• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
امام جمعه کرج:

نگذارید کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود/ کم‌کاری ها و ترک فعل‌ها را کنار بگذارید

  • کد خبر : 16415
  • 08 اردیبهشت 1402 - 22:27
نگذارید کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود/ کم‌کاری ها و ترک فعل‌ها را کنار بگذارید
امام جمعه کرج گفت: نگذارید کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود. در راستای رشد تولید، باید موانع تولید را از سر راه برداریم که یکی از مهم ترین موانع، مسئولینی هستند که دلداده غرب بوده و چشم به بیگانه دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: در طول تاریخ تمدن اسلامی، فرقه‌ها و گروه‌های بسیاری به اسلام و مسلمین ضربه زدند و خسارت وارد کردند اما جنایت وارد شده به اسلام در یوم المصیبه، بسیار سنگین بود و صدمات فراوانی به شیعه و اهل سنت وارد کرد.

وی بیان کرد: این اقدام مقدمه ای شد تا بتوانند به اسم شرک، آثار اسلامی را در سراسر دنیا تخریب کنند و از بین ببرند، حتی قصد قبر منور رسول اسلام (ص) را هم داشتند که موفق به این کار نشدند. اگر خط مقاومت اسلامی و جبهه متحد امروز نبود، مسیر در اختیار صهیونیست ها با مدیریت کشورهای استکباری و استفاده از ثروت، سلاح و رسانه و دست نشانده بودن برخی کشورها و سلطه آن ها بر جهان اسلام بیشتر از امروز بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: سنگ بنای مقاومت که توسط امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی گذاشته شد و به ‌مرور رشد کرد و بالنده شد، امروز در حال ثمر دادن است و می بینیم که از درون سرزمین‌های اشغالی خبرهای ویژه به گوش می‌رسد و هر روز پایه‌های ظلم صهیونیستی سست‌تر و به اضمحلال نزدیک‌تر می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه این موضوع به فرزندان و جوانان کشورهای اسلامی نوید می دهد که به‌زودی در کنار یکدیگر، در قدس شریف به اقامه ‌نماز خواهیم پرداخت، خاطرنشان کرد: در این پیچ تاریخی که به نفع جبهه اسلام در حال گردش است و روابط با برخی کشورها به حالت عادی بر می‌گردد، نباید دشمنی‌های دشمنان و حتی چرخش رفتاری برخی از آنان را ساده‌انگاری کرد.

یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت کشور، کارگران هستند

وی با تاکید بر اینکه همه باید هوشیار باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم، به دهم اردیبهشت ماه، سالگشت اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و روز ملی خلیج فارس اشاره و بیان کرد: خلیج‌فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن، در طول تاریخ با همین نام ثبت ‌شده و مردم جهان آن را با نام خلیج‌ فارس یا دریای پارس می‌شناسند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه حتی در اسنادی که مربوط به ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح و در کتاب‌هایی مربوط به یونان است، این خلیج را خلیج‌فارس می‌دانند، مطرح کرد: هر از چند گاهی نظام سلطه با تحریف و دروغ‌پردازی برای خلیج‌فارس اسامی دیگری جعل می‌کند تا شاید بتواند به این وسیله به استقلال ملی نظام اسلامی خدشه‌ای وارد کند.

به گفته آیت الله حسینی همدانی، ایران کشوری مستقل و با مرزی مشخص است که تا به امروز هر کس بی‌اجازه وارد مرزهای ما شده، یا خود را خیس و یا با ذلت فرار کرده است. دشمنان باید این نکته را آویزه گوش خود کنند که اگر اقدام نسنجیده‌ای راجع به ایران اسلامی داشته باشند، حتماً اقدامات سنجیده ‌ایران نابودی کامل آنان را جلو خواهد انداخت.

وی ضمن تبریک روز کار و کارگر عنوان کرد: همه ما به‌خوبی می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشور کارگران هستند و چرخ‌های تولید کشور در صنایع ‌کوچک و بزرگ در عرصه‌های مختلف با تلاش و جدیت آن ها به حرکت در می‌آید و آبادانی و رفاه را به همراه می‌آورد لذا در روایات و سفارش‌های ائمه هدی علیهم‌السلام به این جایگاه توجه خاصی شده است.

یکی از مهم ترین موانع تولید، مسئولین دلداده غرب هستند

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در بیانی فرمودند: دو قشر از ملت، ستون فقرات کشور و انقلاب‌اند؛ یک قشر، قشر کارگر که با مجاهدات پیگیر خود، قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه‌دار خود انقلاب را به پیروزى رساندند و بعد از انقلاب هم آن‏ها هستند که با کوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به‌پیش مى‏برند. این کار نیروهای کارگر است.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: خط قرمز تفکری کارگران ما اسلام و انقلاب و ارزش‌های آن هاست که تا به امروز هم در این مسیر ایستاده اند ولو خناسانی خواستند کارهایی انجام دهند اما این‌ها محکم در مقابل آن افراد ایستادگی کردند. جایگاه کارگر، رفیع و جایگاه خدا بوده زیرا اولین کارگر عالم خداست که موجودات و عالم هستی را خلق کرده است؛ بنابراین تکریم از کارگر، تکریم از خداست.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه در سال رشد تولید، میدان‌داری این جبهه بر دوش و بازوان پرتوان سربازان این عرصه یعنی کارگران است، افزود: ما هم در این مسیر وظایفی را بر عهده داریم که کمترین آن، ترویج و نشر خرید کالای ایرانی است. کالای ایرانی یعنی محصول کار و جهادِ کارگر ایرانی در این کارزاری که همه دشمنان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا در این میدان، کشور را زمین‌گیر کنند.

