• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
فرمانده انتظامی استان البرز؛

هکر ۱۵ ساله به دام پلیس افتاد/ هک ۵۰۰ حساب بانکی

  • کد خبر : 25493
  • 28 دی 1402 - 21:31
هکر ۱۵ ساله به دام پلیس افتاد/ هک ۵۰۰ حساب بانکی
فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری یک هکر 15 ساله که اقدام به هک 500 حساب بانکی کرده بود خبرداد.

به گزارش دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پليس فتای استان و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به ارزش ۵۰ میلیون ریال، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مالباخته مشخص شد فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مالباخته از طریق ارسال لینک آلوده مشاهده سهام عدالت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی و مبالغ سرقتی را صرف خريد به صورت شارژ کيف پول و انتقال در چندين تله پرداز و خط همراه کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: متهم به هک حساب و برداشت غیر مجاز که نوجوانی ۱۵ ساله است به همراه همدست ۱۹ ساله اش با انجام اقدامات اطلاعاتي شناسایی و با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان در استان همدان دستگیر شدند.

سردار هداوند افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس اقرار کرد که از مدتی قبل با ايجاد آيدي در گروه هاي تلگرامي اقدام به تبليغ مشاهده سهام عدالت به صورت گسترده کرده و برای برقراري ارتباط و مشاهده پروفايل، طعمه های خود را به درگاه هاي جعلي بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکي آنان می کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات حساب بانکی ۵۰۰ نفر از مالباختگان پرونده در تلفن همراه متهم شناسایی شده است به شهروندان هشدار داد: در انجام خرید اینترنتی مراقب درگاه های جعلی بانک باشید تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=25493

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.