• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

نامزدها از اقدامات تخریبی خودداری کنند/ برخورد قضایی در انتظار متخلفان انتخاباتی

  • کد خبر : 5156
  • 01 اردیبهشت 1400 - 12:57
نامزدها از اقدامات تخریبی خودداری کنند/ برخورد قضایی در انتظار متخلفان انتخاباتی
رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی این شهرستان بر پرهیز نامزدها و هواداران آن ها از انجام اقدامات تخریبی و برخورد قضایی با متخلفان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی بستامی رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی که برگزار شد با بیان اینکه سلامت انتخابات در راس برنامه های این ستاد قرار دارد گفت: اعتقاد بر این است که یکی از مواردی که باعث حضور حداکثری مردم پای صندق های رای می شود تضمین سلامت در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های رصد وقوع تخلفات انتخاباتی در این شهرستان آغاز شده، ادامه داد: هر گونه تخلف و جرائم در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها، درگاههای وب، شبکه پیامکی تلفن همراه، بات ها و ربات ها رصد و به تمام نامزدها و هواداران آن ها هشدار داده می شود از شعارنویسی، پخش اعلامیه و شب نامه خودداری کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد همچنین خاطرنشان کرد: نامزدها از تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی با مضمون سیاه نمایی چهره نظام، تشویش اذهان عمومی و ترویج مطالب خلاف واقع له یا علیه انتخابات و کاندیداهای انتخاباتی جلوگیری کنند در غیر این صورت با مجرمین و متخلفین در این حوزه برخورد سریع و قاطع قانونی به عمل خواهد آمد.

بستامی با اعلام تعیین شعبات ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمام حوزه‌های قضایی توسط رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان البرز متذکر شد: فعالیت تبلیغاتی مدیران و مسئولان و کارکنان دستگاه های دولتی، عمومی و وابسته به دولت با وجهه شخصیت حقوقی، در ساعات اداری یا واگذاری امکانات دولتی و عمومی به کاندیداهای معین، ممنوع است و برخورد با هر گونه تخلف در دستور کار ستاد قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد در پایان گفت: در نشست اخیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان اشتهارد، ضمن اعلام موارد قانونی و مشخص شدن اعضا، وظائف و اهداف ستاد شهرستان، ۱۹ مصوبه نیز تصویب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5156

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.