وی تقویت این جبهه را مستلزوم خرید محصولات ایرانی است، گفت: هر کس کالایی که تولید داخلی آن وجود دارد اما غیر آن را می‌خرد، به جبهه دشمن کمک کرده است؛ نگذارید کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود. در راستای رشد تولید، باید موانع تولید را از سر راه برداریم که یکی از مهم ترین موانع، مسئولینی هستند که دلداده غرب بوده و چشم به بیگانه دارند و با انواع حیل فرصت رشد به داشته‌ها و تولیدات داخلی نمی‌دهند.

قرارگاه اقتصادی در استان البرز نداریم

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مسئولین، دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ‌مردمی‌ کردن اقتصاد را زودتر در دستور کار قرار دهند و اقدامات لازم لااقل در این استان عملیاتی شود، بیان کرد: در استان البرز با اینکه موقعیت‌های اقتصادی فراوانی وجود دارد، قرارگاه اقتصادی نداریم و با پرسشی که کردم جلسه‌ای به این عنوان برگزار نمی‌شود که این روند باید به‌سرعت اصلاح شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به دوازدهم اردیبهشت، سالگشت شهادت معلم انقلاب، علامه مرتضی مطهری و روز معلم، معلمان را چشم و چراغ ملت دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به آن ها و قدردانی از جایگاهشان عنوان کرد: یکی از کسانی که قبل و بعد از انقلاب در عرصه جهاد تبیین کم‌نظیر بود، شهید مطهری است.

امام جمعه کرج افزود: او با دقت تمام شبهات مختلف فکری، عقیدتی، فلسفی و اخلاقی که در آن روزگار جوانان با آن مواجه بودند را شناسایی می‌کرد و با استفاده از فرهنگ ناب قرآن و عترت به آن ها پاسخ می‌داد و هر جا که می‌دید در گفتار و نوشتاری تفکرات غربی و شرقی را با اسلام مخلوط می‌کنند، بالصراحه در مقابل التقاط‌ می‌ایستاد، به‌خصوص تفکرات لیبرالیستی و کمونیستی را عالمانه و منصفانه نقد و بی‌اعتبار کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری، توطئه‌های فکری را شناسایی می‌کرد و از بین می‌برد، گفت: یکی از توطئه‌های استعمار که از دوران مشروطه آغاز شده بود، تعلیم افرادی به نام منورالفکر و روشنفکر بود که بتوانند با بیان، قلم و رفتارشان سیاست‌های استعماری اسلام‌زدایی در مسیر غرب‌زدگی را در ایران هدایت کنند و مردم مسلمان اما غرب‌زده باشند و همه تلاش این‌ها این بود که هویت اسلامی ملت را از درون از بین ببرند.

تحول در نظام آموزش و پرورش در ابعاد مختلف دنبال شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به جایگاه و نقش مهم معلم در جامعه، تصریح کرد: ما امروز در حال سپری کردن گام دوم انقلاب به سمت پیشرفت و تمدن سازی هستیم. چند کار مهم و فوری باید انجام شود؛ اول تربیت نسل جوان مؤمن انقلابی که لازمه پیشرفتِ تعهد محورِ مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که این مهم صورت نمی‌گیرد مگر وقتی‌ غفلت‌های سال‌های گذشته در تعلیم و تربیتِ معلم تراز انقلاب را با احیای دقیق دانشگاه فرهنگیان و تربیت و استخدام معلم تراز، جبران کنیم.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: تحولی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید در نظام آموزش‌وپرورش ما در ابعاد مختلف دنبال شود. این جایگاه مهم و مؤثر در سعادت مادی و معنوی جامعه مورد طمع دشمنان است که در جریانات اخیر دیدید که چگونه قصد داشتند از رشد و کارایی این مجموعه جلوگیری کنند، هم برای معلمان مسئله درست می‌کنند، هم برای دانش آموزان.

وی با بیان اینکه عده ای حتی شده به‌عنوان خیرخواهی با اسنادی مثل ۲۰۳۰ بتوانند ریشه تعلیم و تربیت ما را از بین ببرند، این کار را می‌کنند، اظهار کرد: نقش و جایگاه معلم و تأثیرگذاری او در جامعه، بر کسی پوشیده نیست. گذشته از تعلیم که تا عالی‌ترین مراحل آموزش فرزندان ما را همراهی می‌کند، بخشی از تربیت که والدین باید داشته باشند را نیز معلم بر عهده دارد؛ معلمان ماموریت حساسی دارند و آینده نسل ما دست آن هاست.

