• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5

واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد/ فریب سودجویان را نخورید

  • کد خبر : 3030
  • 18 دی 1399 - 12:10
واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد/ فریب سودجویان را نخورید
سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد، گفت: اگر کالایی با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو گفت: اطلاعات میدانی حاکی از آن است که به هیچ وجه چنین موضوعی صحت نداشته و واکسن کرونا در ناصرخسرو وجود خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه افراد فرصت طلب با سواستفاده از نگرانی و نیاز مردم به واکسن کرونا در بسیاری از کشورها در فضای مجازی و یا حتی بازار سیاه اقدام به کلاهبرداری می کنند، ضمن هشدار به مردم، با تاکید بر اینکه به هیچ وجه تحت تاثیر شایعات فروش واکسن کرونا در بازار سیاه قرار نگیرید، افزود: اگر کالایی با برچسب واکسن کرونا و آنفلوآنزا در بازار سیاه یا فضای مجازی به فروش رسید، تقلبی است.

عوارض مرگبار واکسن های تقلبی کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو اذعان کرد: با توجه به زنجیره سرد، نحوه حمل، نگهداری و انتقال واکسن های کووید ۱۹، حتی اگر واردات نیز انجام شود آنچه که در بازار سیاه عرضه می شود، سالم و قابل مصرف نخواهد بود. واکسن کرونا یک فرآورده بیولوژیک است و شرایط خاصی برای نگهداری آن باید لحاظ شود.

جهانپور با تاکید بر اینکه قطعا واکسن کرونا از مبادی رسمی در اختیار مردم قرار می گیرد و در این خصوص اطلاع رسانی می شود، مطرح کرد: تهیه این واکسن در بازارهای غیررسمی اثربخشی ندارد و مصرف آنها منجر به عوارض جدی و مرگ خواهد شد. مردم آگاه باشند چه در بازار داخل و چه در خارج از کشور غیر از زنجیره های اصلی توزیع، از مبادی غیررسمی دارو و واکسن تهیه نکنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و نیروهای انتظامی، نظامی و دستگاه قضا به تخلفات این حوزه رسیدگی می کنند، با اشاره به آمادگی سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت برای پیگیری تخلفات این چنینی، یادآور شد: هموطنان می توانند تخلفات را با سامانه های تلفنی مربوطه به اطلاع نیروی انتظامی و ‌پلیس سایبری کشور برسانند و در نهایت دستگاه قضا با متخلفان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=3030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.