• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

نماز عید فطر در بقاع متبرکه شاخص البرز برگزار می شود

  • کد خبر : 7895
  • 11 اردیبهشت 1401 - 12:20
نماز عید فطر در بقاع متبرکه شاخص البرز برگزار می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه بر اساس سنت الهی و نبوی اولین روز شوال با اقامه نمار عید سعید مومنان دو بال بندگی را به صورت کامل تصاحب و به سوی خداوند پرواز می کنند اعلام کرد: نماز عید سعید فطر امسال نیز در بقاع متبرکه شاخص استان البرز برپا می شود.  

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: از آن جایی که پایان ماه مهمانی خدا، نیایش و خودسازی انسان ها منتهی به عید سعید فطر است، خداوند تبارک و تعالی در راستای رهایی انسان از رذائل مادی، هر آنچه که شایسته یک انسان متدین و مومن نیست را از دامن وی دور می کند اما با شرط و شروطی که اعلام کرده است.

وی افزود: شرط اساسی و محوری پاک کردن دامن انسان از آلودگی ها این است که بنده، خودش صادقانه بخواهد در این دریا و اقیانوس پاکی قرار گیرد، خداوند به لحاظ قسمی که شیطان خورده تا بندگان را از راه به در کند، به آنان فرصتی داده تا در ماه مبارک رمضان مهمان درگاه خداوند باشند و شیطان را شکست دهند و انسان نیز از این جهت که به درگاه الهی تقرب پیدا کرده باید شاد باشد و این شادی را جشن بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به خطبه آخر ماه شعبان که محورش مغفرت و رحمت است اشاره کرد و افزود: بخش دیگری از این رحمت الهی نسبت به بندگان در ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و عید فطر اتفاق می افتد زیرا در این زمان انسان به پاکی رسیده و شیطان در مقابل بندگان شکست خورده است که به برکت و شکرانه این مهم، نماز عید فطر با اتحاد و انسجام برپا می شود.

حجت الاسلام دشتکی اذعان کرد: در ادعیه و روایات به آمرزش انسان در ماه رمضان به خصوص در شب های قدر تاکید شده اما به جمعه آخر این ماه مبارک تاکید ویژه ای شده است و در دعای معروف این روز از خدا می خواهیم که ما را ببخشد و تا ما را نبخشیده آن روز را بر ما مگذراند و این ها همه حکایت از رحمان و رحیم بودن پروردگار عالمیان است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند بندگانش را دوست دارد و خواهان عزت آن هاست به همین جهت در طول سال زمان هایی را مشخص می کند تا بندگان به درگاه او روی آورده و طلب آمرزش و بخشش کنند و جاماندگان نیز در روز عید سعید فطر و نماز عید نامه بخشش و مغفرت را از خداوند طلب کرده و آن را اخذ می کنند و پروردگار نیز راه را برای بخشش آن ها هموار می کند تا سعادتمند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: همه ساله برنامه ضیافت الهی و محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه استان البرز برگزار می شود، امسال نیز توفیق داشتیم بیش از ۵۰ محفل قرآنی را در ۲۶ بقعه متبرکه اجرا کنیم که با استقبال خوب مومنان روزه دار نیز روبرو شد.

حجت الاسلام دشتکی اضافه کرد: مراسم سخنرانی، مداحی و مناجات خوانی در بقاع متبرکه، تولید بیش از ۸۰ عنوان محتوای متناسب با این ماه و انتشار آن ها در فضای مجازی، برپایی خیمه های معرفت و حضور کارشناسان دینی و مذهبی در این خیمه ها جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی نیز از جمله اقدامات این اداره کل در طول ماه مبارک رمضان بود.

وی به برپایی سفره های افطاری ساده نیز اشاره کرد و یادآور شد: افطاری دادن به بیش از ۱۲۰ نفر در بقاع متبرکه و مناطق پیرامون آن ها و همچنین تهیه پنج هزار بسته معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان از طریق مراکز افق بقاع و از محل موقوفات مرتبط و رساندن به دست نیازمندان شناسایی شده نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در ماه مبارک رمضان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه دار با بیان اینکه بر اساس سنت الهی و نبوی و حضرات معصومین (ع) و دستور الهی اولین روز شوال با اقامه نمار عید سعید مومنان دو بال بندگی را به صورت کامل تصاحب و به سوی خداوند پرواز می کنند اعلام کرد: نماز عید سعید فطر امسال نیز در بقاع متبرکه شاخص استان البرز برپا می شود.  

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7895

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.