستان نام آوران اهدای عضو پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با حضور خانواده های اهدا کننده افتتاح می شود.

۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در صف انتظار هستند

دکتر امیرعباس واعظی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز در این مراسم بیان کرد: خانواده های اهدا کننده مهم ترین، بزرگترین و خداپسندانه ترین تصمیم را در سخت ترین شرایط زندگی خود می گیرند و اعضای عزیزان خود را به نیازمندان پیوند اهدا می کنند که ثمره این تصمیم تا سال های سال با نجات زندگی چندین بیمار باقی می ماند زیرا این اقدام بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه این اقدام ارزشمند و خداپسندانه خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور در انتظار پیوند هستند که لازم است علاوه بر ترویج این فرهنگ در جامعه با پیشگیری از بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، فشارخون و … که عوارض ناشی آن ها می تواند منجر به از کار افتادن برخی اعضای بدن افراد شود به کاهش نیاز بیماران به پیوند کمک کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17608

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.