• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد:

هیچ تعدیل نیرویی در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج صورت نگرفته است

  • کد خبر : 17961
  • 08 خرداد 1402 - 13:26
هیچ تعدیل نیرویی در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج صورت نگرفته است
مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، هیچ تعدیل نیرویی صورت نگرفته است و پرسنلی که در گذشته در این مجموعه فعالیت می کردند همچنان به کار خود ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر رحمت الله حافظی، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، گفت: این مجموعه نمادی از همراهی و همدلی به صورت یک حرکت فراسازمانی بوده و بازفعالسازی آن حاصل تلاش ۶ ماهه افرادی است که برای سرمایه های ملی ارزش قائل هستند و معتقدند باید در خدمت مردم باشند.

وی با بیان اینکه بیمارستان با استفاده از منابع عمومی و پول مردم ساخته می شود، به قدمت ۳۰ ساله بیمارستان امام خمینی (ره) کرج اشاره و عنوان کرد: بسیاری از پرسنل این مجموعه در همین مکان به دنیا آمده اند و حس نوستالژی خاصی نسبت به این مکان دارند و از اینکه چراغ های این مرکز مجددا روشن شده به وجد آمده اند، خوشحال هستند و احساس تکلیف می کنند که باید بخشی از کار را بر عهده بگیرند و برای فعالسازی دوباره مجموعه، همراهی داشته باشند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد اضافه کرد: طی ۱۰ سال گذشته این مجموعه به حوزه ای واگذار شد که مرتبط با سلامت و درمان نبود و همین موضوع موجبرکود تدریجی بیمارستان و در نتیجه واگذاری آن به بخش خصوصی شد اما انتظارات لازم برآورده نشد و با حکم قضایی از مجموعه قبلی بازپس گرفته و طی تفاهم نامه ای به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز واگذار شد.

حافظی اذعان کرد: عملکردهای غیرتخصصی در چند سال گذشته باعث شده بود پرسنلی که از سال ۱۳۹۷ بازنشسته شده بودند، پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکنند و مطالبات آن ها بر زمین بماند. شرکت هایی هم که فراهم کردن تجهیزات بیمارستان را بر عهده داشتند، مطالبات پرداخت نشده ای داشتند و در برخی موارد، احکام قضایی صادر و حکم توقیف اموال بیمارستان توسط مرجع قضایی صادر شده بود.

وی با بیان اینکه از اوایل مهر سال گذشته با دستور دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تولیت بازفعالسازی این بیمارستان به ما واگذار شد، اظهار کرد: جلساتی با استاندار البرز برگزار شد و نظر قاطع وی نیز بر حمایت از فعالسازی مجدد این مرکز درمانی و ارائه خدمت به مردم بود. دستگاه های اجرایی دیگری در استان البرز نیز پای کار آمدند و هر یک در جایگاه خود نقش مهمی را در این زمینه ایفا کردند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد ضمن قدردانی از همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی استان البرز بر ضرورت رفع آلام شهروندان تاکید کرد و گفت: همچنان با مشکلاتی در این مجموعه روبرو هستیم اما تلاش می کنیم با کمک گرفتن از تیم با تجربه ای که سابقه مدیریت در بیمارستان های بزرگ پایتخت را داشته اند، تصمیمات درستی اخذ و به خوبی اجرا شود.

حافظی بیان کرد: حساب های مسدود بیمارستان و پرسنلی که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده بودند، ۴۵۰ نفر بازنشسته ای که از سال ۹۷ پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده و مقابل بیمارستان تجمع می کردند، مطالبات شرکت هایی که تجهیزات را فراهم کرده اما رقمی دریافت نکرده بودند و پزشکان متخصصی که مطالبات آن ها بر زمین مانده و به حق و حقوق خود نرسیده بودند، چهار مانع اصلی پیش روی ما در این مسیر بودند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برطرف کردن موانع مذکور، خاطرنشان کرد: امروز ۵۰ دستگاه مانیتور در بخش های ویژه نیاز داریم اما به دلیل اینکه بخشی از مطالبات شرکت مربوطه پرداخت نشده، امکان استفاده از آن ها وجود ندارد. در این راستا نشستی با شرکتی که واسطه این امر بود، برگزار شد تا بتوانیم در قالب واگذاری املاک، با آن ها تسویه حساب کنیم تا دستور آزادسازی تجهیزات صادر شود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد با اشاره به آغاز به کار مجدد این بیمارستان از دی و بهمن سال گذشته، توضیح داد: یکی از امتیازات ویژه این مجموعه دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس است که در آنژیوگرافی استفاده می شود؛ این دستگاه در البرز و استان های غربی آن منحصر به فرد است که می تواند به حداکثر ظرفیت خود برسد و منابع مالی خوبی را برای تقویت این بیمارستان تامین کند.

حافظی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بالقوه این بیمارستان که به تدریج در حال فعال شدن هستند، افزود: دو اتاق عمل قلب باز و دو پمپ قلب، از جمله ظرفیت های قابل توجه این مجموعه هستند و یکی از افتخارات این بیمارستان، امکان انجام سه عمل قلب بسته و غیرتهاجمی در یک روز بوده در حالیکه در تاریخچه سال های گذشته رکورد این عمل در روز، دو مورد بوده است.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با رئیس سازمان نظام پزشکی و شلوغی بخش های آی سی یو و اورژانس در دیگر بیمارستان ها و در مقابل، تخت های خالی بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، اظهار کرد: این ظرفیت متعلق به مردم است و آن ها حق استفاده از این امکانات و تجهیزات را دارند بنابراین اصحاب رسانه در اطلاع رسانی این موضوع می توانند نقش خوبی ایفا کنند تا از این امکانات استفاده بهینه شود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد با اشاره به بخش های داخلی، جراحی، زنان و اطفال به عنوان بخش های فعال این بیمارستان، اعلام کرد: در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج هیچ تعدیل نیرویی صورت نگرفته است و پرسنلی که در گذشته در این مجموعه فعالیت می کردند همچنان به کار خود ادامه می دهند؛ فقط آن دسته از افرادی که بازنشسته شدند یا باز خرید کرده اند، محل کار خود را ترک کردند.

