• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

ورود دادگستری البرز به مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) کرج

  • کد خبر : 2525
  • 30 آذر 1399 - 10:06
ورود دادگستری البرز به مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) کرج
رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص آخرین شرایط بیمارستان امام خمینی (ره) از ورود دادگستری استان در این زمینه خبر داد و گفت: پس از قطعیت رای صادر شده و در راستای حفظ حقوق بیت المال، نتیجه در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار با علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی که در محل دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به نقش تقنینی مجلس در جرم‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری گفت: امید است با حمایت نمایندگان مجلس به منظور اصلاح روندها، شاهد تغییر نگرش به مقوله جرم در قوانین کشور باشیم.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی و جمعیتی استان البرز و تنوع فرهنگی و قومیتی آن، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی استان در این شرایط را برشمرد و ادامه داد: نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در جایگاه یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور در کنار مزایای متعدد، برخی مسائل از جمله افزایش نرخ مهاجرت از سایر نقاط کشور به استان را نیز به دنبال دارد.

فاضلی هریکندی تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را یکی از معضلات استان دانست و متذکر شد: دادگستری استان با توجه به حجم بالای تغییر کاربری‌ها که در کشور از نظر وسعت وضعیت حادی دارد، متعاقب دستور رئیس قوه قضائیه در جریان سفر استانی با تشکیل «قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری» در راستای تحول قضایی، مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز و تصرف اراضی ملی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد: جهاد کشاورزی البرز علت پایین بودن آمار اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با تغییر کاربری های زراعی را نبود امکانات و منابع انسانی و تجهیزات عنوان می کند که برطرف شدن این کمبودها مستلزم پیگیری و مطالبه مسئولان اجرایی و نمایندگان استان البرز از وزرا و مسئولان ملی است.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز حمایت از واحدهای تولیدی را یکی از سیاست‌های جدی دادگستری استان در راستای محورهای هشت گانه تحول قضایی استان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اعتقاد دادگستری به نگاه ریشه‌ای و پیشگیرانه برای کاهش جمعیت کیفری، حمایت از واحدهای تولیدی، حفظ و ایجاد اشتغال به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی سفر آیت الله رئیسی به استان البرز را نقطه عطفی در تاریخ دادگستری استان دانست و گفت: امیدواریم با اجرای مصوبات این سفر شاهد برطرف شدن تدریجی مشکلات استان باشیم که از ابتدای تاسیس دادگستری البرز با این کمبودهای زیرساختی و منابع انسانی مواجه بود. افزایش اعتماد و رضایت عمومی به دادگستری مهمترین هدف این مجموعه است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه امیدواری مردم به دادگستری به معنای امیدواری به نظام است که کارکنان دستگاه قضایی در استان با وجود همه کمبودها، با فعالیت جهادی در حال خدمات رسانی هستند، در خصوص آخرین شرایط بیمارستان امام خمینی (ره) از ورود دادگستری استان در این زمینه خبر داد و متذکر شد: پس از قطعیت رای صادر شده و در راستای حفظ حقوق بیت المال، نتیجه در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=2525

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.