• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد؛

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای البرز/ افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا محتمل است

  • کد خبر : 18064
  • 09 خرداد 1402 - 15:28
هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای البرز/ افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا محتمل است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وضعیت نارنجی این استان گفت: احتمال جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت و گو با پایگاه خبری دیده بان البرز با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وضعیت نارنجی این استان گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است.

وی عنوان کرد: با توجه به ماهیت تندری و محلی این سامانه و چینش فشار سطح زمین، برای روز چهارشنبه دهم خرداد ماه، وزش باد لحظه‌ای و شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار، رعد و برق و در پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: ممکن است این شرایط موجب آسیب به سازه های موقت و سست و شکسته شدن درختان در سطح شهر شود. همچنین احتمال جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

غفاری بر ضرورت عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال، محکم کردن سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18064

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.