• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج:

نقشه فرهنگی اجتماعی کلانشهر کرج تدوین شد

  • کد خبر : 17444
  • 27 اردیبهشت 1402 - 16:14
نقشه فرهنگی اجتماعی کلانشهر کرج تدوین شد
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج از تدوین و ابلاغ نقشه فرهنگی اجتماعی این کلانشهر با هدف جلوگیری از موازی کاری و اجرای برنامه های شاخص و اثرگذار فرهنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج از تدوین و ابلاغ نقشه فرهنگی اجتماعی این کلانشهر با هدف جلوگیری از موازی کاری و اجرای برنامه های شاخص و اثرگذار فرهنگی توسط این کمیسیون خبر داد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس، امسال ۱۰ ابر پروژه و برنامه شاخص فرهنگی از جمله ساخت یک فیلم سینمایی در کرج و ساخت فیلم و سریال با موضوع این کلانشهر در برنامه کاری مدیریت شهری قرار گرفته است.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای ملی و مهم استانی با رویکرد فرهنگی از دیگر اقداماتی است که مدیریت شهری کرج در سال جاری طبق مهندسی فرهنگی نسبت به اجرای آن ها اهتمام می ورزد.

حجت الاسلام سعیدی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ۶۸ دستگاه، نهاد و موسسه فرهنگی برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: شهرداری کرج با هیچ دستگاه و نهاد خارج از نقشه راه و مهندسی فرهنگی استان مساعدتی نخواهد داشت.

وی افزود: دستگاه هایی که خواستار بهره مندی از ظرفیت های مدیریت شهری هستند باید در چارچوب برنامه های فرهنگی مطابق نقشه مهندسی فرهنگی اقدام کنند. امسال شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نقش فعال تری را ایفا خواهند کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: کمک های بلاعوض شهرداری کرج به دستگاه ها، نهاد ها و تشکل های مردم نهاد فقط در قالب نظام مسائل شهری قابل پذیرش است و به هیچ عنوان کمک دیگری به دستگاه ها نخواهیم داشت.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و فرهنگی و تشکل های مردم نهاد می توانند با ارائه برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری پس از تصویب شورای اسلامی شهر، از کمک های شهرداری برخوردار شوند.

وی در خصوص احداث سینمای جدید در کرج گفت: این سینما پس از تائید نهایی در خیابان کسری واقع در جهانشهر احداث می شود. طبق نقشه ترسیمی، تلاش بر آن است در اجرای پروژه های فرهنگی از موازی کاری جلوگیری شود و پروژه ها و برنامه های موردنظر با انسجام و یکپارچگی به سرانجام برسند.

حجت الاسلام سعیدی، تجلیل از قهرمانان حوزه دفاع مقدس و فرهیختگان شهر، ساخت سردیس کمک  شبکه سه سیما در خصوص معرفی شهر کرج، برگزاری جشنواره تئاتر و فیلم و کمک به برگزاری اردوهای راهیان نور و اربعین حسینی را از جمله برنامه های فرهنگی مدیریت شهری کرج در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.