• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

نتایج ایمنی زایی و دوز موثر واکسن «رازی کووپارس» به زودی اعلام می شود

  • کد خبر : 5449
  • 15 اردیبهشت 1400 - 11:25
نتایج ایمنی زایی و دوز موثر واکسن «رازی کووپارس» به زودی اعلام می شود
سخنگوی پروژه واکسن «رازی کووپارس» با بیان اینکه تاکنون مشاهدات، حاکی از ایمنی زایی مورد انتظار واکسن «کووپارس» است، گفت: پس از جلسه بررسی و ارزیابی ایمنی زایی این واکسن برای آغاز فاز دوم کارآزمایی، نتایج ایمنی زایی آن اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی، سخنگوی پروژه واکسن «رازی کووپارس» موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی این واکسن گفت: دوز اول و دوم واکسن به تمام ۱۳۳ نفر داوطلب فاز نخست تزریق شده و ۲۸ نفر از داوطلبین نیز نوبت سوم واکسن یعنی دوز استنشاقی را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: روند خوبی که تاکنون از این واکسن گزارش شده در ادامه نیز به لحاظ ایمنی، مشاهده شده و تنها عوارض خفیفی مانند درد مختصر محل تزریق یا کمی سردرد بوده و از نظر آنزیم های کبدی مشکل خاصی اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی پروژه واکسن «رازی کووپارس» همچنین با بیان این که امروز چهارشنبه جلسه بررسی و ارزیابی ایمنی زایی این واکسن برای آغاز فاز دوم کارآزمایی برگزار می شود، افزود: پس از این نشست، نتایج ایمنی زایی اعلام خواهد شد، گرچه مشاهدات و‌ گزارش ها تاکنون، حاکی از ایمنی زایی مورد انتظار و بسیار خوب واکسن «کووپارس» بوده است.

فلاح مهرآبادی اذعان کرد: با توجه به این که فاز یک بالینی واکسن کرونای موسسه رازی، در دوزهای پنج، ۱۰ و ۲۰ میکروگرم در ۲۰۰ میکرولیتر انجام گرفته، دوز مناسب به لحاظ میزان اثربخشی و دوز موثر برای ادامه کارآزمایی بالینی نیز پس از این جلسه مشخص خواهد شد.

وی از ثبت نام بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر داوطلب تا روز گذشته برای مجموع هر دو فاز خبر داد و گفت: در فاز یک، غربالگری ۷۰۰ نفر و در فاز دوم نیز تاکنون غربالگری حدود ۳۰۰ نفر انجام شده است که بلافاصله پس از دریافت مجوزهای آغاز فاز دو، تزریق واکسن به این داوطلبان نیز آغاز می شود.

سخنگوی پروژه واکسن «رازی کووپارس» همچنین تاکید کرد: این واکسن تنها در صورتی به صورت انبوه تولید خواهد شد که تمام مراحل بالینی و‌ فاز سوم را به طور کامل و با موفقیت پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5449

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.