• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0
نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز:

هدف‌گذاری افزایش رقم مبادلات تجاری سالانه میان ایران و سوریه

  • کد خبر : 27731
  • 10 اردیبهشت 1403 - 9:52
هدف‌گذاری افزایش رقم مبادلات تجاری سالانه میان ایران و سوریه
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی صورت گرفته در ایران برای افزایش رقم مبادلات تجاری سالانه کشورمان با سوریه به عدد ۵۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، یدالله مالمیر، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در نشستی با هیات تجاری ۱۰۰ نفره از کشور سوریه در اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: امید است حضور این هیات تجاری موجب خیر و برکت برای استان ما باشد، لطفی که کشور دوست و همسایه سوریه در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در حق ما روا داشت را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر پا شده است، افزود: طبق آمار اعلامی بیش از ۸۰ کشور جهان برای بازدید از این دوره نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و حدود ۸۰۰ شرکت و برند صادراتی ایران در این رویداد مهم حضور دارند، پاویون استان البرز نیز در این نمایشگاه فعال است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز عنوان کرد: البرز از نظر مساحت کوچک‌ترین استان کشور است که ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع وسعت دارد و با دارا بودن حدود چهار میلیون نفر جمعیت پنجمین استان پرجمعیت کشور است. در سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات از البرز ثبت شد و پیش بینی می شود که این میزان تا پایان سال ۱۴۰۳ به دو میلیارد دلار برسد.

مالمیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی البرز در حوزه های صنایع دارویی، غذایی، نساجی، قطعات خودرو، کشاورزی، پلاستیک و شوینده و آرایشی و بهداشتی افزود: صنعت و کشاورزی دو قطب مهم اقتصادی استان البرز هستند و با توجه به چنین پتانسیل‌های بالایی امید است که ارتباط قوی‌تری میان فعالان اقتصادی البرز با تجار سوریه برقرار شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه کل مبادلات تجاری ایران و سوریه در سال گذشته ۱۶۴ میلیون دلار بوده است، مطرح کرد: این عدد پائین است و به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست، با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی صورت گرفته برای افزایش رقم مبادلات تجاری سالانه کشورمان با سوریه به عدد ۵۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به شکل‌گیری فعالیت اتحادیه تجار امین برای برقراری گسترش دامنه ارتباط میان ایران، سوریه و کشورهای مجاور از جمله سوریه و لبنان اظهار کرد: امید آن می رود که روابط اقتصادی میان ایران و سوریه افزایش یابد و برگزاری جلسات B2B میان فعالان اقتصادی البرز و سوریه در حاشیه این نشست منشا تعاملات سازنده میان فعالان اقتصادی دو کشور باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27731

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.