• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز:

نگاه دستگاه های دولتی باید کمک و هدایت سرمایه گذار باشد

  • کد خبر : 16860
  • 16 اردیبهشت 1402 - 16:58
نگاه دستگاه های دولتی باید کمک و هدایت سرمایه گذار باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: نگاه دستگاه های دولتی باید کمک و هدایت سرمایه گذار باشد؛ سرمایه گذار نباید در سازمان های دولتی گرفتار بروکراسی اداری شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سیف الله اسداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز امروز در جلسه رفع موانع و مشکلات اکوکمپ گردشگری دستکندهای صخره ای اشتهارد که با حضور دستگاه های مرتبط در محل این دستکندها برگزار شد، گفت: روند انتخاب پیمانکار توسط سرمایه گذار با نظارت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تا یک هفته آتی عملی شود.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات آب و برق و درخواست از دستگاه های متولی برای اقدام به همکاری های لازم تا ۱۰ روز آینده مطرح کرد: نگاه دستگاه های دولتی باید کمک و هدایت سرمایه گذار باشد؛ سرمایه گذار نباید در سازمان های دولتی گرفتار بروکراسی اداری شود. باید تلاش شود که سرمایه‌گذار احساس امنیت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ضمن قدردانی از حمایت اداره کل میراث ‌فرهنگی این استان از سرمایه‌گذاران، رونق گردشگری را یکی از ارکان توسعه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: با تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران می‌توان از ظرفیت‌های موجود در زمینه گردشگری به نحو احسن استفاده و به توسعه اقتصاد استان کمک کرد.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز نیز در این جلسه این منطقه را ظرفیتی بی نظیر برای جذب گردشگر و حمایت از سرمایه گذار را از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: آنچه محوطه دستکندها را خاص می کند، وجود چنین سازه هایی در چنین محوطه جغرافیایی است که از بقایای بستر یک دریای بزرگ باستانی و بر اثر فعل و انفعالات گسل جوان اشتهارد ایجاد شده است. امیدواریم با اجرای طرح اکوکمپ گردشگری در این منطقه به توسعه اقتصادی و گردشگری استان کمک شود.

گفتنی است منطقه دستکند‌های صخره ای اشتهارد از سال ۱۳۹۰ شناسایی و از سال ۱۳۹۲ پرونده ثبت در فهرست میراث ملی انجام و در سال ۱۳۹۵ نیز برای شورای ‌عالی سیاستگذاری ثبت آثار ارسال شد. فضاهای معماری دستکند شامل شاه نشین، منطقه‌ای مانند فضای نگهبانی و فضای مراسم آئینی با خاصیت آکوستیک است. سفال‌های یافت شده از این منطقه نیز مربوط به دوره‌های مختلف اشکانی، ایلخانی، تیموری و صفوی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16860

ثبت دیدگاه

  1. где купить справку spravki-kupit.ru

  2. Hurrah! At last I got a weblog from where I know how to really take helpful information regarding my study and knowledge. диплом ۲۰۲۳

  3. I’m now not positive where you are getting your info, however good topic. I needs to spend a while learning more or understanding more. Thank you for wonderful information I used to be on the lookout for this information for my mission. гостиничные чеки купить спб

  4. Howdy! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There’s a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.