حافظی ابراز کرد: تلاش می کنیم در آینده نزدیک، بخش چشم پزشکی و زنان و زایمان را نیز فعال کنیم زیرا این بخش، دارای استعدادهای خوبی از جمله ۶ تخت زایمان است که می تواند به صورت همزمان ۶ زایمان در آن صورت گیرد. در رابطه با جذب پزشکان متخصص نیز در صورتی که استان البرز پاسخگوی این مورد نباشد، متخصصان را از تهران جذب می کنیم تا بهتر از گذشته در خدمت مردم باشیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه در مصاحبه ای اعلام کردم بیمارستان امام خمینی (ره) کرج جایگاه قانونی تایید شده و شناسه ملی ندارد و هیئت مدیره آن در چارچوب قانون تجارت نیست، از این منظر است که مبادله این بیمارستان بین سازمان همیاری های شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب یک قرارداد صورت گرفته و دو دانگ این مجموعه متعلق به بنیاد شهید و چهار دانگ آن متعلق به سازمان همیاری ها بوده که طی قراردادی، چهار دانگ سازمان همیاری ها نیز به بنیاد شهید واگذار شد.

دکتر حافظی با بیان اینکه طی هماهنگی با سازمان همیاری های شهرداری مقرر شد که بدهی های این بیمارستان از محل سمن معامله اما با تایید سازمان همیاری ها پرداخت شود. همچنین با انعقاد تفاهم نامه ای پیش بینی شده که اگر مطالبات طلبکاران بیش از سمن معامله بود، در ازای پرداخت ها، زمین شمالی بیمارستان امام خمینی (ره) که در حال حاضر نیروی انتظامی در آن مستقر است، به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه به امضای استاندار، رئیس کل دادگستری، رئیس اداره اطلاعات، دیوان محاسبات، دادستان کرج و متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان همیاری های شهرداری رسیده است، خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که سند بیمارستان امام خمینی (ره) کرج باید توسط سازمان همیاری های شهرداری به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل شود اما این امر هنوز انجام شده است. پس از انتقال سند، بنیاد شهید می تواند مدیریت این بیمارستان را به یکی از شرکت های زیرمجموعه خود در حوزه بهداشت، درمان و سلامت واگذار کند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد توضیح داد: شرکت متد در سال ۱۳۷۲ به منظور ارائه خدمات مرتبط با سلامت ایثارگران تاسیس و سپس واحدی به نام امداد آمبولانس برای جابجایی حمل ایثارگران بین خانه و بیمارستان راه اندازی و سپس ویزیت در منزل جهت پایش سلامت ایثارگران فعال شد. ۱۲ بیمارستان برای نگهداری جانبازان اعصاب و روان در کشور فعالیت دارند که این بیمارستان نیز پس از انتقال سند، به شرکت متد واگذار می شود و سپس جایگاه قانونی خود را پیدا می کند.

دکتر حافظی با اشاره به فعالیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با تعرفه خصوصی بیان کرد: اولویت اصلی این بیمارستان، خدمت رسانی به ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهداست و از ظرفیت مازاد آن برای خدمت رسانی به عموم مردم استفاده می شود. این مجموعه با ۱۷ بیمه تکمیلی و بیمه های پایه، تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح طرف قرارداد است و انعقاد قرارداد با سایر بیمه های تکمیلی نیز در دستورکار قرار دارد.

وی اذعان کرد: این مجموعه یک بیمارستان جنرال است که به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز رسیده و دارای چهار بخش فعال داخلی، جراحی، اطفال و زنان و زایمان و در کنار این ها، در حوزه فوق تخصصی نیز دارای بخش های ویژه و اتاق های عمل قلب است. پس از تعطیلی این بیمارستان و آغاز به کار مجدد آن، هیچ یکی از پرسنل و کارکنان از کار منفک و تعدیل نشدند و حتی در مقطعی که این مجموعه تعطیل بود و عملیاتی انجام نمی شد، نیروهای انسانی حضور داشتند.

دکتر حافظی با بیان اینکه شرکت متد به هلدینگ سلامت تبدیل خواهد شد که اکنون در حال تدوین اساسنامه و ساختار تشکیلاتی آن هستیم، عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) کرج نیز به واسطه فعالیت در حوزه سلامت به این هلدینگ منتقل خواهد شد. بخش دیالیز این بیمارستان با ۲۱ تخت نیز تا اواخر خرداد ماه فعال می شود. تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در این مجموعه، خوب و بروز هستند اما به دلیل تعطیلی و بازفعالسازی بیمارستان، نیاز به کالیبراسیون یا تنظیم دارند تا بتوانند در چارچوب استاندارد کار کنند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت متد با اشاره به صدور گواهینامه سبز برای تجهیزات و دستگاه های این بیمارستان بیان کرد: حمایت های دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران موجب شد موفق شویم کار را به این مرحله برسانیم که امید است بتوانیم در آینده سایر ظرفیت های بالقوه این مجموعه را فعال کنیم. اصحاب رسانه می توانند با اطلاع رسانی به مردم، نقش بسزایی در بازفعالسازی این بیمارستان داشته باشند و در ثواب خدمت رسانی به شهروندان و نجات جان بیماران سهیم باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.