• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

پایان طرح سلامت نوروزی/ بیش از ۸۰۰ مرکز مختلف عرضه محصولات غذایی به مراجع قضایی معرفی شدند

  • کد خبر : 4588
  • 14 فروردین 1400 - 17:12
پایان طرح سلامت نوروزی/ بیش از ۸۰۰ مرکز مختلف عرضه محصولات غذایی به مراجع قضایی معرفی شدند
رئیس مرکز اورژانس استان البرز از پایان طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر داد و گفت: در طرح تشدید نظارت های نوروزی ۸۶۲ مرکز به مراجع قضایی معرفی و ۲۶۹ مرکز نیز به علت عدم رعایت الزامات بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر مهرداد بابایی، رئیس مرکز اورژانس استان البرز گفت: طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حالی پایان یافت که مراکز بهداشتی درمانی و اورژانس این استان از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل بودند و مراجعین حضوری و تمامی راه های شهری و جاده ای سراسر استان را پوشش دادند.

وی ادامه داد: اورژانس استان البرز در طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۰، به منظور ارائه بهترین و سریع ترین خدمات، در بیش از ۳۵ نقطه در سراسر استان، بیش از سه هزار و ۵۰۰ ساعت با واحدهای عملیاتی گوناگون از قبیل اتوبوس آمبولانس، آمبولانس، موتورلانس و بالگرد استقرار داشته است.

رئیس مرکز اورژانس استان البرز اعلام کرد: در این مدت، اورژانس ۱۱۵ پاسخگوی ۲۷ هزار و ۲۵۸ مورد تماس تلفنی بوده که ضمن دریافت مشاوره پزشکی، ۹ هزار و ۸۴۴ مورد آن ها به انجام ماموریت های اورژانسی ختم شده است. همچنین در مقایسه با نوروز سال گذشته، تعداد ماموریت های تصادفی با ۵۸ درصد افزایش از ۴۷۷ مورد به ۷۵۲ مورد رسیده است.

بابایی خبر داد: ماموریت های تصادفات جاده ای نیز با ۸۹ درصد افزایش، از ۱۴۴ مورد در نوروز ۱۳۹۹، به ۲۷۲ مورد در نوروز ۱۴۰۰ رسیده است. ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی با تشخیص اولیه کووید ۱۹ در تعطیلات نوروز سال جاری نیز یک هزار و ۱۸۵ مورد بوده که ۱۸۵ مورد آن ها به بیمارستان منتقل شده اند.

وی اذعان کرد: در مجموع، تعداد کل مددجویان اورژانس پیش بیمارستانی در این مدت با ۵/۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به هفت هزار و ۷۵۶ مورد رسیده است. مجموع تعداد بیماران اعزامی به بیمارستان ها توسط اورژانس دو هزار و ۹۹۰ نفر بوده و در چهار هزار و ۵۷۴ مورد، مددجویان از درمان سرپایی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بهره مند شدند.

رئیس مرکز اورژانس استان البرز بیان کرد: اورژانس هوایی این استان نیز در نوروز ۱۴۰۰، هشت بار به پرواز درآمده و به ۹ مصدوم شامل موارد سکته مغزی، سکته قلبی، سقوط از ارتفاع و … امدادرسانی کرده است. در طول این طرح، اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی پاسخگوی ۶۶ هزار و ۹۹۸ نفر بوده اند که با مراجعه حضوری از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.

به گفته بابایی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در طول اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۵ هزار و ۷۷۳ مورد بازدید از مراکز مختلف عرضه محصولات غذایی، ملزومات و … داشته که طی آن، ۸۶۲ مرکز به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۲۶۹ مرکز نیز به علت عدم رعایت الزامات بهداشتی پلمب شده اند.

وی اظهار کرد: همچنین ۱۳ هزار و ۸۳۸ نفر به دلیل مشاهده علائم مشکوک به کرونا به مراکز بهداشت شهری و روستایی مراجعه کرده و از خدمات تشخیصی و درمانی این مراکز بهره مند شده اند. نیروهای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در طرح تشدید نظارت های نوروزی از ۱۵۰ داروخانه بازدید کرده اند که در خلال این بازدیدها ۶ واحد آرایشی بهداشتی غیرمجاز نیز پلمب شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=4588

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.