• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز:

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت آغاز شد

  • کد خبر : 13557
  • 13 بهمن 1401 - 2:44
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت آغاز شد
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز از برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در محورهای موضوعی ۱۷ گانه و در ۶ بخش اصلی خبر داد.

ابراهیم نوروزی فر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز و دبیر هفدهمین جشنواره بین المیللی فیلم مقاومت، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، با اشاره به برگزاری این جشنواره بین المللی بیان کرد: فعالیت های استانی در راستای برگزاری این دویداد در حال انجام است.

وی افزود: فراخوان جشنواره از ۲۲ آذر سال جاری در محورهای موضوعی ۱۷ گانه و در ۶ بخش اصلی، نسل روایت، دفاع مقدس، جهان بدون اسراییل، روایت قلم و بخش نقد و پژوهش علوم انسانی و سینمای مقاومت منتشر شد و در اختیار سینماگران و علاقمندان به حضور در این رویداد جهانی قرار گرفت.

دبیر استانی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح وبا شعار گفتمان مقاومت، نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف اسفندماه سال جاری در خلیج همیشه فارس برگزار خواهد شد.

بخش های این جشنواره:

نوروزی فر بیان کرد: این جشنواره در بخش های اصلی (جایزه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی)، فیلم بلند (سینمایی، مستند، پویانمایی) و سریال و فیلم کوتاه (داستانی، مستند و پویانمایی) و به صورت بین المللی برگزار می شود و تمام آثار داخلی و خارجی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز عنوان کرد: آثاری که در دوره های قبل این جشنواره ارائه نشده اند، می توانند در بخش نسل روایت (جایزه شهید محسن حججی) شامل فیلم کوتاه (داستانی، مستند و پویانمایی) در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت کشف استعداد و تربیت فیلمسازان گام دوم انقلاب اسلامی، به مثابه آینده سازان سینمای مقاومت، هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، بخش نسل روایت را به عنوان رویکرد اصلی و ممتاز جشنواره مورد توجه قرار داده است.

دبیر استانی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اذعان کرد: بخش دفاع مقدس (جایزه مرحوم رسول ملاقلی پور)، شامل فیلم بلند (سینمایی، مستند، پویانمایی) و سریال، فیلم کوتاه (داستانی، مستند و پویانمایی) خواهد بود.

نوروزی فر اضافه کرد: بخش جهان بدون اسراییل (جایزه شهید عماد مغنیه) نیز شامل فیلم بلند و سریال (سینمایی، مستند، پویانمایی) و فیلم کوتاه (داستانی، مستند و پویانمایی) و بخش روایت قلم نیز شامل بخش های فیلم نامه (جایزه شهید سید مرتضی آوینی)، فیلم نامه های بلند، کوتاه، اقتباسی است.

وی اظهار کرد: بخش نقد و پژوهش علوم انسانی و سینمای مقاومت (جایزه مرحوم نادر طالب زاده) نیز شامل کتاب، پژوهش، پایان نامه، مقاله، نقد خواهد بود. محورهای موضوعی این جشنواره نیز شامل سینمای شهید و شهادت؛ گفتمان مقاومت، سینمای خلیج فارس؛ امنیت همسایگان و تهدید نظام سلطۀ بین الملل هستند.

محورهای این جشنواره:

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان البرز اعلام کرد: سینمای امید صادق؛ رستاخیز علم و فناوری و جلوه های امیدآفرین جبهه مقاومت و سینمای دفاع مقدس هشت سالۀ ایران در برابر حزب بعث عراق و آمریکا، سینمای انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و افق تمدنی جهان اسلام و سینمای زنان مقاومت و نقش آنان در آیندۀ جبهه مقاومت از محورهای این جشنواره هستند.

نوروزی فر، سینمای پیشرفت و آرمان فتح آخرالزمانی مستضعفان، سینمای افول آمریکا؛ تضعیف قدرت نرم و سخت آمریکا و خروج از غرب آسیا، سینمای فلسطین؛ آزادی قدس شریف و محو اسراییل کودک کش از صفحه روزگار، سینمای جبهه مقاومت؛ لبنان، یمن، عراق، سوریه، نیجریه، بوسنی و… را از دیگر محمورهای جشنواره مذکور برشمرد.

وی افزود: سینمای دفاع از حرم؛ رزمندگان بدون مرز فاطمیون، زینبیون، علویون، سینمای مکتب حاج قاسم سلیمانی؛ ابومهدی المهندس و آینده امیدبخش مقاومت، سینمای خیزش و نهضت جهانی مستضعفین؛ در آمریکا، اروپا، آمریکای لاتین، قفقاز و … و سینمای وحدت اسلامی؛ انسجام امت اسلام و مبارزه با استکبار و آزادی قدس شریف نیز از دیگر محورها هستند.

دبیر استانی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بیان کرد: سینمای عبرت های تاریخ مقاومت و استکبار ستیزی و عدالتخواهی، سینمای جوانان و سبک زندگی مقاومت در برابر الگوهای لیبرال، سرمایه داری و سینمای اربعین، هسته های مقاومت و آزادی خواهان جهان نیز از دیگر محورهای این جشنواره هستند.

نوروزی فر با بیان اینکه متولدین سال ۱۳۶۸ به بالا می توانند در این جشنواره شرکت کنند عنوان کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را در سایت راوی فیلم به نشانی https://festival.ravifilm.ir بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره امسال با محوریت تهران برگزار می شود خاطرنشان کرد: در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، همه آثار به دبیرخانه کشوری ارسال می شود، علاقمندان می توانند جهت اطلاع از نحوه ارسال آثار نیز به نشانی www.iranmff.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13557

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.