امام جمعه کرج به انتظارات معلمان پرداخت و مطرح کرد: رسیدگی جدی به مطالبات صنفی که معلمان دارند در تأمین آرامش روانی جامعه و بهتر و باکیفیت شدن فعالیت مؤثر آنان نقش دارد که از دولت سیزدهم توقع این است ‌همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، خرج کردن در آموزش‌وپرورش را سرمایه‌گذاری می‌دانند به این موضوع نگاه و توجه کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به رصد اقدامات دستگاه های مختلف در خصوص مسئله عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: گاهی حرکاتی در استان صورت می گیرد که مشخص می شود دستگاه مربوطه غافل است. به این موضوع توجه کنید و کم‌کاری ها و ترک فعل‌ها را کنار بگذارید. برای بار چندم است که گفته می‌شود نزد خدای تعالی و پیامبر و آل او شرمنده خواهید شد، اگر توانایی انجام کاری را داشته باشید و انجام ندهید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16415

ثبت دیدگاه

  1. cefadroxil 500mg usa cost finasteride purchase propecia

  2. fluconazole 100mg without prescription buy acillin order cipro 1000mg without prescription

  3. buy bimatoprost without a prescription careprost canada desyrel oral

  4. order sildenafil generic suhagra canada sildenafil 100mg england

  5. purchase absorica generic cost azithromycin order zithromax 500mg pill

  6. cost azithromycin prednisolone 5mg over the counter neurontin for sale

  7. ivermectin 200mg buy cheap generic stromectol deltasone 40mg for sale

  8. buy lasix pill ventolin inhaler best allergy medicine for adults

  9. levitra usa buy levitra without a prescription hydroxychloroquine 200mg ca

  10. buy vardenafil without prescription plaquenil buy online plaquenil 200mg over the counter

  11. buy mesalamine generic order irbesartan pills buy irbesartan 150mg pill

  12. buy olmesartan medication depakote 250mg canada cheap divalproex 500mg

  13. purchase temovate online cheap buy buspar 5mg for sale buy amiodarone generic

  14. order diamox pills imdur 40mg over the counter imuran price

  15. carvedilol 25mg oral where can i buy carvedilol buy aralen 250mg generic

  16. lanoxin 250mg canada lanoxin canada cost molnupiravir 200mg

  17. how to get naproxen without a prescription buy naproxen 500mg online cheap prevacid 30mg pill

  18. how to get albuterol without a prescription protonix sale buy pyridium 200mg pill

  19. buy montelukast online cheap dapsone price order avlosulfon 100 mg without prescription

  20. olumiant 2mg drug olumiant 4mg cost buy atorvastatin online cheap

  21. buy generic adalat online brand adalat 10mg fexofenadine 180mg pill

  22. buy norvasc 5mg for sale buy omeprazole without prescription order generic prilosec 10mg

  23. buy dapoxetine 60mg sale cytotec for sale buy xenical 120mg pills

  24. order metoprolol 100mg pills where to buy lopressor without a prescription order medrol online

  25. purchase diltiazem for sale buy diltiazem pills for sale allopurinol 300mg canada

  26. oral triamcinolone loratadine cost loratadine 10mg brand

  27. order rosuvastatin 20mg pill how to buy rosuvastatin buy domperidone pills

  28. ampicillin 500mg tablet buy flagyl 200mg sale brand metronidazole 200mg

  29. sumycin 500mg drug buy tetracycline 250mg generic buy ozobax generic

  30. toradol 10mg brand order toradol pill cheap inderal 10mg

  31. order erythromycin 500mg generic buy erythromycin without prescription order nolvadex 20mg sale

  32. order reglan 20mg cost reglan 20mg order esomeprazole pill

  33. buy generic budesonide generic ceftin 500mg careprost medication

  34. order topiramate 200mg online order levofloxacin 500mg online levaquin buy online

  35. robaxin over the counter order trazodone 100mg online cheap sildenafil us

  36. buy dutasteride paypal buy avodart 0.5mg for sale mobic 15mg without prescription

  37. order aurogra 100mg generic buy estrace 2mg pills estradiol order

  38. celebrex online order order tamsulosin 0.4mg online purchase ondansetron online

  39. lamotrigine 50mg drug minipress for sale order prazosin 1mg without prescription

  40. aldactone 100mg drug spironolactone 100mg cheap buy valacyclovir generic

  41. купить медицинскую справку spravki-kupit.ru

  42. If you desire to get much from this article then you have to apply such strategies to your won blog. диплом о высшем в москве

  43. order tadalafil 20mg generic cost diflucan buy cheap ed pills

  44. buy terbinafine without a prescription trimox medication amoxicillin 500mg cost

  45. Excellent post. I’m going through some of these issues as well.. гостиничные чеки спб

  46. azulfidine 500mg for sale benicar 10mg over the counter calan 120mg over the counter

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.